Gå til innhold

Har mannfolk stigmatiserende holdninger til øst-europeiske kvinner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Med disse rakettforskerene som har svart deg her, forstår jeg godt hva du mener! Fy fader for noen drittkjerringer! Sikker livredde for konkurranse på markedet, når deres menn kaster dem på dør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det en eller to lite oppegående individer som kommenterer negativt og hetser, skjult baken anonymknapp.

Ikke la de påvirke deg. De fleste JEG kjenner, hadde ikke valgt deg bort fordi du er fra øst- Europa.

Jeg har jobbet sammen med 2 godt utdannede kvinner fra øst Europa selv, og de er godt gifte med norske menn, og godt integrerte.

De aller fleste er oppegående til å klare å skille individer fra folkeslag, og de som ikke gjør det, burde du heller ikke være interessert i å menge deg med.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som må skrike ut om at de kan få alle mannfolkene, alle vil gifte seg med dem og ha barn med dem, er som regel de som ikke får noe som helst oppmerksomhet. Hvorfor skrike ut om det hvis du lever i et velfungerende forhold med en ordentlig kar og har barn med ham? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må bare finne riktig beite, HI. Du høres ut som du er oppegående selv, da er det viktig å lete etter tilsvarende mann.

 

Det er nok der problemet ligger, ikke nasjonaliteten din. Høyt utdannede kvinner som har visse krav hva gjelder mulig samlivspartner har det vanskelig, for det er også de enkle kvinnene som gjerne vil ha de høyt utdannede/lønnede. Tilbud og etterspørsel, her går det nok i mennenes favør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verken "krav" til utdanning eller høy lønn. Har bra inntekt selv, og kunne vært forsørgeren i familien om så var tilfelle. Ser heller ikke etter modellpene menn, siden jeg synes mange menn er sjarmerende/sexy uten å være klassisk pene. Stiller ikke krav til at han ikke skal ha barn, synes barn er bare et pluss.

Eneste krav jeg har til menn er at de er trofast, har respekt for partneren, snill og ikke-voldelig (verken psykisk eller fysisk), og helst under 42 år. DER slutter min "liste". Så jeg synes ikke jeg er storforlangende overhode.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mannfolk blir skremt av intelligente damer samme hvor de kommer fra. Du høres meget oppegående ut, og spørs om det ikke bare er "beitet" som må skiftes? Istedenfor å gå på byen for å sjekke mannfolk kunne du kanskje meldt deg inn i en lesegruppe eller noe der du nesten er garantert å møte normale folk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ikke på byen, drikker ikke alkohol. Går på noen vennefester. Har en del mannlige kompiser som ikke vil være noe mer enn det. Har heller ikke fått respons på datingssider eller på spleising gjennom venner. Vi har dessverre ikke lesegrupper eller andre lignende ting her jeg bor, dessuten har jeg ikke barnevakt siden barna ikke har samvær med andre enn meg.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

blir helt målløs av enkelte her inne! hva dere får lirt av dere!!

skam dere!!

 

hovedinnlegger, du høres ut som en veldig oppegående og flott dame. jeg er gift med en østeuropeisk mann, ( kroatia) og merket de første årene litt stigmatisering i forhold til mitt valg av mann. meen mindre og mindre de senere årene. folk i norge begynner å bli mer åpene.

 

vil bare ønske deg masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

 

Kanskje du har for få krav? Kanskje du må virke litt "sterkere" selv i forhold til hva du ønsker og vil. Mange menn skremmes bort av sterke damer med god lønn, men de som ikke gjør det - vil kanskje holde seg unna fordi du virker for "forsiktig" kanskje?

Foreslår også som noen over: meld deg på et kurs el. som du både synes er gøy - og som menn også vil delta på. Eller delta på singelferier med barna dine. Kanskje er det en hyggelig alenefar der (evt kanskje noen hyggelige nye venninner)

Og om du er på datingsider på nettet; kanskje du ikke skal skrive noe om hvor du opprinnelig kommer fra? Nicket ditt kan jo være helnorsk. Skriv heller hva du ønsker deg, hvem du er som person, hvilke krav du stiller i et forhold osv. Alternativet er jo å melde deg inn i en slik "venneside" hvor man kan finne folk med samme interesser etc.

 

Vil bare ønske deg lykke til! Du høres ut som en bra dame.

 

 

Ps. Det er mange "helnorske" også som sliter med å finne seg en bra mann/kjæreste også :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme, og gitt opp. Avviser alt som kommer for å flørte eller vil bli kjent - for man blir uansett dumpa for noe "ordentlig". Har vært singel i en rekke år, og har innstilt meg til å være singel resten av livet. Klem til H.i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hva var dette da? Hvis barna til HI er født i Norge, er de norsk som noen. Var HI heldig som fikk komme til Norge? Bli stigmatisert og slengt med leppa til av sånne som deg? Er alle norske menn ren/pen/smart/rik/utdannet og gode fedre?

 

Tror du trenger en reality check, søta. Du er skikkelig latterlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe dårlig tips med bonde eller gartner. Det er bransjer der man har hat østeuropeiske annsatte i veldig mange år. noe som selvfølgelig har ført til flere bryllup. Personlig kjenner jeg 4 østeuropeiske damer som er gift med norske bønder eller gartnere. Hva er rart med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jeg rasist mm fordi jeg foreslo at du skulle være på utkikk etter en bonde? Jeg er bonde selv. Det er jo derfor jeg vet at disse fordommene ikke er så vanlige i den yrkesgruppen.

Hadde jeg hat motforestillinger mot deg hadde jeg vel ikke foreslått at du skulle satse på en i "min krets".

 

Poenget var bare at ja, jeg tror noen har motforestillinger, men, nei, jeg tror ikke det gjelder alle. Om du blir fornærmet over forslaget så sier det mer om deg og dine stigmatiserende holdninger enn mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akademisk utdanning, trives i min nåværende jobb og ønsker ikke å bli ansatt hos en bonde, gårdsarbeid er ikke noe jeg trives med eller kunne tenke meg å jobbe med. Har flere venner som er bønder, og der må både mannen og kona i huset ta vare på dyra, pløye og gjøre andre ting på gården som resulterer i at man nesten aldri har fri. For det gjør de i tillegg til sin vanlige jobb, siden svært få overlever ved bare å satse på jordbruk.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke du som er rasist, det er hun over som foreslo at jeg enten skulle være alene, pelle meg ut av landet eller finne meg en alkoholiker. har ingen fordommer mot bønder som yrkesgrupper, men har verken anlegg eller lyst til å jobbe med dyr/planter, så det livet passer ikke helt for meg.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik. Min mann er dataingeniør og jobber ikke i driften. Nabens kone er sykepleier og hun på den andre siden er advokat.

Jeg skal ikke påstå at inntektene i jordbruket er gode, men det varjo heller ikke blant dine krav.

Greit nok at du ikke ønsker deg en bonde, men å bli fornærmet over forslaget er sært. Da kan jeg faktisk forstå at du har problemer med å finne deg en partner. Det er det uansett mange som har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ingen steder at jeg var fornærmet eller i det hele tatt svarte på innlegget. Hva andre anonyme svarer på andres innlegg, har jeg ikke oversikt over :)

Jeg bor i den delen av landet der landbruket ikke lønner seg alene, så derfor må de fleste delta i driften. Hvis mannen blir syk for eksempel, må kona opp kl 5 og melke kyrne ellers går det ikke.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...