Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Hva mener dere skal til for at et barn ikke kan bo hjemme?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Hvis det finnes beviser i form av at barn har løpt ubevoktet rundt på stranda mens foreldrene lå og drakk seg fulle, og politiet ble tilkalt. For eksempel. Hvis politiet har kommet over små barn som er alene i en leilighet mens foreldrene er ute og fester. Eller har reist til Syden! Dette får meg til å gruble litt over den såkalte Melkekartong-gutten, som var alene i tre-fire dager mens mora lå død på sofaen. Var han ikke 19 måneder gammel da tro? Nesten utrolig at det ikke skjedde noen ulykke i de dagene. Men det festet seg i sinnet hans at han strøk sin avdøde mor over kinnet!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Hvis de blir slått av foreldrene. Eller seksuelt misbrukt. Og også hvis de ikke får den omsorgen de trenger av foreldrene i form av mat, klær og kjærlighet.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Mener du nn 19:27 at barnevernet gjør alt feil, da? Og du som svarte først? Og i tillegg du som svarte først - hva mener du du barnevernet skal gjøre i en situasjon hvor mor er død uten at noen vet det på forhånd, dersom du mener dette er feil fra barnevernet? Ikke HI
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #5 Skrevet 30. juni 2011 Jeg, 17:40 er blitt kalt paranoid i forhold til Barnevernet, fordi jeg anbefaler å si nei til hjelpetiltak. Det var ikke Barnevernets feil at "Melkekartong-gutten" var alene i huset i denne perioden. Jeg bare tenkte på hvordan gutten hadde kommet seg igjennom disse dagene, og marerittene i etterkant.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #6 Skrevet 30. juni 2011 HVORFOR anbefaler du å si nei? Jeg har selv tett samarbeid med barnevernet, og har nevnt det i en annen tråd her i dag. Ja, tenk bare om barnevernet hadde kunnet være i forkant når det gjaldt den gutten? Men om en sier nei til alt, så...... Ikke HI, fortsatt.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #7 Skrevet 30. juni 2011 Kjenner ei som i sammarbeid med mannen sin ba om hjelp pga en av ungene (ba faktisk om de kunne overta han, psykisk syk gutt unge, hun var stemor til han). Barnevernet svarte med å ta fra dem alle ungene, en var problemet, så i stede for å lette byrden som de ba om tok de alle. Resten av barna klarte de faktisk og ta seg av. Kommer barnevernet å skal "hjelpe" meg kommer jeg til å be dem om å dra en viss plass. Har selv som barn hatt negativ opplevelse av de, de skulle ha meg i fosterhjem. Og min mor kunne faktisk, og greide uten problem, å ta seg av meg.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #8 Skrevet 30. juni 2011 Mye vondt! Barnevernet har ikke stort bedre å tilby, og da bør det veldig mye til før barna blir tatt fra foreldrene sine. Annerledes hadde det vært om det sto klare flere gode og STABILE fosterhjem som kan ta i mot søskenflokker og et stort apparat til å styrke biologiske bånd. Men slik er det desverre ikke. Skulle så uansett kun være i ekstreme tilfeller at omsorgsovertakelse fant sted. Oss foreldre har så mange funksjoner, og det må være svikt på mange områder før omsorgsovertakelse finner sted. Personlig har jeg ikke kontakt med barnevernet, kjenner ingen som har det heller. Jobber dog i NAV og kommer borti brukere som har kontakt med barnevernet, og brukere som burde ga kontakt med barnevernet, og greier ikke helt å se hvordan barnevernet prioriterer. Men antar at de sitter på flere opplysninger enn meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå