Gå til innhold

Ande som skal ta ks i nermaste framtid ? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hurra for oss!!! her skal baby hentes ut torsdag!!!! kan ikkje tru dagen er her snart :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, så spennende! Masse lykke til! Så deilig å få ut lille skjønningen!

Jeg har akkurat fått dato på keisersnitt nøyaktig en uke etter deg - gleder meg noe helt enormt! :-) :-) :-)

Skrevet

tuusentakk ;)) men gruer meg noe veldig!!! men det går vel bra :)

Blir nok like fantastisk som sist å møte den lille <3

LYKKE LYKKE til deg og!!!

Skrevet

Jeg skal ha ks om 8 dager, altså tirsdag 12.juli....

Gleder meg til det er overstått.....

Men skal virkeli nyte denne siste uken som er stille og rolig i sommervarmen...

Det er så mye jeg ikke får gjort med jentene mine på 4 og 6 ukene etter lillebror kommer til verden.... så nå skal det bades å kose oss hjemme før det store skal skje...

Har dere noen planer om hvor lenge dere skal ligge på sykehuset???

Har hatt ks med de andre to også (ikke planlagt ks), og med førsten var jeg der 8 dager og 6 dager med sisten.... Tenker 1 uke denne gangen, men vil vel bare hjem til mine prinsesser.... Tenker også at når man reiser hjem så reiser man hjem til hverdagen med matlaging og diverse andre ting... Må vel egentli bare nyte dagene på sykehuset så lenge man orker og trives...

Lykke til med ks til dere andre....

Skrevet

Jeg reiser nok hjem så fort som mulig. Sist lå jeg 3 dager. Det var ikke planlagt keisersnitt, men ble hastekeisersnitt etter at gullungen satt fast i bekkenet. Ble tatt om kvelden, etter å ha prøvd å presse babyen ut som normalt i 11 timer. Så var ekstra sliten pga det. Men var oppe og gikk neste dag, og fikk bo på hotellet siste dagen. Men på Ullevål da jeg fødte sist var det så travelt at jeg syntes det var stressende å være der - denne gangen reiser jeg hjem så fort jeg kan. :-)

Masse lykke til, snart har vi dem ute, jenter!

Skrevet

har ikkje vert vekke fra min 2 åring enno, so gruer meg veldig til det. So tenker eg vil heim fortast mulig :P Sist reiste eg heim 4 dagen :) Blir travelt å komme heim og, so vi får nyte det å bli kjent med den lille på sjukehuset:) VI er so heldige!!! for godt til å vere sant at eg snart har skatt nr 2 utafor magen :))

Skrevet

Du er mer enn god... 3 dager er jo ingenting, det er jo så lenge folk som føder normalt ligger....

Jeg har hatt det frykteli vondt etter operasjonen begge gangene, håper på en bedre opplevelse denn gangen... synes det er helt grusomt, reise seg, bøye seg, gå på do, gå, le, hoste, sette seg opp i sengen, komme ut av seng/sofa...hehe, ble mye vondter her... Ikke minst luftsmertene som setter seg i nakke/skulder, var så vondt at jeg trudde jeg hadde brukket kragebeinet... Så er det disse blodfortynnene sprøytene, de fikk jeg i alle 8 dagene jeg var på sykehuset.. må du til legen å få de når du reiser hjem så tidlig??

Alt av prøver på beibien skal gjøres ferdig før jeg reiser vertfal... har 1 time kjøring til sykehus så jeg orker ikke kjøre så mye...

Ja snart er de ute... det blir sååå stas.....

Skrevet

ååå luftsmertene var gruuuusomme!!!faktisk det verste med heile ks, og so hadde eg ekstreme etterrier ei god stund..uff kjem vel på meir vist eg setter meg til å tenker :// hehe..jaja verdt det er det uansett :))

Skrevet

Husker at jeg sist gang leste om et eller annet man kunne gjøre eller ta for å motvirke luftsmerter i skuldrene... men husker ikke lengre hva det var...

Noen andre som vet om dette?

Skrevet

Javisst er det verdt det... Det er vel derfor vi gjør det gang på gang...

Men vedlig glad for å vite at dette er siste gang også....

Bare hive innpå med smertestillende så døyver det kanskje luftsmerter og etterrier... etteriene blir bare verre og verre for hvert barn man får også, så det blir spennde denne gangen...

Har dere noen krav dere vil ha når dere skal ta ks???

Jeg har at jeg vil bli sydd igjen med fransk søm....

Jeg vil ha elektrisk seng etter ks (noe jeg ikke fikk noen av de andre gangene)

ellers kan de gjøre som de vil....

klyster, kateter, veneflon, spinal , husker jeg skalv av frost da bedøvelsen skulle ut av kroppen....

jaja... nok syting....

må bare få ut noe av det jeg ligger om nettene og tenker på.. skal bare bli godt når det er overstått og vi er hjemme igjen med lilleprinsen....

skal bli en fantastisk opplevelse og få prøve dette planlagt.... har begge gangene før startet med en igangsatt fødsel som ikke vil bli til noen ting etter x antall timer, så dette blir litt mer behagelig.... fikk ks 15 dager før terminen også.. skulle egentli gått gravid i kanskje 5 uker til og nå er det bare 1 uke til.... kan man ha det bedre.... føler meg som verdens heldigste... slipper de utrolig slitsomme ukene på slutten, og får ikke tid til å bli lei av å vær gravid heller... så nå bare nyter jeg dagene som høygravid.....

