Gå til innhold

Mange her som har babyen i tverrleie eller seteleie enda?


Maia&Mathias <3

Anbefalte innlegg

Babyen min ligger fremdeles i tverrleie og tror ikke ho noen gang har ligget med hodet ned. Skal egentlig ikke til legen før den 8. men skal ringe imorra å høre om jeg kan fremskynde timen. Regner med jeg må på sykehuset for å ta en ul for å få en bekreftelse og tenker at d er lurere å få d gjort før jeg er i uke 38.

Flere som har samme problematikken? Er andregangs og er 35+5 idag. Kanskje mange der de har snudd seg litt senere. Er ikke så veldig stressa med d enda, men håper selvfølgelig at ho snur seg riktig vei snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 37 og lillegutt ligger i seteleie. Skal inn på sykehuset i morgen for å ta ultralyd. Det er en link her inne på juliklubben det akkurat pågår/har pågått en diskusjon om seteleie/keisersnitt som du kan lese litt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste igjennom tråden nå... Trodde den var så gammel, derfor jg ikke har giddet å lese igjennom den før! ;P Ser jo ut som d er mange som har snudd seg, så får krysse fingrene for at de gjør d for oss også! JEg er jo bare uke 36 imorra så har en mnd igjen til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har håpet ennå på at han snur seg. Men blir litt stressa for om det blir bestemt for keisersnitt så skjer jo det ca. en uke før termindato og da har han bare 2 uker på å snu seg om det skal være sjanse for vanlig fødsel. Men kanskje de snur han på sykehuset, får høre hva de sier. Du får ha lykke til og håper hun snur seg!'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har en liten luring som har snudd seg i seteleie nå mot slutten. Jeg går inn i uke 38 i dag.

Jeg skal uansett ha planlagt KS den 14 juli, men min største bekymring er hvis vannet skal gå før den tid... Da er det og legge seg flatt med rompa høyt og ringe ambulansen har jeg fått beskjed om fra Gynekologen min...

Kjennes forøvrig ut som om magen er på tur og sprekke etter han snudde seg. Han styrer noe helt forferdelig på kveldene oppe i magen og trør godt nedover mot fødselskanalen... huff og gru:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bestemt at de skal forsøke å snu junior i morgen. Gruer meg litt, men da har jeg gjort mitt i forsøket på en naturlig fødsel. Han ligger an til å bli litt for stor for setefødsel uansett så dette er eneste sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, så dei skal prøve å snu babyen din! Det vert spennande - kva sjukehus skjer dette på? I Telemark vart dette jo som du veit berre avfeid ganske fort i ein bisetning, og som du seier er det jo igrunnen siste håp om å kunne føde naturleg.

 

Eg er i 37+0 i dag, og framleis seteleie. Håpar jo på eit kråkestup kvar dag, men har vel kanskje ikkje orntleg trua... Lukke til iallefall, og fortel oss korleis det går! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må fortelle oss åssen d går! Jeg har også en skikkelig turner inni magen, får noen skikkelige spark nede i innvollene på høyre side - spesielt på kvelden! Ikke no godt!! Jeg tenker jo masse på ks vs vaginalfødsel selv om jeg fremdeles har troa på at ho skal snu seg med hodet ned (er 36+0 idag) og med førstemann så fødte jeg vaginalt selv om han var en stjernekikker og veide 4100g. Fikk epidural, ble klippet og han ble tatt med vakum og har i ettertid fått beskjed av jm at jeg har ett bekken som er skapt for å føde babyer og at d ikke er så mange som hadde klart d. Mannen min jobber i nordsjøen og har en gutt på 2år fra før så hvis jeg må ta ks så sliter vi! Kan ikke gå 6 uker etterpå uten å løfte annet enn babyen, d går rett og slett ikke!!

 

Meeeen, som sagt, har fremdeles troa på at d skal gå greit og at ho snur seg naturlig. Forøvrig så har jeg ei venninne som fødte i seteleie og ho har hatt utrolig mye problemer i ettertid av fødselen. Er 3 år siden nå og ho sliter enda + at dattera hennes måtte bruke hoftebøyle i 6 mnd pga hoftedysplasi. Vanskelig d her!! Får bare håpe at ho snur seg snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på Drammen sykehus. Er veldig sjelden det skjer komplikasjoner ved snuing(skjedd en gang siden 93 el no) så er ikke nervøs for det. Vet det er flere som drar og forsøker snuing på sykehus der de foretar det for deretter å kunne føde normalt på sykehus de ikke foretar det på. Det er jo dessuten fritt sykehus valg! Så rart de avfeier det..jaja...du kan jo prøve å stå på kne med hodet og overkroppen ned en god stund, vet om noen det har vært vellykket for:) Skal oppdatere dere i morgen jeg. Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ta kontakt m en yoga-instruktør. De vet om en del teknikker som hjelper babyen m å snu seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snur ikke på sykehuset i Kristiansand heller... Nå tror jeg snuppa har satt seg med rompa ned her. Ho ligger ihvertfall ikke i tverrleie lenger og jeg kjenner ingen spark oppover, bare nedover... Kjennes egentlig ikke ut som spark heller, men er masse bevegelse nede ihvertfall. Venter bare på å komme inn på sykehuset for en ul nå, krysser fingrene for at d kan skje til uka eller neste mandag (mannen kommer hjem fra nordsjøen søndag 10. - greit å ha han med meg!!).

 

Hvordan ligger babyen din nå, A***** (husker ikke nicket ditt! Sorry!!). Ligger han med hodet ned enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...