Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er veldig trassig på alle måter for tiden, og dotreningen går veldig treigt. Hun har bestemt seg for at det er kjekt å tisse i buksa, samtidig som hun er stolt når hun klarer å gå på do... De siste ukene nå vil hun ikke gå på do på dagtid, men etter leggetid vil hun gjerne tisse opptil flere ganger på do... Dette er veldig utmattende for vi får aldri "voksentid" før hun enedelig sovner, men da er tiden inne for at vi også skal legge oss...

Har forresten tatt en pause fra å spørre om hun vil på do, og hun går med bleie på heltid...

what to dooo??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal jeg nekte henne å gå på do på kvelden?

Burde jeg begynne med aktiv dotrening nå? (hun virker ikke klar for det, men hun er jo så stor...)

Jeg kan jo ikke la henne holde på hele kveldene, hun får jo for lite søvn da og blir stort sett sliten dagen etter...

Skrevet

Jeg hadde nok sagt at hun fikk sitte på do før leggetid og så kun fulgt ei gang etter leggetid, blir fort en måte de utnytter kveldene på dette med tissing. eller rett og slett si at på dagen kan du tisse i do-men nå er det natta og da har du bleie på.

Uansett-du må finne noe som funker for dere og være bestemt! ikke frem og tilbake fra kveld til kveld.

prøv med aktiv dotrening på dagtid,hun høres jo litt klar ut. hva med klistermerke når hun får til å gjøre noe på do?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde snakket med barnet om dette og forklart tydelig at når hun har sluttet helt med bleie, så kan hun få be om å gå på do om kvelden etter leggetid.

Dette er bare terrorisering av dere for at hun ikke skal gå "glipp av noe". Fordi hun har skjønt at det skjer noe når hun har lagt seg/sover.

• 2 uker senere...
Skrevet

Uff, denne situasjonen er ikke noe særlig. Altså, straight out: Jenta di er såpass stor at hun forstår konsekvenser av ting. Ta en prat med henne på et tidspunkt hvor dere har tid og det/ hun er rolig. Unngå å ta praten når hun skal legge seg.

Ros henne for at hun er så flink å prøve, men forklar at det ikke går an å tisse på seg etter leggetid. På do skal hun før det er nattatid - og må hun på do igjen etter det, skal hun i det minste si ifra. Det tar sikkert noen dager med tilvenning, men kjører du løpet ut på samme rutine her, så er jeg nesten bombesikker på at du vil merke at det endres kjapt.

Masse lykke til :-)

Skrevet

Hva med potte på soverommet hennes? Gutten vår må ofte tisse i løpet av natta, men det fikser han helt selv siden han har potte på rommet. Det har han hatt helt siden han sluttet med nattbleie (2 år og 9 mndr). Han er nå 3 år og 9 mndr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...