Gå til innhold

Vannkopper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er faktisk JEG som har fått vannkopper.....! Sønnen min hadde det for 2 uker siden, og var hjemme fra bhg i ca 1 uke. On nå har altså jeg fått disse prikkene også... Ingen av oss har heldigvis vært noe særlig dårlige, bare prikkete, og jeg er betraktelig mere angrepet enn han var. Mitt spørsmål er hvor lenge bør jeg være hjemme? Jobber visstnok i butikk, så det medbringer jo en viss smittefare. Men det er hovedsaklig voksne som er innom butikken, og av voksne ca 98% hatt vannkopper. Vet tommelfinger regelen er at man kan gå tilbake når man har skorpe på prikkene.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er ikke så lenge siden min sønn hadde det og jeg googlet det da. Det som er at de fleste voksne tåler dette greit. De som får vannkopper blir ofte veldig syke men ikke noe livstruende. MEN... Er jo alltid unntak. Det kan være personer med nedsatt imunnforsvar (Under kreftbeh., hiv, Lave hvite blodleg.) som kan bli livstruende syke. Derfor børe du holde deg unna jobben til vannkoppene har fått skorpe.

God bedring :)

Skrevet

Jeg er en av dem som håper alle med vannkopper holder seg hjemme så lenge de vet de er smittefarlige! Jeg er gravid og har ikke hatt vannkopper selv (har sjekket med blodprøve). Det kan være svært skadelig for fosteret og også ekstra farlig for mor dersom en gravid blir smittet med vannkopper.

Så følg oppfordringen om å holde deg hjemme til du vet du ikke er smittefarlig lenger! Det er viktig for oss som ikke vil bli smittet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...