Gå til innhold

Hodelus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at datteren min hadde lus her på mandag. Hun fikk behandling på tirsdag (paranix) og jeg fant nesten ingen døde lus og kun noen egg bare. Jeg tok også en kur da jeg ristet ut en lus av mitt hår (som levde). Etter hennes kur ser det greit ut på hodet hennes, men jeg derimot ristet håret mitt over badekaret igjen i kveld og ut datt det en lus. Jeg tror den var død da den falt ut (om ikke det var jeg som moste den ved å ta den opp...??)

Er det et dårlig tegn, at jeg ennå har en stor lus som faller ut...selv om den var død? Bør jeg ta en ny kur i morgen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du ser lusene, er det ti tusen egg... Det er sikkert greit å ta en kur til.

Har du frøset ned laken putevar og skjerf/hodeplagg?

Skrevet

HI

Tar nok en kur til i morgen da.

Har vasket alt som er på 60 grader, fryser ned nye kosedyr hver dag, skifter HONKLER :) hver dag...tror jeg har gjort hva jeg kan nå.

Men det som er så rart er at jeg ikke har funnet mange egg. Ikke så lett å se på seg selv da, men på barna fant jeg kun 3-4 stk. tilsammen. Håper vi er lettere smittet, ikke at det er jeg som gjør en dårlig jobb.

Ti tusen egg....du tar i litt nå, ikke sant?

Skrevet

Du finner de ikke før de nesten er klekket... Nei, jeg overdriver ikke!

Jobber som frisør, vi stenger salongen, og klorer alt! ( ved mistanke)

Skrevet

HI

Ok, jeg får gre videre og ikke gi meg. Håper jeg blir kvitt dette....er lei av å vaske nå.

Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...