Gå til innhold

ferie?


ops...nr.4

Anbefalte innlegg

Uforsvarlig å dra på sverigetur i midten av juli med termin 24. aug?

Jordmor mener det er ok, de føder jo barn i sverige oxo :-)

Har aldri født for tidlig før, gikk 9 dager over termin sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært 1,5 uke i danmark og sverige nå og har 5 uker til termin.

Ser ikke helt hvorfor det skulle gjøre noe. Ville ikke dratt til spania eller et annet sted langt unna, men. Dersom svangerskapet har vært helt normalt skal det vel litt til å føde 5 uker før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til gå helt fint. Siste svangerskap var jeg på tur 5 uker før termin, reiste med fly Gardermoen/Værnes. Bare du passer på selv å ta deg pauser og slappe av så du kan nyyyte en velfotjent ferie går nok dette bra! Sverige er vel heller ikke det værste stedet å være dersom noe skulle skje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke reist hvis jeg var bekymret for det, for da vil en jo ikke få så mye ut av ferien likevel. Jeg kom nettopp hjem fra shoppingtur til Danmark, 5 uker før termin. Var aldri redd for det, eneste jeg tenkte på var om mannen ville rekke ned dersom noe skulle skje. Ville nok heller ikke reist langt vekk, men sykehusene her i norden (i hvertfall sverige og danmark) ville jeg ikke hatt betenkeligheter med å føde på. Lykke til, og god tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. er vell kommet til samme konklusjon selv, at det blir ferie, ser bare for meg svigers når vi sier vi skal på langtur :-) var tenkt på å dra nå over helga men da blir det bare en uke før vi må være tilbake til legetimer. så jeg tenker at etter legetimen drar vi , da kan vi være nesten 14 dager før neste jordmortime.

ikke akkurat bekymret for ferieturn men heller mer nysjerrig på hva andre mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom nettopp hjem fra Sicilia jeg - nå 34 uker gravid :D Det var DEILIG! Og jeg var ikke bekymret i det hele tatt - Italia har jo også godt utbygd helsevesen... Men husk støttestrømper om du skal sitte lenge i bil, det er lett å bli hoven i bena når du sitter lenge, og dessuten en viss fare for blodpropp. Og drikk masse, ta pauser så du får rørt på deg litt, det er så vondt å stivne.

 

God ferie - kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...