Skrevet

Jeg vil vite hva som kan hjelpe mot luftsmerter...

De eneste rådene jeg fikk på sykehuset var å slippe lufta ut (fise)...

Da er det veldig greit med enerom.....

ellers vet jeg ikke om noe som kan hjelpe... ei venninne av meg måtte få morfin for å døyve luftsmertene... men om du kommer på det så sgriv det inn her, går nok inn hver dag før neste mandag og ser om noen råd har dukket opp...

Skal legges inn på mandag ...

Skrevet

Hm, jeg tror rett og slett jeg var heldig med rekonvalesensen siden jeg kunne reise hjem etter 3 dager - selv om jeg kjenner folk med planlagt keisersnitt som har reist hjem etter bare 2 dager. Men jeg bor også bare 10 minutter unna Ullevål, så måtte tilbake og kontrollveie gutten min, ta stingene mine og fikk ikke melk før jeg kom hjem og slikt. Så baby gikk ned litt for mye i vekt til å begynne med, men det hentet han fort inn igjen.

Fikk ikke blodfortynnende sprøyter etter å ha dratt fra sykehuset sist, men denne gangen har jeg gått på det i hele svangerskapet, så jeg setter dem selv i 6 uker etterpå. Vil gjerne raskt hjem til 3-åringen min - gruer meg til å være borte fra ham, men det må jo bare til, dessverre.

Denne gangen skal jeg ha med meg resept på Syntocinon nesespray, som hjelper melken å komme ut før, i fall jeg ikke får noe. Kan også anbefale å drikke biola i forkant, før vi må faste. Kanskje lurt å ta en tur på apoteket og få dem til å anbefale noe? Jeg kan faktisk ikke huske luftsmerter fra sist gang. Har blitt innkalt til forberedelsesmøte 1 uke før snittet, har dere vært på sånt? Ser også fra inforbrosjyren at jeg å vaske håret med antibakteriesjampo på morgenen før snittet på sykehuset. Det var jo ikke sånn sist, da ble det jo hastesnitt for min del. Så planen min om å style meg fin på håret så jeg skulle se fresh ut på de første bildene etterpå blir jo ikke noe av, hehe. Kommer nok til å se ut som et lykketroll. Men her er det babyen som teller. Skal bli deilig å få ham ut, og ser veldig frem til alt er overstått!!

:-)

Skrevet

Ja melken blir jo tregere også... Sikkert lurt med den nesesprayen....

Heldig du som ikke fikk luftsmerter.. Gruuusomt!!!

Skal ikke på forberedelsesmøte 1 uke før, men blir lagt inn 1 dag før snittet, så får jeg permisjon til å gå hjem og komme tilbake på kvelden før eller morgenen keisersnittet skla gjøres, må da vær der 1 time og et kvarter før...

Sto ingenting om antibakterieshampoo i mitt brev.. sto bare at jeg ikke fikk bruke sminke og neglelakk....

Jeg skal dusje , føne og glatte håret med glattetang før jeg skal ta snittet... må føle meg litt snaisen før jeg legger meg under kniven.... Litt synd med sminken, men de kommer på rett etterpå...

Greit å fokusere på tulleting, så glemmer man litt de skummle tingene....

Jadda... 1 uke igjen nå.... tiden flyger... nå skal magen bare nytes de siste dagene....

Skrevet

Haha, godt tenkt - fokusere på å se snasen ut er tingen! Da prøver jeg også å føne pluss glatte håret hjemme samme morgenen som jeg skal inn, så får jeg se om de ber meg vaske håret på nytt når jeg kommer dit. Hvilket sykehus skal du på?

I brosjyren min står det også at jeg må sette klyx kvelden før. Skrekk og gru!

Ja, her skal det nytes. Noe jeg er veldig fornøyd med, er å slippe sting der nede. Har sett alt for mange tråder om folk som sitter på badering og i grønnsåpevann i ukesvis etterpå.

Men etterrier blir vel en bitch, hvis det er sånn at de blir verre for hver gang... Og luftsmerter får jeg sikkert, men da skal jeg hyle etter smertestillende. Så lenge vi er på barsel passes vi jo godt på.

Drømmer om enerom etter snittet. Sist måtte jeg dele med en dame som bare gråt, og når hun ikke gråt, så gråt babyen hennes. Klart jeg fikk vondt av henne, men man må få tenke litt på seg selv også rett etter at man har født - hun var nok halve grunnen til at jeg kom meg avgårde fra barsel så raskt. ;-)

Heia, heia!

