Matrosen og Meg:) Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 sånn at vi kan lese hvordan det går med hverandre når vi går og venter kopier og fyll ut for deg:) Termin: 9 August På vei: 35+2 Igjen til termin: 5 uker og 1 dag (36 dager) Kjønn: Gutt Utålmodig: helt klart! Skal bli utrolig godt å bli ferdig og få møte gutten min! Aktivitet: Veldig mye aktivitet, mest på kvelden, men merker at det begynner å bli trangt, magen får virkelig gjennomgå når han setter i gang <3 Bestemt navn: Matheo <3 Vektøkning: Har gått opp ca 20 kg nå, og synes det er helt greit! Vann i kroppen: har litt vann i ben og hender, på varme dager blir det ganske ekstremt, men går for tiden greit. Barnerom: barnerommet står klart, og har virkelig kost meg med å gjøre det istand. Har hvite vegger, hvite møbler og alt annet i sterke farger, blått og limegrønt, er fargene som er brukt mest Utstyr: alt annet utstyr som bilsete, vogn, stellebord og alt annet man trenger står også klart. Strekkmerker: Har fått noe på lår og rumpe. Var helt besatt av å smøre meg i starten, men når strekkmerkene kom i uke 29, ga jeg opp.! Har for øvrig ikke fått noen flere siden jeg sluttet. Tanker om fødselen: Er førstegangs, så vet liksom ikke hva jeg går til, er åpen for det meste og prøver å tenke positivt. Er litt bekymret da hverken min mor eller søster har klart å føde vaginalt. Men jeg må jo prøve, så da får vi se Plager: har veldig lit plager, har en god del halsbrann, og begynner å få litt vondt i rygg og bekken, men tror ikke jeg har noe å klage over, føler meg heldig Sulten: føler jeg har mindre plass til mat, og spiser ikke noe unormalt mye. Jeg har vel egentlig ikke endret noe i forhold til før svangerskapet. Er bare veldig dårlig på å spise sunn mat. Men prøver å spise fisk to ganger i uka, og elsker frukt og grønnsaker, så spiser mye av det! Matkikk: tygge isbiter, iste og appelsinjuice. Kynnere: Synes jeg har hatt veldig mye den siste uken, og føler de øker og varer mye lenger enn tidligere. Noen dager føler jeg at magen skal sprekke, fordi den er så stram, og det er litt slitsomt men ikke vondt. Sykehusbagen: jeg har pakket noe, og skrevet en liste sånn at jeg vet hva jeg skal ha med. Merker at jeg hele tiden tenker på når jeg skal ta på meg noen klær eller noe annet som står på listen at jeg ikke gjør det fordi den skal jeg ha med, så jeg kunne vel like gjerne pakket det som står på listen, men venter litt til. Klær til lillegutt og hentesett er pakket
zassy☆ Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 Termin: 13. september På vei: 30 + 2 Igjen til termin: 10 uker og 1 dag Kjønn: Jente Utålmodig: Ja faktisk, allerede Aktivitet: Ja hun rører på seg daglig, men er ganske rolig av seg egentlig Bestemt navn: Jepp, hemmelig Vektøkning: 7 kg Vann i kroppen: Nei Barnerom: Ikke gjort noe enda, vesla skal ligge på vårt rom i vugga så tar barnerommet litt etterhvert. Utstyr: Har de viktigste tingene klart, men enda en del småtteri å skaffe. Strekkmerker: Nei takk ingen foreløpig. Tanker om fødselen: Førstegangs og aner ikke hva jeg går til, men både gleder og gruer meg. Tar ting som de kommer samtidig som jeg liker å lese meg opp og være forberedt. Plager: Akkurat nå har jeg det egentlig veldig bra, begynner å bli litt tungt og blir raskt trøtt, men ikke noe å snakke om. Sulten: Spiser som før, er matglad og litt for glad i godterier, prøver å begrense meg da.. Matkikk: Ikke noe spesielt Kynnere: Har mye kynnere og det har jeg hatt en god stund egentlig, slitsomt men ikke vondt. Sykehusbagen: jeg har ikke pakket den enda nei. Spent på tiden videre og gleder meg vilt til vi har snuppa vår hos oss!!
