Gå til innhold

lenge til ordinær ul?


♥jente2010+♥jente2012

Anbefalte innlegg

jeg skal 8 august..gleder meg masse til å se babyen vår og kjønnet men merker jeg tenker mye mere over denne gangen at jeg håper bare alt er bra men h'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal den 22 august, er da 18+ noen dager. Gleder meg veldig. Håper på å få se kjønnet da, og at alt er bra med den lille. Har vært på en UL allerede, og da var alt i skjønneste orden ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal 15 august. Ser så spent. Har også vært på privat ul i uke 12 for å sjekke at alt var ok, så nå har jeg planer om at mine andre to prinsesser skal få være med på den ordinære ul. Greit å sjekke at ting er i orden før enn tar unger med på ul. Men de er 7 og 11 år så tror de vil ha stor glede av å få ta del i utviklingen. Hu minste har lånt to bøker på biblioteket om svangerskap og nye søsken. GLEDE seg så masse :)

Håpe de kan se ka kjønnet er da... at babyen ikkje er sjenert... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å sjekke m sykehuset at det er ok at du tar m søsken på UL: Noen jordmødre blir skikkelig grinete av det. Og det stod to ganger i min innkallelse at det ikke ville at man hadde med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veeeeeeeeeldig lenge til!

Jeg har fått time 22. august, og det er typisk første skoledag. Blæh! Ikke bare har jeg en datter som skal starte i 1. klasse, men jeg er lærer selv. Nå vet jeg ikke om jeg må prøve å bytte, selv om det sikkert ikke er populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere innkallelse i posten til dette etter at dere hadde vært på første svangerskapskontroll? Første gang for meg så vet ikke helt gangen i det...

 

Jeg var på første svangerskapskontroll 22 juni - 2 uker siden. Har enda ikke fått svar på prøvene de tok. Burde de ikke ha kommet til nå???

 

Takk for svar:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått time til ultralyd 16. august. Spennende :-)

 

Sommerfuggelen: Jeg var til første svangerskapskontroll samme dag som deg. Fikk brev fra sykehuset i dag om UL og fødeplass. Urinprøven ble sendt inn til dyrking, og den fikk jeg svar på i går. Blodprøvene har jeg ikke fått svar på enda. Det er første gang for meg også, så alt er nytt. Regner med at svaret på blodprøvene kommer etter hvert de også. Jeg skal tilbake til legen igjen neste uke, så da regner jeg med å få noen svar om de ikke har dukket opp til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding:) Får vel bare vente i spenning;)

 

Skal forresten på tidlig ultralyd i morgen - grugleder meg skikkelig.

 

Krysser fingrene for at alt står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får vel ikke beskjed om prøvene dere har tatt jenter? Jeg var på kontroll 23. juni. Men prøvesvar blir bare lagt i mappa mi sammen med helsekort for gravide ved neste kontroll. Det er vel bare hvis det er noe veldig gærent at de må informere om prøvesvar tidligere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener legen sa til meg at : " når du kommer hjem fra ferie så har prøvene forhåpentligvis komt til deg i postkassen". Da jeg hadde sagt at jeg skulle en uke til Spania. Men ingen prøvesvar har komt. Mulig jeg har misforstått - alt var jo så nytt for meg slik at det kan være jeg hørte det jeg ville høre og at svarene kommer til henne og at hun ringer hvis noe er gale. Synd at mobilen min er frastjålen så jeg ikke kan nås:/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ulik praksis fra lege til lege... Jeg fikk det helsekortet mitt på første svangerskapskontroll ( 14 juni), vi fylte det ut mens jeg var der. Urinprøven fikk jeg svar mens jeg var der, mens blodprøvesvarene kom i posten for et par uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ordinær UL 7.september... Uke 20/21.. LENGE til..

 

Har vært på en ultralyd allerede da jeg ikke visste tid siste mens var, og fikk da den fantastiske nyheten om at alt var i skjønneste orden =)

 

Ang svar på blodprøver, de sa til meg (jeg ringte ned for å høre om alt så bra ut) at de ikke sendte svar/ringte hvis alt så helt normalt og bra ut=)

 

tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg var hos fastelegen min i 6 uke, og tok da en rekke prøver. Fikk svar på disse etter ca 2 uker. Han sendte da samtidig brev til sykehuset for UL i uke 18. Dit skal jeg 23 august.

Jeg ba også om rekvisisjon til tidlig UL i uke 12 pga at jeg er 36 år. Vi var der på mandag, og alt sto bra til.

Dersom du er usikker, så ta kontakt med din fastlege eller jordmor. Du skal slippe å bekymre deg. :-)

Lykke til videre i svangerskapet. :-)

 

Mvh

femina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...