Skrevet

Ble litt stresset av disse luftsmertene (som jeg ikke fikk sist, men kan jo fort komme denne runden). Så forhørte meg med sykepleier. Ta Miniform, som kjøpes reseptfritt på apotek i 2 dager før keisersnitt og 2 dager etter, pluss sett klyx kvelden før snittet. Disse tingene kan i hvert fall gjøre luftsmerter lettere for oss, så jeg skal prøve dem.

Skrevet

Rart at det ikke er de samme reglene for alle som skal ta ks...

i min står det også om klyxet, og derfor legger jeg meg inn kvelden før på sykehuset så kan de på sykehuset gjør det... Skjønner ikke hvordan jeg skulle fått til det....

Jeg skal ta ks på Lister sykehus i Flekkefjord...

Ja jeg er også glad for at det ikke skjer oss noe der nede....

Det er vondt det vi også skal gjøre, men vi må jo tenke positivt på det vi faktisk slipper å gå igjennom...

Etterriene blir vondere, men det som er så greit er at vi tar jo sterke smertestillende regelmessig de første dagene og de døyver jo etterriene også i samme slengen, så de gjør nytten for seg der også... Ingen andre får 2 paracetter og 1 ibux for etterier... hehe...

Vet ikke hva medisineringen er nå.. lurer på om det er parlagin forte også... de skifter så på de medisinene.-.. da jeg fikk førsten filkk jeg morfin i 3 dager rett inn i veneflonen som sto i hånda.... funka veeeldig bra... men med den andre fikk jeg så vidt det var noe.... Denne gangen har de økt på medisinene har jeg hørt... (tar til vanlig inkke noenting, har ikke paracet i hus engang). Så ikke noe hverdagskost for min del...

På Lister er det en selfølge å få enerom etter ks.. om det er noen ledige da... men de har meg jo innskrevet i jordmorbøkene og om det skulle komme inn noen dagen før meg med vanlig fødsel så tror jeg de legger henne på dobbeltrom, og setter av rommet til meg.. hehe... tiden vil vise... men har alltid hatt enerom...

Kjedelig å komme på rom med noen som "forstyrrer".

Sover forsåvidt ganske dårlig i de harde sykesengene , og da er det kjedeli å bli vekkt eller høre på andre når man er sliten og bare har lyst til å slappe av i fre og ro. Ikke minst om man vil prate i telefon og man føler at man må ta hensyn til de som man er på rom med...

Har en hau med venninner som liker å prate i telefon på kvedlstid, og det er jo alltid mye å fortelle når man nettop har fått en beibi...

Nå har denne dagen også snart gått, snart bare 6 dager igjen...

Er sååå klar.................

Skrevet

Det må jeg også da...

Hva gjør de for noe???

Forsto at luftsmertene kom av at når man har vært i narkose eller bare spinalbedøvelse så blir tarmene også lammet, og når bedøvelsen går ut og når tarmene skal begynne å funke igjen kommer det luftrom i tarmene som setter en smerte i skuldreren. Klyster må vi vel ta kvedlen før... Tenker bare at når vi blir lammet fra magen og ned så hadde vi vel bæsja på oss viss ikke det var tomt i magen... Uff for et prat, men så er det praktisk også, for da går det vertfal 2 dager før man må på do , og det er vikke så veldig behagelig å bruke magemusklene på akkurat det der....

Hva slags sykehus skal du på FØDEKLAR med nr2.

Skrevet

Jeg skal føde på Ullevål. Hvor skal du føde, mammaTkajaÅthea?

Miniform skal hjelpe direkte mot luftsmerter, ble visst utviklet som kolikkmedisin for spebarn, men søkte på det her inne og ser at det er mange som tar det i forbindelse med keisersnitt, så verd et forsøk.

Ja, tomme tarmer kan også minske luftsmerter, så det er jo greit å få gjort. Gruer meg til å sette klyx, men det går sikkert fint når det kommer til stykket. Skremmer meg litt at luftsmerter kan kjennes i kjeve, nakke og skuldre, det er jo langt unna tarmene. Men det går vel over. Får konse på at det er mye vi slipper med keisersnitt - vi får jo ikke inkontinesproblemer, i hvert fall, og bare det er jo verd mye, synes jeg. ;-)

Skrevet

Sorry, nå ser jeg jo at du sa du skulle på Flekkefjord sykehus. :-)

Skrevet

Hei, jeg skal også inn til KS neste torsdag:-)

Har smalt bekken i tillegg til at lille gutt ligger i seteleie for tiden. Har snudd seg nå helt på slutten...

Skal også gå til innkjøp av minifom, luftsmerter er helt pyyyton.... hvis man da i tillegg ikke får enerom første døgnet når "lufta skal ut" så er det hele en ganske så pinlig affære!!!! Fysjom, fysjom...

Skal prøve meg på noen ønsker da jeg skal innskrives og håper det ikke er så fullt at man pakkes inn på dobbelt eller tredobbelt rom....:-(

Skrevet

Lillemy, 14.07 er samme dato som jeg skal ha ks. Hvilket sykehus skal du på, tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...