mammaTkajaÅthea Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Termin:27.juli keisersnitt termin12.juli På vei: 38 uker Igjen til termin: 8 dager Kjønn: gutt denne gangen, har 2 jenter fra før Utålmodig: Ikke i det hele tatt, nyter de siste dagene med magen og som gravid for aller siste gang Aktivitet: Rolig guttebass, lik som søstrene.. gir beveglse fra seg og sier at han er der, men ikke mer enn det, og rolige har de vært når de kom ut også... håper på det denne gangen også... Bestemt navn : Noah Vektøkning 12 kg Vann i kroppen: ikke noe spesielt Barnerom ikke klart, men sover hos oss i et hallt år, skal fixe til vinteren............ Utstyr: alt står klart færdig oppreid seng og vogge og vogn.... vasket alle klær og alt står på plass.... Strekkmerker: ikke denne gangen, men fikk med førstemann og de er der evig... Tanker om fødselen: gruer meg en tanke i og med at d er ks, har gjort det før og vet at det er mye vondter som følger med, men skal klare det for siste gang... Plager: Ingen, har vært frisk og rask helt til slutt... Sulten: Helt vanlig, ikke noe spesielt... Matkikk: ikke akkurat på mat, men på rare lyster som kritt, sand, brennte fyrstikker og aske, ... spiser det ikke altså, men har så lyst å slikke en sandkasse å knurpe løs på all den deilige sanden... har hatt de samme lystene med alle tre, utrolig kjipt, men er glad det ikke er sjokolade , for da hadde jeg trillta... ellers erstatter isbiter den tranger jeg har med sanden... Den deiligste lukta er når det regner på en soldag og den varme asfalten blir våt... dåååån... kynnere: veeeldig lite Sykehusbaggen: ganske klar, men må hive oppi kamera å lader og forskjellig den siste dagen... Også spennt på hvordan det blir å bli 3.barnsmor og kjenne på den følelsen at dette skal jeg aldri få gjøre mer... altså være gravid... blir litt spesielt siden jente er 4 og 6 år og er blitt så store at det blir litt rart å starte med bleier og alt det som hører en beibi til... men du så koselig... og så gøy å få gi jentene en lillebror og gi familien enda et familiemedlem de kan ha det gøy med i framtiden.......... 1 uke igjen nå..... tiden har gått veeeeldig fort..... nyter å være gravid..
Knotten & lille persille Skrevet 5. juli 2011 #4 Skrevet 5. juli 2011 Termin:13 september På vei: 30+? Igjen til termin: 10 uker Kjønn: De sier det er ei jente, men magefølelsen sier fortsatt gutt. Utålmodig: Ikke i det hele tatt. Savner kroppen min, men bortsett fra det går det veldig greit foreløpig. Aktivitet: Ekstrem aktivitet. De to andre var rolige i magen, denne er som en jo-jo. Spent på hvordan hun blir på utsiden. Bestemt navn: Nei Vektøkning: Opp 10 kg, men har stoppet opp siste 2 ukene. Vann i kroppen: Litt i hender og føtter. Gifteringen har måttet gå. Barnerom: Må bygge på så det blir neppe klart med det første. Aner ikke når heller så det stresser meg en smule. Utstyr: uff, har kjøpt en stakkars body, that's it. Har alle de store tingene etter minstejenta så behøver ikke kjøpe mye, men klær må vi jo ha. Har gitt bort det meste siden vi ikke skulle ha flere:-) Strekkmerker: Ingen denne gangen heller *bankibordet*. Har ikke fått noen i de to forrige svangerskapene. Tanker om fødselen: Tar det som det kommer. Har hatt to lette fødsler tidligere. 8 timer med første og 5 med andre. Er spent på hvordan forløpet blir denne gangen. Gleder meg mer enn jeg gruer:-) Plager: Lite sammenliknet med de to forrige. Mye nedpress og kynnere, men noe skal man jo ha:-) Sulten: Har spist myyyyye i 2. trimester, men nå har det stoppet opp. Lille presser på magesekken og det er vanskelig å få ned mer enn en brødskive. Ergo er ikke matlysten på topp. Matkikk: Ingenting. Kynnere:Mye! Har vært inne til sjekk av livmorhals pga kraftige langvarige kynnere som kommer til tider regelmessig. Fikk beskjed om at alt var ok og at sånt må man regne med som 3. gangs. Sykehusbagen: Ikke tenkt på engang. Har gooood tid. Sist ble den pakket dagen jeg fødte. 8 dager over tiden.
♥Spirevipp♥ Skrevet 5. juli 2011 #5 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 6. juli På vei: 41 uker Igjen til termin: 1 dag Kjønn: Gutt nr 2 Utålmodig: Både og...vil jo gjerne treffe veslegutten snart! Aktivitet: Han har vært temmelig aktiv frem til nå. Regner med plassen er litt trang om dagen, så det blir med noen store bevegelser i ny og ne. Bestemt navn : Liam Vektøkning 15 kg (gikk opp 20 kg i forrige svangerskap) Vann i kroppen: ser det spesielt hvis jeg har sittet på ruglete stoff...merker på huden. Har for lengst tatt av ringene, og ser det tydelig på bilder at det er litt ekstra i ansiktet. Barnerom: Han skal sove i vugge på vårt soverom i begynnelsen, så regner jeg med storebror får et eget soverom i kjelleren til vinteren. Da får Liam ta over han sitt rom her oppe. Utstyr: Det meste er på plass, men klarer ikke finne ammepumpen fra sist gang....må lete litt mer! Strekkmerker: Ikke fått et eneste ett dette svangerskapet heller. Hudpleier jeg var hos mente jeg hadde veldig fin og elastisk hud. Godt det, men det hjelper ikke på cellulittene...noe må man jo få Tanker om fødselen: Får en anelse av panikk når jeg tenker på fødselen, Prøver å fokusere på å treffe lille Liam, men det er ikke så lett. Man vet jo hva man går til når man har gjort det før....men vi får satse på en bra fødsel også denne gang! Plager: Kun litt nerver i klem før magen sank lengre ned, og den fordømte halsbrannen....så et godt råd til dere med halsbrann: ikke spis smågodt eller drikk brus etter kl 21:00 på kvelden. Flytende Gaviscon har vært min redning + en del ekstra puter om natten. Sulten: Er konstant fysen etter at jeg gikk ut i permisjon... Matkikk: jordbær med fløte, lollipopp is og Grans sin Ice Tea, Peach kynnere: masse, spesielt når jeg er i bevegelse Sykehusbaggen: mangler bare toalettmappa Er vi klare for en ny baby i huset? Vil storebror bli fryktelig sjalu? Vil det bli kollikkbarn denne gangen også? Mange spørsmål som romstrerer for tiden, men man må vel bare ta det som det kommer. Vi er jo godt forberedt og veldig avslappet til at det kommer et nytt familiemedlem snart! Kanskje Liam kommer snart....
