Gå til innhold

Lett svangerskap = tung fødsel og omvendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30 år og førstegangsfødende. Jeg har hatt et fint svangerskap uten for mange plager, og gleder meg til fødsel. Men kanskje ikke jeg er mentalt forberedt på den tøffe opplevelsen jeg skal gjennom? Om jeg hadde hatt mange plager og mye vondt, hadde jeg kanskje vært mer mentalt klar og fødselen hadde vært lettere?

Mange tanker som går gjennom hodet mitt nå som det nærmer seg... 14 dager igjen til termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei..det stemte ikke med meg når jeg gikk med jenta mi sist. Hadde en vanvittig fin graviditet.

Ikke kvalme, ikke bekkenvondt. Det eneste jeg kjente til graviditeten var at jeg var trøttere enn vanlig og litt tungt i ryggen. hadde en topp fødsel som var over på 14 timer (fra jeg kjente murring til ho var ute)

Denne ganga har jeg endel bekken-plager, men ellers også veldig fin graviditet. Jeg har 3 uker igjen til fødsel og håper jeg er like heldig denne gnaga også :)

Lykke til:)

Skrevet

stemte ikke for min del!

hatt to meget enkle svangerskap. eneste problemet var en halsbrann fra helvete men det løste seg med noen bokser titralac;)

fødslene var helt fantastiske!!! første var i gangsatt 2uker før termin av ymse grunner og hele herligheten var over på 4timer. jeg kjente knapt jeg hadde født. andre kom i gang av seg seg dagen før termin. det tok endel del flere timer fra første murring til hun var ute men selve fødselen varte i knappe 4timer. 45 min i aktiv fødsel.

har bestilt en lik neste gang (dersom det blir en) men hører rykter om at nr3 er en luring;)

Skrevet

Nei, det har jeg ikke hørt før - og det stemte abslolutt ikke for meg.

Jeg har to gutter og med den første hadde jeg ett fint svangerskap og en rask og forholdsvis "lett" fødsel. Med nummer to var jeg mye plaget med kvalme og lavt energinivå under svangerskapet. Fødselen ble mye tøffere da jeg følte jeg hadde så lite krefter, i tillegg tok den mye lengre tid.

Nå er jeg gravid med nummer 3, er veldig kvalm og i dårlig form. Er i uke 29 og har allerede begynt å gruve til en ny fødsel.. :-(

Nyt det fine svangerskapet ditt, så håper og tror jeg at det vil føre til at du har mye krefter til fødselen!

Skrevet

Hei Ipad.

Jeg tenker veldig likt som deg selv om jeg har født før. Forrige svangerskap var et helvete, med masse mareritt, dovandring, bekkenplager, kvalme og halsbrann....kanskje ikke mye i forhold til andre, men hadde en fin fødsel tross alt.

Denne gangen har jeg nesten ikke vært kvalm, så vidt hatt noen problemer og kan kun klage på halsbrann når jeg legger meg. Er fryktelig spent på om fødselen blir et helvete???

Det som er er at ingen fødsler er like, uansett hvor mange ganger man har født tror jeg at de fleste har akkurat de samme tankene som oss. Vi håper jo alltid på det beste, men det finnes ingen garantier.

Smertene tåler vi, huns at kroppen er unik. Tenk på alt den gjør for å forberede oss til dette store mirakelet. Vi er jo faktisk veldig heldige som får lov til å oppleve dette.

Ved forrige fødsel husker jeg at selv mellom de tøffeste rier at jeg smilte, for jeg visste at nå snart skulle jeg snart få treffe sønnen min for første gang. Motivasjonen er så stor, og hvis du fokuserer på nettopp dette tror jeg at alt i alt er det verdt det uansett.

Det rare er jo at vi kvinner blir gravide selv etter helevetes fødsler, så det må være noe der.

Dette takler vi, vi er skapt for det!

Masse lykke til

(har selv termin om 2 dager :)

Skrevet

Det stemte ikke på meg heller.

Jeg hadde et kjempe fint svangerskap første gang, bare noen dager med bekken plager, var jo trøtt innimellom men ellers var formen på topp. Fødselen gikk fint, tok 8 timer fra første rie til herligheten låg i armene mine. Denne gang har jeg hatt mer bekkenplager og veldig mye halsbrann, ellers kan ikke jeg klage. Er ekstra mye trøtt denne gang, men det er nok pga 2 tette svangerskap at minsten ikke klarer seg selv, blir mye løfting og bæring på han.

Håper på en grei fødsel denne gang og=)

Prøver stortsett å ikke tenke så mye på fødselen, gjorde det samme sist og=) Lykke til!

Skrevet

Åh, så godt å høre at det ikke alltid er slikt, da kan jeg finne noe annet å bekymre meg for :)

Jeg har valgt å ikke tenke så mye på fødselen, siden de som skal hjelpe meg med å få ut vesla har mye mer peiling enn meg, og uansett hva jeg tenker, så blir det som det blir uansett :)

Lykke til til dere også, håper "lett" svangerskap + "lett" fødsel = sant :)

Skrevet

jeg hadde en tung graviditet sist, hyperemissis ffra uke 8-25.. men etter at kvalmen gikk over var alt bra, litt kranglete bekken siste ukene, men det var greitt så lenge jeg slapp å kaste opp 19 ganger pr dag..

fødselen var superflott! merka nesten ikke noe til de første 5 cm, bare litt ubehag.. kjørte på sykehuset kun fordi det var 2,5timer med bil, vinter og natt, ikke fordi jeg trengte hjelp eller trodde jeg hadde kommet særlig langt.. hadde jeg vært hjemme lenger hadde vi nok ikke rukket det.. to timer etter var den lille ute og jeg var sydd, dusjet og ferdig! :D det var fantastisk deilig å slippe en lang fødsel! så med skrekk på å være på fødestuen lenger enn 6 timer..

vondt og heftig var det, men jeg ville heller ha det fort og gale enn moderate smerter over lenger tid.. er beinhard når det gjelder, men heller dårlig på utholdenhet... så ja, her stemmer det med tungt svangerskap = enkel fødsel..

krysser fingrene for at det blir likt denne gangen også, så langgt ser det ut til å være likt.. uke 21 og henger over do enda... puh..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...