Gå til innhold

hvor mange kilo forsvinner under fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns å ha en vag anelse om at jeg mistet ca 10 kg sist fra før jeg fødte til jeg kom hjem fra føden? kan det stemme?

andre som har født før som husker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved første fødsel mistet jeg 10 kg mens jeg var på sykehuset(3 dager)

Ved andre fødsel mistet jeg ca 8 kg på samme tid. Babyen var da 400 gr tyngre enn førstemann.

La på meg ca 15 kg begge ganger

Skrevet

Da jeg fødte storebror, gikk jeg ned 7 kg, la på meg bare 11 kg da..

Skrevet

Jeg mistet ca 12 kilo sist. Babyen veide 3580 og jeg hadde lagt på meg 22 kilo. De siste 10 kiloene har jeg fortsatt ;)

Skrevet

Med førstemann gikk jeg ned ca 10 kg og andremann bare 5-6 kg.

Jeg la på meg ca 20 kg begge gangene.....

Brukte 4 og 7 mnd på å gå tilbake til utgangsvekt etter fødslene!

Skrevet

Jeg fant denne på nett. Man kan jo regne med at man går ned vekten av barn, morkake, fostervann og litt til siden man ofte er et par dager på sykehuset. Og så er dette bare cirka-tall. Mange vil nok ha lagt på seg mer i form av både fett og vann enn det som er beskrevet under, mens noen vil ha mindre.

Fosteret: 3500g

Morkaken: 650g

Fostervannet: 800g

Livmoren: 1000g

Brystene: 400g

Plasma: 1000g

Røde blodlegemer: 250g

Fett: 3400g

Resterende (vann): 1500g

Skrevet

I siste svangerskap la jeg på meg over 22kg, ble værende på sykehuset ca 5dager, da datteren min trengte lysbehandling. Da jeg kom hjem hadde jeg tatt av meg 17kg. For min del var det bare 1kg som var vanskelig å få av, ellers forsvant resten av kilpene i løpet av en liten måned etter fødselen...

Er spent på hvordan det går denne gangen selv. Har lagt på meg 19kg allerede, og er i uke 33. Satser på at det meste er vekk etter 2-3mnd;)

Lykke til;)

Skrevet

ja da kan vi jo regne med at en del forsvinner, mellom 8-10kg får man vel ha lov å håpe på?!

har gått opp 10 kg til nå, og har fire uker igjen.. selv om jeg håper å ha det overstått om to uker som med førstemann:) inntil det motsatte er bevist får man ha lov å håpe:)

lykke til jenter!

Skrevet

Jeg satser på en 15-20 kg *ler*!!!

Skrevet

Jag bara husker så gott från förra gången, då hade jag slutat väga mig på slutet och åt och åt...var ju stor som en ballong och riktigt depprimerad bara åt, haha.

Vägde mig aldrig innan sjukhuset men tippar att jag gått upp 20-25 kilo. När jag var på kontroll med prinsessan en vecka efter födsel hade jag fortfarande 15 kilo kvar........gick helt i källaren! Därför väger jag mig denna gången så att jag ser vad jag gått upp - så slipper jag få chock när jag går på vekten och tror utgångspunktet var bättre :)

Skrevet

Ja...jeg tror ikke jeg gikk ned i det hele tatt med sistemann... skulle da tro man mistet vekten av babyen i det minste :P Med første var kiloene borte på null komma niks, mens med andremann satt de som støpt både på rumpe og lår. Det verste var jo at jeg hadde gått opp 20 kilo og var da 75 kilo pluttselig.... Disse kiloene hadde jeg enda når jeg ble gravid med nummer 3, men nå er jeg 37 uker på vei og har heldigvis bare lagt på meg 4 kilo denne gangen...

Skrevet

1. gang: Gikk opp 8. Ca 3 forsvant på sykehuset, resten i løpet av 3-4 mndr.(og 5 til i løpet av de neste 5 mndr)

2. gang: Gikk opp 13. 0,5 forsvant på sykehuset (merkelig, baby veide 3,5), resten på 8-9 mndr.

3. gang: Gikk opp 14. 14 forsvant på sykehuset.

Min mor: Gikk opp hhv 25 og 30 kg i to sv.skap, rant av i løpet av ca 3 mndr.

Konklusjon: Umulig å spå på forhånd. Slapp av, spis som du pleier og ta det som det kommer.

Skrevet

Spørs vel hvormye alt veier der inni;)

Gikk opp 11 kg sist gang og var minus 13 kg da jeg kom hjem fra sykehuset 3 dager etterpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...