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 5. juli 2011 #6 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 25. juli På vei: 37+3 Igjen til termin: 20 dager Kjønn: Gutt Utålmodig: JA! Gleder meg så til å se han Aktivitet: Lite spark, men kjenner han skifter side seg flere ganger daglig + hikking Bestemt navn : Lucas Vektøkning 13 kg Vann i kroppen: Merker ikke noe og legen og JM skriver 0 i ødem Barnerom: Ferdig!! Det eneste er at vi skal bytte vinduet i sommer slik at det er god isolasjon til vinteren, men det går kjapt:) (Gammelt vindu) Utstyr: Har alt på plass. Hadde endel fra før, lånt noe fra familie og svigermor har kjøpt noen ting. Strekkmerker: Har fått noen få nye på sidene (har noen lyse fra 1.svangerskap) Tanker om fødselen: Kan nesten ikke vente!! Gleder meg bare Plager: Bekkenet..Blir verre og verre for hver dag nå, men det er kanskje pga han trykker seg lengre ned? Sulten: Nei, blir veldig fort mett. Lite plass Matkikk: Ikke noe spesielt kynnere: Litt opp og ned. Enkelte dager kommer de bare jeg tenker på å bevege meg... Sykehusbaggen: Mangler toalettsaker + ammebh og topp som skal komme i posten en av disse dagene
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 5. juli 2011 #7 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 25. juli På vei: 35+5 Igjen til termin: 32 dager Kjønn: Gutt Utålmodig: JA, ganske!! Aktivitet: Beveger seg nokre ganga gjennom dagen, men han er en rolig gutt. Hikker en del då Bestemt navn : Andreas om det passer han Vektøkning 18kg til no. Vann i kroppen: Litt Barnerom: Han skal sove på rom med oss, men alt er klart der Utstyr: Har alt på plass. Hadde endel fra før siden vi venter nr to, det som mangla er kjøpt inn Alt av klær/sengetøy/tepper er vaska og lagt på plass. Strekkmerker: Fått et par nye, ellers har dei eg hadde fra før blitt litt større :/ Tanker om fødselen: Grua meg ikkje, gleda meg i grunn Gjekk fort og greit sist, så håper på det samme no Plager: Bekkenet og ryggen. Er ikkje så høg, så det er ganske tungt no. Kroppen er ikkje vant til den ekstra vekta.. Heilt gåen i knær og rygg når kvelden kjeme. Vanskelig å sove :/ Sulten: Nja, både og.. Men er ikkje så god plass lenger. Matkikk: Frukt! Og sjokolade kynnere: Kver dag!! Enkelte av dei kan være lange og ubehagelige! Sykehusbagen: Er ikkje pakka endå, men gjere det nok snart Har skreve liste over det eg skal ha med!
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 5. juli 2011 #8 Skrevet 5. juli 2011 Glømte å fornadre på terminen, den er 06 august, ikkje 25. juli
Light of my life Skrevet 5. juli 2011 #9 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 28 september På vei: 29+6 Igjen til termin: 12 uker Kjønn: Jente Utålmodig: veldig! Syntes ikke det er så stas å gå gravid, og gleder oss veldig til å møte lillefrøken. Aktivitet: Mye aktivitet, tidvis kraftige spark - spesielt på kvelden/natten. Bestemt navn: klarer ikke bestemme oss nei… Mulig vi må hilse på henne først. Vektøkning: …vet ikke helt hva jeg veide før jeg ble gravid, men ca 5-8 kg et sted tror jeg. Vann i kroppen: ikke ennå heldigvis! Barnerom: nei, har ikke begynt på det men vet hva slags seng vi skal kjøpe (Killi fra Sprell). Utstyr: kun kjøpt vogn og arvet masse klær i strls 50+56. Neste innkjøp blir stellekommode og bilsete. Strekkmerker: har ikke fått noen nei så håper jeg slipper unna det *fingrene krysset*. Tanker om fødselen: normalt lettere bekymret førstegangs tror jeg. Planlegge å takke ja til alt jeg kan få av smertestillende! Plager: er veldig sliten og redusert. Har vært 50% sykemeldt nå en god stund pga dette. Orker liksom ingen ting, og den minste ting gjør at jeg blir helt utkjørt og liggende rett ut. Kjedelige greier….. Sulten: ikke noe mer enn vanlig tror jeg, kanskje litt mer fysen…. Matkikk: søt mat og drikke (boller og brus), og Hallumi ost (grillet ost) – ikke veldig sunt mao. Kynnere: litt på kveldstid, men ikke vondt. Sykehusbagen: det tar vi etter hvert, har jo litt tid .
