maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Jeg sa etter jenta mi ble født at neste gang vil jeg ikke vite kjønnet. Skal antageligvis bare ha to barn, så ville oppleve spenningen med å ikke vite også Nå derimot, med ultralydtimen klar, er jeg ikke så sikker lenger.. Nysgjerrigheten har tatt overhånd! Er så nysgjerrig at jeg holder på å døø, hehe:) Er jo ikke sikkert at h*n ligger sånn til at vi har mulighet til å få sett det heller da, og da blir jo valget tatt for oss. Det viktigste er jo SELVSAGT at babyen er frisk, er jo akkurat det samme hva som kommer. Like velkommen uansett! Jeg er bare sååå nysgjerrig!
<3 januar 2012 <3 Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 Hei! Vi skal vite kjønnet så sant det går an å se:)! Jeg er såååååå spent på å finne ut hva det er:) Så gleder meg masse til 9. august:) Da er det UL time:) Vi håper ikke på noe spesielt kjlnn, men vil gjerne vite hva det blir:) Da kan den liksom få et ordentlig navn:)
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Jupp! Det er så vanskelig å handle på forhånd ellers... 12.juli er der ordinær ul;)
Vshb Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 Vi skal ikke vite kjønnet på forhånd, det har så lite å si å visst vi ikke vet det er det enda mer å glede seg til, tenk så spennende under fødselen:) litt ekstra motivasjon tenker jeg;)! Jeg har funnet masse "nøytrale"baby klær så det er ikke noe problem synes jeg. Det er jo bare å kjøpe litt blått eller rosa etterpå! Vi er veldig opptatt av at det eneste som betyr noe er at babyen er frisk og fin å at kjønnet er så uviktig! Det er ingen selvfølge at man får en frisk baby.... Skjønner at mange ikke greier å vente, men får oss er det ikke noe problem:)
Lykkelita<3 Skrevet 4. juli 2011 #5 Skrevet 4. juli 2011 Var på ordinær UL den 28/6. Det viktigste var jo såklart at den lille var frisk og alt alt så bra ut, men når vi hadde muligheten ville vi gjerne vite kjønnet også. Synes det var veldig spennende da jordmoren lette for å se hva vi får. Mest sannsynlig får vi en liten jente, hun var ikke helt samarbeidsvillig så jordmoren var ikke 100% sikker. Skal på 3D ultralyd senere i svangerskapet. Håper at vi da får bekreftet om det er en liten jente, hvis ikke får vi bare vente til babyen kommer før vi kan være helt sikre. Gleder meg veldig til den lille kommer!
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 4. juli 2011 #6 Skrevet 4. juli 2011 Vi skal vite kjønnet denne gangen. Vi visste det ikke med førstemann, og siden vi bare skal ha to barn vil vi vite kjønnet denne gangen sånn at vi har prøvd begge deler. Denne gangen er jeg også veldig nysgjerrig og utålmodig. Det var litt kjedelig med førstemann å bare kjøpe kjønnsnøytrale klær og ting. Så denne gangen vil jeg kunne dra ut å kjøpe gutte eller jenteklær. Men det er veldig spennende å ikke vite også da. Jeg føler ikke at jeg fikk noe mindre tilknytning til barnet i magen fordi om jeg ikke viste om det var gutt eller jente.
Tante Magda Skrevet 4. juli 2011 #7 Skrevet 4. juli 2011 Jeg har valgt å ikke vite hvilket kjønn det blir. Det har jeg alltid tenkt at jeg ikke skulle vite, så for meg har det ikke vært et vanskelig valg. Men min kjære samboer ville vite det for han mente det var mest praktiskt, og det er det jo i grunnen også. Men jeg fortalte hvordan jeg følte det og da sa han seg enig i at vi ikke trengte å vite kjønnet. Så nå er vi spente og gleder oss masse til november! :-)
Skrømti Skrevet 5. juli 2011 #8 Skrevet 5. juli 2011 Jeg har vært på ul, men vet ikke kjønnet. Kjæresten min, derimot, han vet hva det mest sannsynlig er. Han ble igjen etter timen var over, og jormora fortalte hva hun trodde det ble. Så sånn er det. Er ikke bare bare når den ene vil vite og den andre ikke! Så får vi se om jeg greier å holde meg fra å vite det gjennom resten av svangerskapet! Det betyr ingen ting, men man blir jo litt nysjgerrig! Dette er nr tre, har en gutt og jente fra før.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2011 Skrømti: Har tenkt litt på å gjøre det sånnt. Det er jeg som vurderer å ikke ville vite kjønnet, samboeren vil gjerne vite det. Men er litt "redd" for at han kommer til å røpe seg på en eller annen måte etterpå. Og da kan jeg like gjerne få vite det med en gang:)
gullfisken83 Skrevet 5. juli 2011 #10 Skrevet 5. juli 2011 Denne gangen vet vi det ikke, vil som deg ha litt ekstra motivasjon. Vet jo hva man skal igjennom, så hvorfor ikke ha en gulrot. Vi visste hva det var sist gang, men da holdt vi det kun for oss selv. Da "visste" jeg hva det var og ville bare ha bekreftelsen på UL. Merker at det er ekstra spennende denne gangen, selv om jeg har en følelse på hva det blir. Men følelsen er absolutt ikke så sterk som sist..
Skrømti Skrevet 5. juli 2011 #11 Skrevet 5. juli 2011 Enentlig hadde det vært typisk mannen min og å ikke greie å holde på "hemmeligheten", men det har faktisk gått veldig fint, han har ikke frista eller prøvd å få meg til å tro det ene eller det andre. Når det er sagt så betyr det egentlig ingen ting om jeg skulle sprekke og ville vite hva det er, eller eventuelt at han skulle forsnakke seg. Tar en dag om gangen, og så ser jeg etterhvert!
jnmenm Skrevet 5. juli 2011 #12 Skrevet 5. juli 2011 Venter nr tre nå, og har ikke visst kjønnet på de to andre før barnet er ute=) det er ufattelig spennende når det kommer til dagen man føder, og barnet er ute=) =) og ikke trenger jeg å gå å tenke på klær/ting til rom, for har masse nøytralt også får man mye i gaver=) barnet får alt det trenger uansett=) spennende og moro=)
LilleBaBy i magen<3 Skrevet 5. juli 2011 #13 Skrevet 5. juli 2011 Jeg er sååååå nyskjerrig!! Dette er nr 3 for meg, har to nydelige jenter fra før. De er så store nå at de er like nyskjerrige som meg 7 og 11 år. Har vært på tidelig ul for å sjekke at alt er ok så tenkte de to jentene sko få være med på ordinær ul. Håper de klarer å se hva det bli da Men er ikkje før 15 aug. leeeeeenge til..
camillah 2 små Skrevet 6. juli 2011 #14 Skrevet 6. juli 2011 Vi har ei tulle fra før, så denne gangen vil vi vite. Da finner vi jo ut om vi må kjøpe masse nye klær i nye farger! Dessuten får vi litt tid til å velge et navn, vi sliter mer i andre runde... Jeg håper vi får se noe, men mest av alt håper jeg at barnet er friskt. Gleder meg til den 11. august!
mamma122011 Skrevet 6. juli 2011 #15 Skrevet 6. juli 2011 Vi vil IKKE vite! Som du sa - så lenge den er frisk Jeg vil ikke tillegge barnet noen egenskaper før den kommer, jeg tenker litt som så at jeg kjenner den jo ikke før den kommer likevel! Det mange ikke tenker over er at de ofte gjør seg opp et bilde og en mening om hvordan det blir sånn og SLIK hvis de får en jente, og kanskje SÅNN om det kommer en gutt. Jeg vil ta det som det kommer, den er så elsket og ønsket at det er ett fett. Jenta får blått og gutten får rødt. Farger er farger, det har ingenting å si Så lenge den har det bra er ingenting annet viktig. Men det med navn ... det er en heeelt annen historie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå