Gå til innhold

Mage i uke 9


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er nå i uke 9 og har allerede begynt å få mage..Noen andre?dette er mitt andre svangerskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm høres noe tidlig ut... leste at det kan være vanlig å oppleve litt mage men at det stort sett skyldes luft og endel psykisk, selv merker jeg bare at det er utrolig hardt nederste del av magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg er i uke 9 nå.

Har også mage. Har gitt opp å holde det skjult...Kollegaene mine skjuler bort på magen min og smiler. Jaja.. :) Går med mammabukser, bukser med strikk og kjoler..Ikke noe annent av de klærene jeg hadde som passer. Utenom genserene. Så er fullt mulig å få mage så tidelig. er kanskje litt luft osv..Men psykisk tror jeg nok ikke det er. Ikke hvis andre enn bare du kan se det =)! Mage<3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok full i luft ja ;) Umulig å få mage når babyen er et par cm stor.. men selvfølgelig, mage med luft i er jo greit det også når en vet er er gravid (mens en venter på den ordentlige gravid magen). En skal være stolt av magen sin nå fremover. Så jenter: frem med magen og ut med struttepuppene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, hvis ikke klærne passer lengre i uke 9, hvordan blir det etterhvert da? tror deg når du sier det, men med psykisk menes det at jenter som kanskje vanligvis holder magen litt inne f eks blir mere avslappet og "slippern ut" mer når de er gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

Jeg er også i uke 9, og har fått synlig mage. Magen min var flat (etter mye trening og svette:) etter forrige fødsel, men nå ser jeg veeldig gravid ut! Vår nærmeste familie og venner vet om det. Hadde vært umulig å skjule lenger, hvertfall på varme sommerdager hvor det er ganske så naturlig å kle av seg litt. Jaja, selv om det "nesten" bare er luft, så er det litt morsomt med mage allerede:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: Hvis klærne ikke passer så godt nå, så kjøper vi vel bare større størrelser, eller mammaklær da - er ikke det ganske naturlig?

 

Jeg hadde ikke noe mage å holde inne, den var inne - nå har jeg en mage som står rett ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du misforstod; mente hvis man må ha mamma-klær i uke ni, hvordan finner man klær i 3. trimester da? skrev at jeg tror deg, vi er forskjellige alle mann, men bare virker spesielt at magen står når fosteret måler 2 cm, men som sagt; ingen fasit på menneskekroppen. Gleder meg til å få mage selv, men så langt like flat. (2 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått litt mage, eller en liten bul, som ikke har vært der før :)) Men jeg er nok full av luft og til tider. Eller så har jeg bare lagt på meg litt. hehe ;) mange muligheter!

 

Men det er kjedelig når ikke buksene passer lengre, må ga hold-inn strømpebukse på for å få på meg ett par jaens! kjipt!!!

 

Men det er jo verdt det :)) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg har lagt på meg jeg også. Magen merkes godt på kvelden, da er den skikkelig oppblåst.

 

Jeg har tidligere brukt ganske stramme bukser, så dongeribuksene mine er skikkelig ubehagelig å ha på seg. Er vel egentlig ikke så stor at jeg trenger mammaklær enda, men skal jeg først investere i en ny bukse kan jeg likegodt kjøpe en mammabukse enn en vanlig dongeribukse som blir for trang om en måneds tid likevel. Ser for meg mammaklærne "varer" lenger da det hovedsaklig blir magen som vokser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange har rett her, men er ikke bare at fosteret er 2 cm som gjelder. Livmoren utvider seg og noen har en mer romslig livmor. Kanskje særlig de som har født før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

Uansett så er magen forhåpentligvis kommet for å bli enda større de neste månedene!!

 

Jeg har shoppet behagelige "dongribukser", sånne vide haremsbukser på veromoda/only. De har strikk i livet, og jeg synes de kule. Men det er min stil da. Ellers så gleder jeg meg til å slippe å gå i vide skjorter og gensere for å skjule magen offentlig! Stramme gensere skal på om en tre ukers tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg er i uke 9 i dag, og jeg har hatt mage i hverfall en uke nå. Den er ikke så stor på dagen, men buler på kvelden. Jeg er mer plaget med luft nå, og mest på kvelden. Så det forklarer nok økningen av magemålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i uke 10 +5 og jeg har fått mage allerde. Om kvelden er magen større enn på morran, så det blir mer luft utover dagen, men om morgenen ser jeg at jeg har en ekstra bul på magen (helt nederst) som ikke har vært der før.

 

Jeg har da født to barn tidligere..Så livmoren blir vel fortere utvidet denne gangen en sist. Med førstemann var det ingen som så at jeg var gravid før jeg var 6mnd på vei, med andre mann var jeg nærmere 4 mnd. Nå er jeg straks 3 mnd og jeg tror ikke jeg kan skjule det lengre.. Hehe, er bare mamma og søstra mi som vet det foreløbig,men har sett blikkene til naboene rundt om kring her. De fatter så absolutt mistanke. Foreløbig tror de vel sikker at jeg bare har lagt på meg,men har faktisk gått ned i vekt. Har vært så dårlig og knapt spist de siste ukene...

 

Fostert i denne perioden skal jo være rundt 6+ cm og livmoren er jo større, så da er det ikke så rart om det begynner å vises snart :)

 

Uansett,kos dere med magene!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...