Gå til innhold

Hva tenker dere å ha i vogna?


Gurine og gulla

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om vi skal gå for lammeskinn og dundyne eller om vi skal droppe det og gå for voksiposen....

Hva tenker dere å ha?

Vet jo ikke hvordan høsten blir,, i fjor var det 15 minusgrader i oktober og for noen få år tilbake så var det nesten tropenatt i oktober. Vanskelig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har kjøpt vokispose til lillefrøkena:-)

Det kan for bli veldig kaldt i oktober og kaldere blir det utover vinteren..

Dersom vi får en varm høst blir det heller mere klær på lille gullet og lammeskinn og dynen som vi bruker i senga. De ligger jo godt og lunt dersom man har bagvogn.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her blir det skinn i bunnen også blir det vel å finne fram voksiposen etter storebroren. her vi bor er det som regel kaldt og kanskje også vinter allerede i oktober. men har en tynnere pose jeg kan bruke sammen med dyna hvis voksien blir for varm men går for voksien til å begynne med:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forskjell på dette her jeg..

 

altså; lammeskinn og dundyne er best dersom det er kaldt, men om det er 15-20 minus så vil voksipose være det beste?

 

kjekt å lære litt mer før babyn kommer kjenner jeg ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lammeskinn er bra å ha både hvis det er varmt eller kaldt. den regulerer temperaturen. jeg kommer til å gå for lammeskinn i bunnen av vogna og voksipose oppå. blir det for varmt får jeg heller bare ta bort skinnet. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det for kalt skal de små ikke ut. Barnehage barn får ikke ut når det kryper under 10-.( Litt avhengig av hvor man bor i landet, tørr innlandsluft tåler barna at det er kaldere). med min første som kom i februar, anbefalte ikke helsesøster at vi gikk ut de første ukene om det var under 5- ute. Voksiposen er veldig fin, men min erfaring er at den passer litt bedre til babyen når den har blitt noen mnd, til nyfødte blir voksiposen litt stor, babyen forsvinner i posen og det er vanskelig å få dekket til babyen uten og dekke han blir borte i posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får i slutten av oktoer og går for dunpose. Skulle det bli for varmt bruker jeg dun dyna som jeg har til senga hennes sammen med lammeskinnet... Trenger ikke kjøpe inn egen dyne til bruk i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en voksipose,en tynnere pose,og kan eventuelt få låne både lammeskinn og vogndyne om vi finner ut at det passer bedre for knøttet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på det samme, men etter å ha lest masse på nett så har vi bestemt oss for Easygrow dundyne pluss lammeskinnet som kan legges inni. Dette er en norsk vogndyne som har kommet veldig bra ut i tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har termin 25 okt og vi har kjøpt lammeskinn og dundyne til den første tiden. Dette for at voksiposen blir for stor i begynnelsen. Jeg er redd mini skal "drukne" i den :-) Men vi skal ha Igloo voksipose med forlenger-del på når han har blitt et par måneder. Kommer ikke til å gå ute så mye dersom det blir 15 minus alikevel. Men dersom det skulle bli sprengkulde plutselig så tar vi jo det til etterretning. Er førstegangs selv, så jeg har ingen erfaring fra før og må ta det etterhvert som tiden er der tror jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid for 2. gang. Mitt første barn kom i desember 2009 med - 20 mange dager. Var lite ute. MEN veldig fornøyd med Odenwalder dunpose og lammeskinn i bunnen av vognbaggen. Det er et must, det er pga mangel av isolasjon i baggen at babyer får skader. Veldig sjelden pga om det er voksipose eller odenwalder, sa helsesøster på helsestasjonen. Kan iallefall anbefale odenwalderen, og voksipose er sikkert bra det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...