Gå til innhold

Hatt sånn masrie el modningsrie som dem kalle det nu sia 04,30 i natt, tips før å få fortgang på detta?? :)


Nette1987

Anbefalte innlegg

E i uke 39, termin 14 juli! :)

Vært på sykehuse til kontroll og undersøkelser kl 09,30 i morrest, mormunnen er myk men ingen åpning. Men hun JM meinte at ting e på gang, bare ik sånn nuH! :/

Tips på å få fortgang på det her så æ slipp gå i dages vis me det her, dem e ikkje heilt regelmessi. Alt fra 5-10-15-20 min i mellom. Men e gode tak å noen av dem kjennes GODT sånn at æ må puste mæ ijænnom dem.

Bli jo så sliten av det å får jo ik sove mye akkurat:/ E til tider veldig kvalm å uggen!

Har hatt løs mage itillegg. (sorry detalja=) )

 

På forhånd takk;)

 

<3 Lillegutt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, der var du! :) æ og Camilla møttes på cafe fredag, og vi skal muligens møtes slutten av uka. Va veldig trivelig:)

 

Ser at formen din ikke e på topp, så regne med at du har hatt nok med å puste og slappe av:)

 

Håpe at fødselen starte snart, siden du har så masse masrie. E jo tungt å gå å plages uten at det skjer noe. Har også vært noe kvalm de siste dagan, men e nok vanlig på slutten. Samt magetrøbbel e nok også vanlig på slutten. Du får prøve alle triksan på førstesiden på barnimagen, for å se om det hjelpe:) evt. bare slappe av og vente på at han kommer:)

 

Vi blir nu å møtes fremover, så du får bli med med eller uten mage en gang:)

 

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

ja her e æ :) Skrev akk til dæ på terminklubben :)

Så koseli, skulle ønske æ å kunne være me, men som du ser hr æ nok me å prøve slappe av å prøve sove:) hehe.

 

Jada æ e ikkje utålmodi, han kommer nu når han e klar å vill ut:) Men e bare d at vist æ ska gå som i natt/dag i lengre tid, så kommer æ til å være veldig sliten. Å ser ik før mæ at energi nivået e på topp til fødsel:/

Har lest å ser at d e flere som tar kontakt me føden etter ett par daga me sånn her, åså bli dem sotte i gang. Så man ska klare fødsel uten å være så sliten fra starten.

Ikkje prøvd nån triks til nu, tenkte nu la d gå sin gang først :) hehe.

 

Ser frem til å møtes!

 

Takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? fortsatt maserier...? Jeg har også begynt med dette de siste dagene - siden søndag tenker jeg. I går var magen i ulage og jeg løppå do x antall ganger. Var sikker på at noe var i gjærdet.. Så på kvelden i går hadde vi sex (dvs. mannen donerte bort sin sæd i forsøk på å få fart på sakene - det hele var komisk og lite romantisk gitt...) og i natt har jeg sittet våken med vonde tak. Men sovnet etter at mann og barn hadde gått til bhg, og når jeg våknet nå kjenner jeg ikke stort. Kjedelig er det, om man skal gå sånn i dagevis før fødselen begynner...! Baaah... Men om du ikke har forsøkt det ville jeg absolutt gitt sex en sjanse, for det hjelper på åkke som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Nei ståa e nu den samme. Masse uregelmessige rie el ka man nu ska kalle d her :) Magen e rar i dag å, vært på do flere gang :/ Så kvalm innimellom.

E slitsomt, tar på energien. Så æ ringte nu føden i dag å sporte kor lenge æ sku gå sånn her før d evt skjedde nå el dem jor nå. Pga æ ser jo før mæ at æ ik ska ha energi til fødseln når den starte før alvor :/

Ho sa bare om d ikkje ga sæ kunne æ komme å få nå beroliende el smerte stillende så æ fikk sove å slappa av.

Men syns liksom ikkje det e så ondt, mer ubehageli.

 

Hmmm sex ja, d va d :) E vel bare hive sæ igang å prøve. hehe.

Selv om æ veit at min kjære e skeptisk nu på slutten. Men nu jør d jo ikkje nåkka om ting starte :) D han har vært redd ska skje. hehe.

Mormunn min e jo myk å moden som JM sa, bare ikkje nå åpning.

Så det kan jo funke :)

Leste man sku ha sex tre gang på rad me utløsning før mann vær gang, før det ville tilsvare en sånn dose man får på sykehus før å sette igang fødsel.

Så det e vel bare hive sæ rundt ;)

 

Lykke til:) Når e dokkers termin?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått det riktig, så er "hensikten" med å ha sex for å hjelpe på, at man modnes, og ikke for åpningen sin del... Og de skriver at dersom man har sex med sædavgang tre ganger, så tilsvarer dette en modningskur som blir gitt på sykehuset, men nå kan det jo hende at man er noe moden allerede og da skal det ikke så mange ganger til :)

 

Lykke til, til dere begge. Jeg sitter selv og venter og har hatt både modningsakupunktur og massevis av kynnere og maserier de siste ukenen uten at noe har skjedd :( Har termin om to dager..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er har termin 15 juli og har det ganske likt som deg..har et par tips du IKKE trenger å følge-som ikke funket på meg ihvertfall! Bla varme kluter på brystene, trappeløping, masse hvitløk, "rikshospitalets fødeoppskrift" (altså sex hehe) og varme dusjer/boblebad..

 

Har som deg også myk mormunn, modningsrier og skammelig harde kynnere som må pustes igjennom!. Hos jordmor mandag 4 juli sa de at jeg var i "latensfasen" med 1 cm åpning, moden og vist ikke så langt unna..Sitter her fremdeles jeg! mitt neste prosjekt er bringebærbladte! Hørt det skal gjøre susen?? skal definitivt si fra om det funket, for det er ikke supergøy dette her ;)

 

Blæ det hadde vært fint hvis denne siste biten var guttas jobb! men ønsker deg masse lykke til hvertfall <3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Liten ting til: Hvor langt sier du at du er kommet? 39+1? 39+2? Jeg kjenner jeg ikke helt klarer å finne ut av hvor langt jeg er hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag e æ 39+3 :) 6 daga til termin nu<3 Gått me di her masrien nu sia mandag.

Så veldig spent på katti d ska sette sikkeli i gang !?! :)

Prøvd 5 kjerringråd nu :) hehe.

 

Veit du ikkje kor langt på vei du e? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hvis du har termin en dag før meg, så er jeg vel 39+2 da =)

Men på hovedsiden til dette stedet står det at jeg er i min 40-ende sv.uke da--så ble litt forvirret..

 

ja samme her. Maserier og rier av og på siden mandag. Kan godt skje noe nå! ikke kjekt å gå å tolke hvert eneste tegn i kroppen..

 

Håper det skjer for oss begge snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett :) Ja her på barnimagen sia telle dem sånn. Skjønne ik koffer :)

Det heite det at man har fullgått 39 uker av svangerskapet, å går inn i den 40ènde svangerskaps uken :)

 

Så tirsdag er jeg i uke 40, men går inn i min 41 uke :)

 

Lurer på hvor lenge man skal gå sånn her :) Æ bli værtfall veldig sliten, før får ik sove om natta pga æ bli kvalm å uggen når d står på.

Sånn som i natt sovna æ ik før 06,30 i morrest :S Å våkna 10,30 å fikk ik sover mer.

Så det tar jo på. Så ser jo ik før mæ at æ kommer til å ha energi når åpnings rien starte å æ e i fødsel.

Har lest at d e folk som har blitt sotte i gang, pga dem har vært så sliten etter å ha gått me modningsrie over lang tid.

Men da æ sporte om d her, sa ho bare at dem satt ik i gang me mindre d va medisinske årsaka til det .

Eller at man va 7- 11 daga over termin, før her får man ovetids kontroll på sykehuse 7 dag over. Å e d da ett el anna så bli du sotte i gang der å da. Vist ik så får du gå max 11 daga over, pga 12 dag over ska dem være ute.

Æ har overtids termin 26 juli, da skal han være ute :)

 

Så spørr dem bare om æ vill ha smertestillende el nå anna som hjelpe på søvn. Men æ syns liksom ik det e så ondt, bare d at æ bli kvalm å uggen. Så æ orke ik ta nå. :P

 

Æ hr prøvd 5 av kjerringrådan nu, å orke ik mer :P Lar d være til naturen. hehe. Det skjer når d skjer :)

 

Håpe før oss begge to at d skjer nå nu snart!! :) Glede mæ så til å få gutten vårs til verden nu :))

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...