Ellois Skrevet 5. juli 2011 #10 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 24. juli På vei: Uke 38 Igjen til termin: 19 dager Kjønn: Vil ikke vite før fødsel. Men magefølelsen min sier gutt. Det samme tipper 99,9% av alle vi kjenner. Utålmodig: Egentlig ikke. Koser meg med å gå gravid og kunne fint gått enda lenger. Blir vemodig å ikke kjenne liv i magen lenger. Men ser frem til å bli kvitt alt vannet i kroppen, å gå med skjørt, kjoler og sandaler og vifte med tærne igjen! Sukk...! Aktivitet: Full fres stort sett hele døgnet. Mer og mer aktivitet nå de siste par ukene og til helt andre tider av døgnet enn tidligere. Ligger med hodet ned nå, men bena ut til siden, så ingen spark opp i ribbeina, men ut i høyre siden istedet. Magen ser til tider helt skjev og asymmetrisk ut. Bestemt navn: Ja. Unntatt mellomnavn hvis det blir jente. Ikke bestemt oss helt der, men stresser ikke med det heller, før vi ser hva som faktisk kommer ut. Vektøkning: Gikk opp 22 kg, men gikk et par kg ned igjen nylig, etter at jeg kuttet ut sukker i kostholdet (ligger helt på grensen til svangerskapsdiabetes). Vann i kroppen: Vann i føtter, legger, knær (!), lår og i armer, hender og i ansiktet. Ødem 2. Vannet i føttene og hendene er mest plagsomt. Har skikkelig pølsefingre og klare ikke gripe ting ordentlig. Blitt frustrerende klønete... :-S Barnerom: Ikke noe eget barnerom til Knøttet de første par årene. (Har en 19-åring i hus som må flytte ut først.) Gjesterommet blir kombinert barnerom de første årene. Utstyr: Det meste av basis-tingene og klærne er på plass, i alle fall til de første par-tre månedene. Hjalp å gå ut i permisjon, så jeg fikk litt ekstra energi og tid til å faktisk ordne ting. Fått mye, nytt og arvet, og nesten ikke kjøpt noenting selv. Det lille vi har kjøpt selv, kjøpte vi brukt. Strekkmerker: Ingen så langt. Tanker om fødselen: Er førstegangs og tør ikke å juble før Knøttet ligger der i armene mine og jeg vet at h*n er frisk og velskapt. Tar ingenting for gitt. Men gruer meg heller ikke. Gleder meg til selve prosessen/fødselen og ser på det som en once in a lifetime-opplevelse. En styrkeprøvelse og noe veldig spennende og stort! :-) Skal prøve å nyte mest mulig av det. Plager: Hatt veldig lite plager under hele svangerskapet og de få jeg hadde har stort sett gått over nå. Ikke noe mer halsbrann heller, etter at magen sank. Sliter bare med vann i kroppen og at jeg blir fort sliten i korsryggen pga. vekten. Sulten: Stort sett hele tiden. Spiser ofte, men pga. fare for svangerskapsdiabetes bare sunne og kjedelige ting... Æsj! :-/ Matkikk: Masse! Cola, melkesjokolade, smågodis, Monkey Bars, hjemmelaget iskrem m.m. Alt det som jeg ikke lenger får lov til å spise fram til fødsel. Så det er for tiden "sikle på, men ikke røre". Trøstespiser en hel del jordbær og gulerøtter istedet. Når kjæresten spretter champagnen på fødestua, skal jeg sprette en iskald og etterlengtet glass-Cola! ;-) Kynnere: Ingen. Sykehusbagen: Ikke pakket enda. Men begynt å lage en grov skisse i hodet og kjøpt inn litt bind etc.
RødRev Skrevet 5. juli 2011 #11 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 14. september På vei: Uke 30+1 Igjen til termin: 72 dgr Kjønn: Gutt Utålmodig: Nei, synes tiden har gått utrolig fort. Har styrt med flytting og oppussing, og det gjenstår en hel del innkjøp.. Aktivitet: Synes han er mer aktiv enn sin storebror, men litt vanskelig å huske. I alle fall masse liv og røre Bestemt navn: Jepp, det blir Ludvik. Vektøkning: Foreløpig har jeg bare gått opp 6-7 kg. Vann i kroppen: Nei, ikke ennå. Fikk ikke så mye sist, håper jeg er like heldig denne gangen. Barnerom: Vi har ikke noe ledig rom til småen ennå. Tror vi skal stable guttene i høyden når den tid kommer. Utstyr: Han skal arve en hel del fra storebror, men vi mangler fortsatt barnevogn, stellebord, stellebag, bilstol og en del klær. For ikke å nevne brystpumpe, flasker, smokker, og.. vel egentlig omtrent alt. Strekkmerker: Kun der piercingen min har vært. Hvis noen hadde fortalt meg at hull navlen gav slike konsekvenser, hadde jeg aldri tatt den i utgangspunktet. Tanker om fødselen: Tja. Prøver å ikke tenke altfor mye på det. Å bekymre seg hjelper ikke. Min erfaring er: det er dritvondt, men det går over og det er VERDT DET! Plager: Akkurat nå mest halsbrann og litt ømhet i bekken/ sete. Og fremdeles er det æsj å pusse tenner. (men enda mer æsj å la være..) Sulten: Er kjempegiret på all mat, og kooooser meg med å gafle innpå. Matkikk: Sjokolade er dessverre helt uimotståelig. Ellers ingenting spesielt tror jeg. Kynnere: Tja. Kanskje det. I alle fall murringer i blant. Sykehusbagen: Den er det en stund til jeg skal pakke. Men kjenner jeg meg selv rett, er jeg ute i god tid.
