Gå til innhold

Er det dette som er dagens besteforeldre??...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine tar aldri initiativ til å se barnebarna (har 3 små på 1, 3 og 5 år). Vi drar av og til på besøk til dem, en helg i mnd kanskje, eller en dag i ny og ne. For jeg har lyst til at barna mine skal ha kontakt med bestefreldrene. Vi bor 30min med bil fra dem. Men de kommer ALDRI på besøk til oss, tror kanskje de har vært her 3 ganger ila 3 år. I dag var moren min ferdig på jobb halv 2 (hun jobber her som vi bor!), men kom seg ikke hjem med buss før halv 4. Jeg sa til henne at om hun ville kunne hun hente barna i bhg og ta de med og kjøpe is og kose seg, så kom jeg etter når jeg var ferdig på jobb kl 15 (dette er et lite sted, så de i bhg vet godt hvem alle er, og at hun er bestemoren til barna). "Hehe, ja, sant." Var svaret jeg fikk... Jaha, ok..var det en helt dum idè når det er sol og fint, og bestemor har 2 timer uten noe som helst å gjøre? Jeg ble litt paff.. siden det nå er snart 4 uker siden hun såg dem sist så trodde jeg kanskje hun var interessert i å se dem igjen. Men neida... Ingen interesse, what so ever! Må si jeg blir skuffet :( Vi prøver og gjør alt for at barna skal ha god kontakt med de, men nå vet jeg bare ikke om jeg gidder mer altså. Er de ikke interessert så skal ikke vi trenge oss på. Hva mener dere? Skal jeg bare gi opp, og så får de selv bestemme hvor mye kontakt de vil ha? Da blir det vel sikkert en gang i året eller noe... De har aldri vært her på bursdagene til barna heller,så... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dårlig at de viser så liten interesse. Det er litt bedre her men jeg er også litt skuffet over mine foreldre. De kommer i bursdager da og eldste på 8 år ligger ganske ofte over. Det er mye verre å få de til å passe 2 åringen. De er sjeldent her på besøk. Vi drar stort sett til dem en gang i uka.

Skrevet

Både mine foreldre og svigers klarer ikke å få nok. Kunne hatt frihelger i et år hvis dem fikk dele småen :) Men ser mange som har det slik som deg. Skjønner ikke hvordan man kan vende noen av så nær slekt rygge på den måten!

Skrevet

Hvordan husker dere deres egne bestefoeldre da?

Jeg så min ene bestemor en eller noen ganger to ganger i året og kan ikke huske at hun noen gang var hjemme hos oss. Likevel følte jeg aldri det som noe savn. Jeg viste hvem hun var og at hun var glad i oss.

Mine andre besteforeldre bodde rett ved siden av oss. Jeg kan ikke huske at de heller var hjemme hos oss i oppveksten, selv om de sikkert var det en eller annen gang. De hentet ikke i barnehgen eller tok oss med ut, men vi gikk til dem flere ganger i uka og jeg hadde et veldig nært forhold til spessielt min bestemor.

Skrevet

Jeg las noe interessant i et ukeblad hvor en dame i 60 årene følte at hun ikke strakk til. Hun jobbet full stilling, hadde barn og barnebarn, men også en mor som krevde hjelp fra sin datter. Dette fikk meg til å tenke litt lengre. Vi som er unge foreldre i dag krever barnevakt og masse fritid da vi skal "realiserere" oss. Hva med barnas besteforeldre som også har mange plikter i hverdagen? Jobb, barn/barnebarn og eldre foreldre? Har ikke våre foreldre også rett på fritid? Jeg kunne med fordel ha vært flinkere å sette pris på mine foreldre, for selv om de kanskje ikke er verdens flinkeste til å være barnevakt for mine barn så stiller de i hvertfall opp når vi virkelig trenger det!

Skrevet

Kjdelig når det er slik, men er foreldrene dine friske?

Det kan jo være at moren din har nok med å komme gjennom hverdagen når hun er i jobb.

Skrevet

Foreldrene mine er veldig friske, for å si det sånn ;) Er veldig aktive, går ofte på fjellet, de er veldig spreke ;)

Mamma jobber 3 dager i uken, fra kl 9 til 13.30. Pappa jobber i oljen, så er 2 uker ute og 2 uker hjemme..Så kan ikke skjønne at de skal være SÅ slitne at de ikke kan være med barnebarna EN time en gang i mnd liksom... Tror heller det har med interessen å gjøre. Og nå gidder ikke jeg å mase mer iallefall. De vet hvor vi bor om de finner ut at de har lyst å komme på besøk ;P Det er ikke snakk om at vi skal ha barnevakt som en her oppe skriver, det er kun snakk om at det hadde vært greit om barna hadde besteforeldre...

HI

Skrevet

Sånn er farmoren til våre barn også... Hun er frisk og sprek, jobber selvfølgelig og vi forventer ikke at hun skal passe ungene i tide og utide. MEN vi hadde faktisk forventet at hun skulle vise litt interesse for sine eneste barnebarn, men det gjør hun ikke.

Hun bor et lite stykke fra oss, så vi forventer ikke ettermiddagsbesøk. Likevel hadde vi jo håpet at hun skulle kommet på besøk, en helg innimellom iallefall. Det gjør hun ikke. I jula kom hun ikke innom en eneste tur - noe hun forsåvidt aldri har gjort i jula. Hun kom ikke i noen av ungene sine bursdager i fjor. Det var andre ting som var viktigere, f.eks et selskap. I løpet av dette året har hun vært en dagstur hos oss, dvs noen timers besøk. Men da måtte hun kjøre hjem tidlig fordi hun skulle vaske gulvet(!).

Hun har aldri tilbragt en eneste feriedag sammen med oss...

Nå er det blitt sånn at vi har gitt opp. Vi har prøvd å invitere henne på besøk o.l. Men det er alltid noe annet hun skal. F.eks hagearbeid eller måke snø. Så nå har vi resignert... Det er hennes egen feil at barnebarna ikke kjenner henne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...