Gå til innhold

Får ikke datteren min til å drikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Datteren min på elleve måneder tar ikke flaske og vil ikke drikke av kopp med tut. Vi planlegger en tur til syden i sommer. Hvordan kan jeg få i henne nok væske? Er det noen som har noen tips?

Det tar veeeldig lang tid om jeg må sitte der med t-skje!:-)

Tusen takk for svar!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde samme problem med vår (han er 19 mnd nå). Han ville ikke ta flaske (eller smokk for den saks skyld...) eller tut-kopp. For oss ble redningen "barneflasken" fra Imsdal. Den ville han av en eller annen grunn godta. Tror det er bare å prøve seg fram... Før eller senere løser det seg, men det er IKKE gøy mens det står på. Husker jeg var superstressa... Lykke til!

Skrevet

Har du forsøkt med sugerør? Tenker da på minste sugerørene som følger med små juicekartonger, så de slipper å bruke så mye luft. Kan være verdt et forsøk.

Ellers er det bare å gi henne vanlig glass og la henne få prøve seg frem. Det blir litt søl og hosting i begynnelsen, men de lærer fort.

Skrevet

Tusen takk for svar! vi får prøve imsdalflaska nå!:-) blir stresset ja når hun nekter å drikke! men vi får prøve! har kjøpt en imsdalsflaske nå.

Skrevet

Tusen takk, ja det kan jo være en ide! vi får prøve oss frem her!:-)

Men hun suger jo ikke, hun bare tygger! Så det er litt frustrerende! Skal visst ikke være heelt enkelt!:-)

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Min satt også å bare tygde på sugerøret, men så kjøpte jeg en juice fra Nestle og sugde opp litt slik at det ble smak på toppen, da fikk han plutselig smaken og drakk fint opp resten. Da er det bare til å putte sugerører i en kopp vann etterpå! :-)

En annen ting nå i varmen er å sette de i bar overkropp på verandaen. Da kan dere øve lenge på å drikke av vanlig kopp selv, uten at du trenger å være redd for klin! ;-)

Og en ting til: Min drikker fra Aventkoppene, men han er fremdeles litt for lat til å holde opp koppen selv. Jeg kjøpte en drikkekopp på Boots apotek og den fungerer utmerket. Den har et sugerør i flasken, så da slipper barnet å løfte opp flasken fra bordet.

Og Imsdal flaska da.. Kjøp en selv og vis hvordan du drikker. Sønnen vår ble iallfall intr. fordi han ville ta den ut av hendene mine!

Skrevet

Ja det var jo også lurt, før eller siden må de jo lære det.:-)

Får sette henne ut på verandan i bleia og øve i vei:-) Tusen takk for tips!

Ha en aventkopp, men hun skjønner ikke helt at hun må bøye flaska og hodet litt for å kunne suge noe ut av den! viser hvordan hun skal gjøre det da og da blir hun illsint og napper den ut av hendene mine - klare selv vettu!;-) hehe!

Den fra boots apotek hørtes fin ut! den må jeg se på!

Prøvde den imdalsflaska, men det kommer så mye ut av den så det ble jo bare hosting, men alt går vel med trening..

Hvor mye drikke skal de ha i seg per dag? vet du det?

Skrevet

Gi henne noe "godteri" i flaska eller tutekoppen.Feks sjokolademelk. Jeg vet om flere det har løsnet for da;-)

Skrevet

Prøv med vanlig glass, ha bare littegrann vann oppi, så er det bare for henne å øve, du kan og prøve å holde igjen glasset litt i starten. Ofte vil de ikke drikke fordi beholderen er "feil" eller at de ikke får gjøre det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...