Gå til innhold

flere som er gravid med tvillinger sep/okt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 29 år og venter barn nr 3 og 4. Terminen er 5 okt. Jeg ønsker å høre fra andre som også venter tvillinger rundt de tidene der. :)

Hilsen mor med to gutter i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg er 23 år og venter barn 1 og 2:) Jeg har termin 19. oktober. Har fått beskjed fra sykehuset at jeg må regne med å bli igangsatt 3-4 uker før dette. Skal på kontroll i morgen, og tenkte å spørre litt mer ang dette. Har du fått en slik beskjed? Jeg har eneggende tvillinger, som deler morkake og fostersekk (en liten skillevegg mellom:). Jeg har to jenter i magen:) Vet du om dine er eneggede eller toeggede? Hvordan er formen din? Er magen stor? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Dette ser ut til å være tvillingmåneden.. Jeg er 35 år og venter nr 2 og 3 den 17. oktober. Det blir spennende å se om man går så lenge. Har ikke hørt noe om igangsetting enda. De ønsker at jeg skal gå så lenge som mulig..

 

Et tips er å gå på tvillingforum.com og melde seg inn der. Der er vi flere som skal ha og som har tvillinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei beccisèn

Mine er mest sannsynelig toegga siden de har vær sin morkake og tykk skillevegg mellom seg, også har vi toegga tvillinger i familien og det er vist veldig arveligt så jeg tror mine er toegga, siden enegga tvillinger ikke er arveligt. Jeg har ikke fått noe bekjed om igangsetting, men de sa til meg at tvillinger pleier åkomme 3-4 uker før for da er livmoren på sitt største. Magen min er veldig stor,folk som ikke vet jeg er gravid med tvillinger lurer på når tid jeg skal ha ;)

Jeg var på kontroll på sykehuset for 2 uker siden. Det var spennende da målte de ca vekten på de for første gang, da var de ca 800g vær og det er vist over gjennomsnittet på enlinger :) mine var så og si like store i alle målene de tokk :) Hvordan gikk kontrollen din i dag? har de sakt noe om hvor store dine er? siden de deler morkake så får du sikkert litt tettere oppfølging regner jeg med?

Formen min er ganske grei føler meg tung og blir fort trett. Har allerede gått opp nesten 15 kg så er nok derfor jeg ikke føler meg så opplagt. i de 3 første måndene var jeg ekstremt trett sovnet så fort jeg fikk mulighet og ble lett uvell/ små kvalmen. ellers så skal jeg ikke klage har jo vondt i bekken og rygg men dette hører jo med :) Hvordan er din form?

Hilsen gravid med 3 og 4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rypefest m/2 i magen :)

Virkelig gøy at så mage venter tvillinger, kjekt å dele erfaringer med noen for jeg synses dette svangerskapet er helt anderledes enn å gå gravid med bare en i magen. Så takk for tipset skal sjekke ut tvillingforumet :)

Hilsen gravid med barn 3 og 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Jeg venter tvillinger, termin 7 oktober. Det blir ei jente og en gutt på oss :-) Jeg er 30 år og bor i Akershus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarte bare ikke å la være å legge igjen kommentar her selv om jeg selv ikke venter tvilling. Selv er jeg en tvilling nr 2, venter min første i oktober. Spennende med tvillinger, og tro dere meg, sett fra mitt perspektiv, dere får det nok både mye å gjøre og mye morro med tvillingene deres. Blir morro å følge med dere ihvertfall :)

 

Hilsen tvilling nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Jeg er 33 år og kommer fra Hedmark. Jeg venter barn nr 2 og 3, mens det er nr 1 og 2 for min samboer :) Jeg har ei jente på 10 år fra før, som gleder seg til å få både en lillebror og ei lillesøster på en gang ;) Tenk så priviligerte vi er!! Jeg har termin 20.oktober, men er veldig spent på om det kanskje blir september? :P Gleder meg veldig til å dele erfaringer med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

ja vi er sikkelige priviligerte som kan slå to "fluer i en smekk" dobbelt glede håper jeg det blir for oss alle =)

Er dere alle inne på tvillingforumet

 

gravid med nr 3 og 4

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det nok toeggede ja:) Jeg hadde ikke tenkt tanken på at det kunne være tvillinger, da vi ikke har noen i familien, så det ble litt av et sjokk:) (da visste jeg ikke at eneggede ikke var arvelig:) Men nå gleder jeg meg masse:)

 

jeg er på kontroll veldig ofte. Annenhver uke på KK, noen ganger ukentlig. Det gikk kjempe fint på kontrollen, de er like store, men jeg fikk ikke med meg akkurat hvor stor de var. Legen hadde det så travelt. Litt frustrerende å komme til en ny lege der hver gang, men sånn er det:) Jeg fikk bekreftet at jeg blir igangsatt i uke 36-37. så Det blir senest 30.september på meg:) Dette er fordi det er fare for transfusjonsstndrom hos eneggende som deler morkake, og denne risikoen øker de siste ukene av svangerskapet. De siste ukene klarer de ikke å følge like godt med det siden tvillingene da er så store, og de mener derfor det er tryggere for tvillingene utenfor magen enn inni:)

 

Magen min er også veldig stor nå, og flere som spør om det er like før, og blir lettere sjokket når jeg sier hvor lang tid jeg har igjen. hehe.

 

Jeg har også lagt på meg nærmere 15kg, og det merkes. Har bekkenløsning, og vond rygg, så jeg begynner å bli sliten. Jobber 100%, men er redd jeg må sykemelde meg snart. Hvertfall noen prosent. Hva har dere fått vite ang sykemeld? Jeg fikk vite at jeg kunne jobbe fram til to uker før igangsettelse? Synes det var rart, da det er så mange som blir sykemeldt tidlig selv uten plager. Har tidligere fått beskjed om at jeg ville bli sykemeldt i uke 28, men nå har de gått tilbake på det.

 

ang tvillingformum. Jeg meldte meg inn der for en stund tilbake. Men jeg får ikke skrevet inn innlegg eller startet tråder eller noe der? Er det noe jeg må gjøre for å få det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...