Blomstermor Skrevet 5. juli 2011 #12 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 19. juli På vei: 38 + 3 Igjen til termin: 14 dager Kjønn: Gutt Utålmodig: Ja, men prøver å nyte tiden jeg har for meg selv frem til fødselen. Aktivitet: Ja, han er aktiv. Hikker og styrer på. Bestemt navn : Sindre Vektøkning 17kg Vann i kroppen: Vann i føtter, bein, hender. Barnerom: Ferdig, men barnerommet er også vårt rom (liten leilighet). Tips for dem med liten plass: Stellehylle fra Ikea. Utstyr: Check! Strekkmerker: Mot slutten nå har jeg fått noen på over hoftebeina... Og jeg som har vært så flink til å smøre meg.... Tanker om fødselen: 1 og 2. trimester gruet jeg meg, men nå ser jeg frem imot det. Plager: Lite plager. Halsbrann. Sulten: Spiser ofte, men lite. Matkikk: Har hatt dilla på melk og grapefruit... kynnere: Flere nå de siste dagene:) Sykehusbaggen: Mangler toalettsaker, fotoalbum, lader og slikt som man pakker i siste liten.
J3F Skrevet 5. juli 2011 #14 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 20 Juli På vei: 38+1 Igjen til termin: 15 dager Kjønn: Jente Utålmodig: Ja! Men kan godt vente noen dager til for å unngå å miste for mye av permisjonen. Aktivitet: Veldig mye aktivitet!! Bestemt navn: Oda Vektøkning: 12 kg Vann i kroppen: Jepp... Gifteringen rubdt halsen... Barnerom: Sover hos oss i begynnelsen:) Utstyr: Mesteparten klart:) I hvert fall det som er mest nødvendig. Strekkmerker: Nope:) Brukt kakaokrem og olje fra BodyShop og det har virka i 3 svangerskap! Men kan jo være jeg ikke hadde fått uansett (?) Tanker om fødselen: Spennende! 3,5 timer på nr 1 og 50 timer på nr 2... Lurer på nr 3...!!! Plager: Insomnia... Sover omtrent ikke i det hele tatt. Lurer på hvordan dette skal gå. Sulten: Ja...! Matkikk: Ingen denne gangen! Kynnere: Lite Sykehusbagen: Nesten ferdigpakka:)
Minna-si Skrevet 5. juli 2011 #15 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 23. september På vei: 28+3 Igjen til termin: 80 dager, 12 uker.. Kjønn: Jente Utålmodig: nei, har mye igjen å fikse før fødselen... Aktivitet: smått går det dager imellom.. har morkaka på fremsiden. Bestemt navn: Ja Emilie Vektøkning: 7 kilo Vann i kroppen: njaaa.. Barnerom: det tar vi etterhvert.. ett år inne hos oss først sikkert <3 Utstyr: har omtrent alt fra før.. mangler ny madrass, takk til bestefar som kasta den forje Strekkmerker: ingen dype... men joda.. aiai :/ Tanker om fødselen: gleder meg til det er over.. hadde ikke de store smertene under første fødsel så ser for meg at det blir nogenlunde likt.. eler keisersnitt.. seteleie foreløbig! Plager: Halsbrann <3 mmm, digg!! Sulten: matlei til tusen.. blir en del sjokolade ja! Matkikk: is..!! Kynnere: kynnere i fleng! Sykehusbagen: forje gang hadde jeg et håndkle mellom beina med meg.. totalt uforberedt, men har enda ikke pakket baggen.. skal ikke føde for tidlig denne gangen og både jeg og mannen har vansker med å forstå at vi skal ha småbarn igjen! har fire store!!! wæææ!! gleder oss, men snakker ikke særlig mye om det uten å havne på emnet; "hva har vi meldt oss på" hihi
zombie2be Skrevet 5. juli 2011 #16 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 31 August På vei: uke 32+et eller annet.. Igjen til termin: 5 uker og 1 dag (36 dager) Kjønn: Jenta Utålmodig: Neida,ikke ennå! synssvangerskapet har flydd avsted.. Aktivitet: Absolutt ja;) merker henne som regel med eigang jeg tar en pause. Bestemt navn: Madelen, hvis det passer ho da.. Vektøkning: Har gått opp ca 16 kg nå, syns det holder men regner med det blit noe mer:P Vann i kroppen: nope;) Barnerom: nesten ferdig;) veggene er malt i lyslilla/dus rosa, og skapdørene i veggen tapetsert med en fantastisk søt babytapet;) hvite møbler,lister,dør osv.. må visst få hengt opp gardinene,noen søte blonder.. Utstyr: må visst begynne å etterlyse det vi har lånt vekk.. og krysse fingrene for at alt er like heilt... mangler ingen store ting.. Strekkmerker: Har alle fra første svangerskapet, ganske mange altså.. Tanker om fødselen: Gleder meg,håper jeg kan få en vaginal fødsel denne ganga, -hadde hasteks sist pga svangerskapsforgiftning. Plager: vært sykemeldt siden uke 8 pga bekkenet, det går opp å ned.. merker det ikke tåler så mye lenger nå så prøver å være i lett aktivitet gjennom dagen,ikke for mye husarbeid ol. Sulten: mest de 3førstte mnd,så har det gått veldig ned i matinntak.. godt er det. Matkikk: ikke noe spesielt egentlig. Kynnere: Hmm,ikke heilt sikker på hva det er jeg.. Sykehusbagen: goe tid enda..
Lene~mor til tre Skrevet 5. juli 2011 #17 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 28 August På vei: uke 32+4 Igjen til termin: 54 dager (7 uker +5 dager) Kjønn: Gutt ? ikke 100% sikker Utålmodig: Ja, begynner å bli lei... Aktivitet: Ja =) Bestemt navn: Nei Vektøkning: 6,5 kg Vann i kroppen: merker det litt i fingrene bena om kvelden når det er varmt... Barnerom: Har ikke eget barnerom, babyen skal sove på rommet vårt Utstyr: Mangler sprinkelseng, reiseseng/lekegrind men det må jeg egentlig ikke ha med engang siden vi har vugge Mangler også vippestol + regntrekk, mygnetting,stelleveske og laken til vogna Strekkmerker: Har vel ca 100 stk fra mine tidligere svangerskap, men har ikke fått noen nå. Tanker om fødselen: spent, hverken gleder eller gruer meg egentlig Plager: vært sykemeldt siden mai måndte pga bekkenet og lavt blodtrykk + at jeg nå slite med kvalme, brekninger og hard/løs mage om hverandre... så dagene er litt opp og ned. Sulten: Føler meg egentlig ikke så sulten for tiden, merker det begynner å bli fult inni magen Matkikk: ikke noe spesielt egentlig. Kynnere: har hatt noen men ikke mange så jeg er ikke veldig plaget med det enda Sykehusbagen: halveis pakket
trippeltopp Skrevet 5. juli 2011 #18 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 17. juli På vei: 38+5 (?) Igjen til termin: 12 dager Kjønn: Gutt Utålmodig: Veldig! Aktivitet: Varierende. Bevegelsene er "dumpere" og mindre enn tidligere, merker at det er trangt for ham. Bestemt navn: ikke 100% Vektøkning: Aner ikke, men vil tippe ca 12 kg Vann i kroppen: har begynt å merke det nå i det siste, med litt vann i beina. Er nok mye pga. varmen og... Barnerom: lillebror skal ligge inne hos oss til han sover hele natten. Sengen står helt klar. Utstyr: mangler brystpumpe og flasker + smokker...men det tar vi med tiden tenker jeg. Strekkmerker: Jepp. Herlige strekkmerker på magen. Men pytt... er verdt det Tanker om fødselen: Gleder meg. Er spent på hvordan det blir ift. første gang. Har trent en del pust og føler meg bedre forberedt enn forrige gang.. men tiden vil vise om jeg faktisk er det Plager: vondt i bekken og maserier/modningsrier... Sulten: som normalt. Pleier å ha dårlig appetitt i varmen, og har det nå og. Matkikk: Appelsinjuice og alt av frukt Kynnere: mer maserier Sykehusbagen: begynner å bli klar. Har listen liggende så resten pakker jeg når fødselen er i gang tenker jeg.
Pogoled Skrevet 5. juli 2011 #19 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 24. august På vei: 32+4 Igjen til termin: 50 dager Kjønn: Gutt Utålmodig: Ja, begynner å røyne på nå... Aktivitet: En del aktivitet, men mest om kvelden og natten. Bestemt navn: Eirik Vektøkning: Har gått opp ca 20 kg til nå, og gleder meg til å få dem av igjen... Vann i kroppen: Ja, i løpet av de to siste dagene har det økt på, og liker det ikke! Barnerom: Gullet skal ligge med oss i begynnelsen så barnerommet har vi ikke tenkt på ennå... Utstyr: Alt skal være klart nå... Strekkmerker: Nei... Tanker om fødselen: Vet ikke helt.. Bebisen ligger fortsatt i seteleie og det bekymrer meg om jeg må føde slik. Skal til kontroll om tre uker for å vurdere eventuell snuing.. Plager: Noen vondter her og der.. men ikke noe jeg ikke takler... Sulten: Ja, spiser mer til frokost enn jeg pleier... Ellers merker jeg suget i perioder. Matkikk: Ikke egentlig.. men synes det er godt med iste... Kynnere: I perioder... kommer litt ann på hva jeg har gjort. Får mer og vondere kynnere etter jeg har feks har gått mye, vasket eller ryddet... Sykehusbagen: Nope... det er det eneste som gjenstår.
