Gå til innhold

Bør jeg være bekymret?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller? Kan noen hjelpe meg å tenke?

Jeg var på ul tirsdag i denne uken. Jeg hadde da trodd jeg skulle være mellom seks og syv uker på vei, og ønsket å sjekke om jeg kunne se hjerteaktivitet...

Gynekologen sa jeg nok ikke var så langt på vei som jeg trodde... Hun mente jeg var mellom fire og fem uker på vei... men vi så et bittelite hjerte som vibrerte...

Jeg husker ikke helt når jeg hadde første dag i forrige mens... men tror det var i første uke av mai.. (men som sagt ikke helt sikker)

Eggløsning derimot er jeg mer sikker på... Fikk positiv el-test 24. mai... Det betyr da at egget slipper mellom 24 og 48 timer fra da... Hadde sex på tirsdagen, og av ulike grunner ikke flere ganger... Vet dere hvor lenge sæd lever forresten?...

Befruktningstidspunktet skulle jo ikke være så veldig vanskelig å anslå da... Men, jeg kan ikke helt skjønne at fosteret skal være så kort som fire til fem uker...

Med mindre gynekologen snakket om fosterets levetid, og ikke hvor langt JEG har kommet... men, man snakker da alltid om hvor langt den gravide er på vei, gjør man ikke?..

Gynekologen sa, at enten tar jeg feil med hensyn til hvor langt jeg er på vei, eller så har ikke fosteret utviklet seg slik det skal... Så, nå skal jeg tilbake om en uke for å sjekke... :-(... Er så bekymret jeg... Noen som kan hjelpe meg å regne og si noe om hva de tror?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Please, kan noen hjelpe meg!;-) Jeg kan ikke skjønne at det kan være noe mindre enn sju uker...

fra el til i dag... er det 5 uker og 2 dager.... og noen dager fra første dag i siste mens... ihvertfall to uker vel?... Der er vi jo på sju uker +...

Huff, blir bare så bekymret for at fosteret ikke har utviklet seg som det skal.. :-(

Har noen her vært borti det samme?

Skrevet

Uff jeg skjønner at du er bekymret. Kan du ikke prøve å få til en ultralyd i morgen?. Mange klinikker som tilbyr det. Får virkelig håpe det ordner seg for deg.

Så lenge det er hjerteaktivitet så skulle man jo tro alt er bra..

Stor klem til deg!

Skrevet

23.55 igjen.. Det kan ikke være at fosteret er 4-5 uker od at du er 6-7 uker da? Vi ligger jo 2 uker foran fosteret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...