Gå til innhold

Spydde du under fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja begge gangene. Det var på de 1-2 mest intense åpningsriene rundt 8-9 cm. Måtte spy et par munnfuller og så tok pressriene over, heldigvis roer smerten seg ned da. Har ikke hatt smertestillende på noen av fødslene og har hatt svært enkle fødsler.

Ja med nr.1. Fødselen tok sin tid og jeg ble tvunget til å drikke den grusomme sykehussafta.

Da jeg skulle ha nr.2 så spurte de på sykehuset om jeg hadde spesielle ønsker. Jeg sa da: Det eneste jeg ønsker er å slippe å drikke saft. Jeg drikker aldri saft ellers og jeg blir bare kvalm av det. Slapp safta da :o)

Annonse

Annonse

Trodde ikke det var sååå vanlig å spy, hviste ikke hvor vanlig det var da jeg fødte min første.For jeg spydde som en tulling, helt til babyen var kommet ut. Det er vel en slik ting som ingen snakker om før fødsel. Det og det faktum om hvor mange som driter på seg... for jeg hang ikke innpå bim eller andre forum sist.

HI

Jeg spydde som en gris på slutten. Jeg "satt fast" på 7 cm åpning i to timer. Da begynte jeg å kaste veldig opp siste timen spesielt. Kastet opp ved hver rie. Men så fikk jeg epidural..... juhuuuuuuuuuuuu ;-) Da ble det fart på sakene og jeg kunne født en ny baby dagen etterpå om jeg kunne.

Hadde jeg ikke stoppet opp på 7 cm åpning tror jeg hele fødselen hadde gått helt fint uten epidural. Men neste gang vil jeg nok velge det i tilfelle jeg skulle stoppe opp igjen.

Ungen min er snart 1 år og vi planlegger nummer to. Å bli mamma er det største en kan oppleve.

Ikke kvalm første gang, men med nr to så hadde jeg en veldig informativ jordmor som forklarte hele forløpet da jeg kom inn. Hun sa da at på et visst stadie, når smertene er på sitt mest intense, så vil jeg kunne bli kvalm og få lyst til å kaste opp. Dette var helt normalt. Dere kan tro jeg bare lå å venta på den store kvalmen (hater å være det), og joda, den kom den. Spørs om jeg hadde blitt like kvalm om jeg ikke hadde hørt ordet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...