ninairen Skrevet 5. juli 2011 #20 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 31 august På vei: 32+1 Igjen til termin: 8 uker +1 Kjønn: Vet ikke Utålmodig: Babyen må vente noen uker til, men jeg begynner å bli utålmodig på å møte han/hun Aktivitet: Veldig aktivt, kjenner han/hun med en gang jeg setter meg ned eller legger meg ned Bestemt navn: Ikke bestemt Vektøkning: 11 kg til nå Vann i kroppen: Nei Barnerom: Skal sove på våres rom:) Utstyr: Har nesten alt, mangler bare babykurv, laken, amme-bh, bleier, ammeinnlegg Strekkmerker: noen på puppene Tanker om fødselen: Er førstegangs, Plager: Har lite plager nå, men har vert kvalm i 6 mnd. Har litt halsbrann,ellers litt sliten. Sulten: Ikke mer enn vanlig Matkikk: love hearts Kynnere: Har jeg ikke hatt... Sykehusbagen: Venter noen uker med den:)
julibaby10 Skrevet 5. juli 2011 #21 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 22. juli På vei: 37+6 Igjen til termin: 2 uker+3 dager (17 dager) Kjønn: Gutt Utålmodig: Veldig!! Vært det en stund! Aktivitet: Mye aktivitet! Får en fot i siden innimellom, for å si det sånn ;o) Bestemt navn: Nei, ikke helt... Vektøkning: 8 kg opp. Vann i kroppen: Nei Barnerom: Ikke klart! Men skal flytte rett etter fødsel, så tar det da! Utstyr: Alt klart! Vugga er klar med sengetøy, og vogna er klar til bruk Strekkmerker: Litt på brystene.. Smører iherdig, men får komme det som kommer! Tanker om fødselen: Er førstegangs, og utrolig spent på fødselen! Gruer meg ikke no særlig Plager: Hatt lite plager! Kjenner det i bekkenet etter lange turer o.l, men ellers i god form! Skal ikke klage;) Sulten: Ikke noe mer enn normalt egentlig! Matkikk: Ingen kikk som ikke er normalt for meg ellers Glad i søtsaker, men har klart å begrense meg litt ! Kynnere: Ja, ganske mye! Ikke direkte vondt, men veldig ubehagelig!! Sykehusbagen: Pakket litt i går, og har skrevet en liste over ting som må kastes i baggen før avreise.. Føler jeg har kontroll!! Lykke til videre alle sammen!
JellyButt Skrevet 5. juli 2011 #22 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 29 August På vei: 32+3 Igjen til termin: 55 dager.. Kjønn: Jente. Utålmodig: Nei. Ser ikke bort i fra at dette er siste graviditet og husker fra forrige gang hvor mye jeg savnet magen og spakene så jeg nyter hver dag (enn så lenge). Aktivitet: Mye på dagtid og kveld. Mer romstering enn spark. Virker som hun sover på natten for da er det "alltid" helt stille inn i der. Bestemt navn: Så og si.. Vektøkning: Bikket vel 9 kg nå etter helgen *rødme* Vann i kroppen: Ikke noe spesielt. Står vel ødem 0-1 på kortet mitt. Litt Hoven i beina enkelte dager. Barnerom: Fortsatt et overfylt gjesterom / lager. Utstyr: Har vogn, seng, bilstol og diverse klær fra før. Må bare se over alt og finne ut hva som skal brukes og hva som skal kastes. Strekkmerker: Hadde på rumpe, lår og bein etter puberteten. Disse er blitt litt breiere i gjen etter at jeg har fått litt mer kjøtt på beina igjen, men ellers har jeg sluppet unna. Bank i bordet. Tanker om fødselen: Krysser alt jeg har for en fødsel så lik den forrige som mulig. Har også et stort ønske om å ta i mot barnet selv denne gangen. Så tenker litt på det, fødestillinger osv. Plager: MASSE kynnere og tidvis plagsomt lavt blodtrykk. Sulten: Kanskje ikke direkte sulten men har hele tiden lyst å spise noe. Samtidig som jeg er utrolig matlei og ingenting smaker (med unntak av jordbær, cottage cheese og vaniljeyoughurt). Ender opp med å spise alt mulig i håp om å finne det jeg virkelig hadde lyst på. Matkikk: Tja.. Må vel skrive Cottage Cheese og vaniljeyoughurt da, selv om det forsåvidt begynte før graviditeten. Og salte chips sammen med sjokolade og cola. Kynnere: I snitt hvert 9.ende minutt i løpet av dagen. 20% sykemeldt pga de nå. Sykehusbagen: Eksisterer ikke. Men så har jeg jo plenti med tid ennå.
Astro - 27.07.11 Skrevet 5. juli 2011 #23 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 27. juli På vei: 38 Igjen til termin: 22 dager Kjønn: Det blir en overraskelse Utålmodig: Litt, Koser meg hjemme mens jeg går på vent... Aktivitet: I perioder MYE aktivitet. Og overalt! Føler den er alle steder på en gang og fatter ikke hvordan det går an... Bestemt navn : Navn ikke bestemt. Vektøkning 14 kg Vann i kroppen: Mye vann i bena! Barnerom: Gjort klar baby seng på vårt rom. Utstyr: Har det meste på plass. Mangler amme BH. Strekkmerker: 0 Tanker om fødselen: Er veldig spent. Har to fra før. Et haste ks og en normal fødsel som gikk raskt (2,5t). Er veldig spent på når og ikke minst; HVORDAN det setter i gang denne gangen. Og spent og nysjerrig på hvordan denne fødselen blir. Plager: Bekken, halsbrann, urolige ben, krampe i bena, kløe, usansynlig trett, sliter med å sove på natten, vann i kroppen. Sulten: Matlei! Matkikk: Isvann, kald melon, milkshake fra Mc Donalds, kynnere: av og på. Noen ganger mange ganger pr. dag, andre ganger kan det gå dager imellom. Sykehusbaggen: Ikke klar. Men har vasket tøy til bebisen klart og lagt i kommoden og kjøpt inn det meste som skal ned i baggen.
Julifrøken Skrevet 5. juli 2011 #24 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 16. juli På vei: 38+5 Igjen til termin: 11 dager Kjønn: Jente Utålmodig: Nei. Nyter siste tiden som kjærestepar uten baby. Aktivitet: Mye. Lillefrøken skyter rompa til værs, danser og hikker. Bestemt navn: Fortsatt mange alternativer. Må nok treffe henne først. Vektøkning: 11 kg Vann i kroppen: Nei. Barnerom: Vi flytter til ny by et par uker etter termin, først til midlertidig leilighet i to måneder, siden til leiligheten vi kjøpte i forrige uke. Så ingenting er klart her, nei. Utstyr: Bilstol, vogn og klær er på plass, men en del ting må vente til vi er installert i ny leilighet. Strekkmerker: Nei. Tanker om fødselen: Førstegangsfødende, så jeg aner ikke hva jeg går til. Men jeg gleder meg helt enormt til å treffe lillefrøken. Ellers stoler jeg på jormødrene, og tar fødselen som den kommer. Plager: Nei. Spretter rundt som før og er i kjempeform. Sånn har det vært hele tiden, ingen kvalme eller bekkentrøbbel heller. Har nok hatt flaks! Sulten: Spiser omtrent som før, bare litt mer av alt. Matkick: Grønne epler og andre sure ting. Kynnere: Tror ikke jeg har kjent en eneste kynner! Sykehusbagen: Har ikke tenkt noe på den ennå. Går nok lenge over termin, så jeg tar det helt med ro.
Maia&Mathias <3 Skrevet 5. juli 2011 #25 Skrevet 5. juli 2011 Termin: 28.juli På vei: 37+1 Igjen til termin: 3 uker og 2 dager (23 dager) Kjønn: Jente Utålmodig: Begynner å bli klar for å bli ferdig og skal bli veldig godt å kunne begynne å gå turer og bevege seg litt igjen! Aktivitet: Mye aktivitet, spesielt på kvelden og natta. Begynner å bli trangt ja! Bestemt navn: Niks! Vektøkning: 15 kg Vann i kroppen: Mye i beina og anklene, litt i fingrene Barnerom: Hun skal sove inne hos oss de første månedene og når hun er klar til å over på eget rom skal ho dele rom med storebror. Da må vi bytte rom med barna sånn at de får d store soverommet og vi får d lille... Utstyr: Det meste er klart. Har d meste fra førstemann. Strekkmerker: Ingen foreløpig. Tanker om fødselen: Håper d går fort denne ganga. Hadde en slitsom fødsel som varte i 42 timer fra vannet gikk til lillegutt kom forrige gang, og den resulterte i vakumforløsning. Nå ligger snuppa i sete/tverrleie så er litt spent på hvordan denne fødselen skal gå. Satser på at ho snur seg de neste ukene, skal på leiekontroll neste fredag. Plager: Veldig vondt bekken, har vært sykemeldt delvis fra jul, 2 mnd aktiv sykemelding i mars og april og ble 100% sm fom mai. Sulten: Ikke mer enn normalt! ;P Matkikk: Blanding av Bris og eplejuice. Ellers er d litt opp og ned. Kynnere: I dag har d vært helt forferdelig, kjenner at kroppen virkelig har begynt å gjøre seg klar. Hvis jeg gjør masse kommer kynnerne som perler på ei snor. Har en mann som jobber offshore så de to ukene jeg er hjemme med storebror på 2 år alene har jeg mye mer kynnere enn når jeg slapper av. Sykehusbagen: Jeg har lagt frem tøyet jeg skal ha med til meg og lille snupp men har ikke pakket undertøy og toalettveska. Fort gjort å pakke ferdig når tingene setter i gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå