Mamma, Jonathan & vesla <3 Skrevet 27. juni 2011 #1 Skrevet 27. juni 2011 ...og det stinker!! Hvordan vasker jeg dette bort? Sitteputene sitter fast så får ikke vasket skikkelig... Har prøvd å bruke vann med litt grønnsåpe og "dytte" ned i sofaen men skulle sikkert helt en bøtte vann over denne puten. Kan jeg gjøre det eller ødelegger jeg sofaen da?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #2 Skrevet 27. juni 2011 He he. Styr.. Det går an å leie rense-maskin tror jeg, til senger / sofa osv. Men vet ikke helt hvor man spør. Et renseri kanskje? Tror ikke du vil få det skikkelig rent uten.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #3 Skrevet 27. juni 2011 Rensemaskiner kan man leie på f.eks maxbo. Det er egentlig en tepperense-maskin, men det følger med ett lite møbelmunnstykke som er beregnet til bla sofaer. Det eneste du må være sikker på er at stoffet i sofaen tåler vann! For sofaen blir klissvåt ( men rein!)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #4 Skrevet 27. juni 2011 Vi hadde besøk - hvor den lille der tisset i sofan... Og der tømte han virkelig HELE tanken!!! Vi har også sofa hvor putene sitter fast - og det kjipe her var at sofan i tillegg var helt ny... Først vasket jeg med vanlige vaskemidler... Det STINKET! Så leide jeg rensemaskin...dynket sofan våt og gjorde ALT jeg kunne for å få det rent. Det luktet godt etterpå - men så fort sofan tørket stinket det igjen!!! Det endte med at vi gikk på en møbelbutikk hvor de solgte et middel for å fjerne organiske stoffer (som spy, tiss, blod osv). Når jeg spurte de hvor mye jeg skulle bruke av det middelet - fikk jeg beskjed om at det måtte komme like mye av det middelet ned i sofan - som det barnet hadde tisset! Med andre ord helte vi på hele flasken ;-) Sofan ble god som ny igjen - og vi kjente ingen mer lukt :-) Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #5 Skrevet 27. juni 2011 Åhh takk for supert tips. Da prøver jeg en liten bøtte såpevann først og hvis ikke det hjelper så drar jeg på let etter dette supermiddelet HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå