Gå til innhold

Trenger råd...utroskap:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og pappaen til barna bestemte oss for å prøve litt igjen, men det funker ikke, vi sliter. Lang historie kort, jeg treffer ca en gang i uken en mann, vi har sex, drikker vin og lager god mat sammen. Ja, skyt meg!!! Jeg har så dårlig samvittighet at jeg snart knekker sammen. Jeg vet jeg ikke burde gjøre det, men det er ikke noe kjærlighet lenger når jeg og barnefar er sammen, bare krangling og jeg lengter etter noen å le med. Skal til han i kveld, men redd for at jeg kommer til å angre etterpå og få dårlig samvittighet, men hver gang jeg og barnefar krangler så "rettferdiggjør" jeg utroskapen i tankene mine. Mannen jeg treffer har forresten også kjæreste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da gjør du det slutt med barnefar. Enkelt og greit. Er ikke kjekt for et bar å måtte leve i et kranglete og forpestet miljø. Da er det bedre å være separat, og prøve å samarbeide etter beste evne.

Skrevet

Dessuten bør du finne en å ha sex med som ikke er opptatt. Det er heller ikke greit. Hvordan rettferdiggjør du det, da? Kan ikke akkurat skylde på barnefar når du bidrar til å ødelegge det forholdet (selv om det er elskeren som først og fremst har ansvaret).

Skrevet

Han ble sammen med henne rett etter at jeg og barnefar bestemte oss for å prøve igjen. Vi hadde kontakt før det og han håpet det skulle bli oss, men så ombestemte jeg meg altså og gikk tilbake til barnefar. Nei, det er overhodet ikke greit, jeg vet det, tro meg! Jeg synes kanskje det er enda verre det han gjør siden han bygger ett nytt forhold og pleier kjærligheten med henne når alt egentlig er falskt. Mitt forhold er jo så og si over.

Synes dere jeg bør kansellere i dag. Vet ikke om jeg orker dette stort lenger. Dessuten, når han tar så lite for å være utro mot en ny kjæreste, så kommer han mest sannsynlig til å være det mot meg også hvis den tid kommer.

Jeg er ikke noe bra menneske nå, jeg vet det. Jeg sliter skikkelig med meg selv og vet at det jeg gjør overhodet ikke er bra.

Skrevet

Du VET at du er på villspor. Jeg skulle anbefale deg å kansellere i kveld, ikke bare for den dårlige samvittighetens skyld, men for din egen fremtid.

For det første er det nesten umulig å bygge opp igjen et forhold med barnefar når du bruker energien din på den andre.

Som du sier, så er det ingen kjærlighet hjemme, bare bråk og krangel og du trenger noen å le sammen med.

Hvor lett tror du det er for barnefaren å finne noen glede i hverdagen når han vet at dama hans rømmer til en annen mann for å kunne "kose" seg og "slappe av"?

HVIS du vil satse på barnefaren, så må du gjøre det helhjertet. Ikke rømme til den andre hver gang det blusser opp hjemme.

den andre virker jo heller ikke som noe å satse på, når han allerede har funnet seg en annen og fortsetter med deg uansett.

En skikkelig suppe du har rotet deg inn i. Slutt nå å synes synd på deg selv, og slutt også med den dårlige samvittigheten. Det som har skjedd, har skjedd, og dårlig samvittighet gjør ingenting positivt hverken for deg eller familien. Rett ryggen og begynn å jobbe for å få livet ditt tilbake. Det kommer til å koste mye arbeid og svette, men det kan det være verdt.

Har ikke tenkt å fordømme deg, du får heller en trøsteklem og et lykke til.

Skrevet

La vær å treffe elskeren da om det gir deg dårlig samvittighet. Du vet, det er skikkelig vanskelig å prøve på nytt med faren til barnet om du smatidig saboterer det ved å være utro.

Prøv å kutt ut elskeren og prøv skikkelig med BF og funker det ikke funker det ikke, men da har du iallefall prøvd alt.

Skrevet

Jeg har kansellert i dag og samtidig sagt at vi ikke kan fortsette å treffes. Ender forholdene våre på hver sin kant så gjør de det, men jeg kan ikke holde på sånn. Blir helt ødelagt psykisk av dette og føler jeg får det lettere om jeg ikke har noen på si og ingen andre menn å fokusere på annet enn barnefar. Har mistet litt troen på forholdet men vil sitte igjen med følelsen av at jeg virkelig prøvd og ikke bare lurte meg unna når ting gikk dårlig.

Får håpe det blir bedre fremover. Tusen takk for svar jenter og takk for at den største drittslengingen uteble.

God sommer! :)

Skrevet

Har du mulighet til å skaffe barnevakt???

I så fall er det MANNEN DIN du skal ha en artig kveld med. Ta en tur på restaurant, stikk i skauen og ligg i telt, overrask han med fiskestang og fiskekort og et par flasker vin. Hva som helst, bare dere to!

Hvis man er på villstrå i forholdet så er det beste medisin å komme bittelitt bort fra hverdagen. Være litt sammen, kanskje krangle seg igjennom det som blokkerer de gode følelsene (ja det er ikke artig, men nødvendig!)

Min farfar på snart 90 år sa at hemmeligheten med et varig ekteskap var hardt arbeide - og å gi litt blaffen! Ikke ta alle kamper, la den andre være litt gretten uten å pirke i det, godta å være uenig, ofre seg av og til!

Moderne mennesker forventer at man skal være stormende forelsket hele livet i partneren. Det er ikke sånn livet er. Prøv å lete opp det du ble glad i da dere ble sammen, og fungerer det ikke (prøv frem til jul!) så kan du skille deg. Det er fair ovenfor ungene å prøve skikkelig..

Det må to til for å sloss :)

Skrevet

Godt skrevet, 10.44.

Og nå er du på rett vei, HI, lykke til.

Hilsen 9.55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...