Matrosen og Meg:) Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 Med 44 dager igjen, tenker jeg å begynne å gjøre ferdig det meste, sånn at de siste ukene kan nytes uten stress og jeg kan slappe av. Barnerommet til lille gutten er nesten ferdig, hvor jeg har valgt å ha hvite møbler og alt annet av ting i sterke farger. Farger som blå, grønn, orange og gult er brukt og synes selv ihvertfall det har blitt veldig fint hvordan har dere det på barnerommet? er alt klart? I starten vil jo lille gull sove inne på soverommet med oss, setter dere opp senga inne på soverommet deres med en gang, eller flytter dere den over når man kommer hjem fra sykehuset? og til slutt, hvor mange grader vasker man sengetøyet til den lille med? Gleder meg sånn til han kommer nå
Maia&Mathias <3 Skrevet 26. juni 2011 #2 Skrevet 26. juni 2011 Så fint barnerommet høres ut! Med førstemann satt jeg senga opp inne på barnerommet for å se åssen d så ut og virkelig nyte ventetiden. Denne ganga har ikke babyen eget rom for hun og storebroren må dele rom når hun flytter ut fra oss og vi må da overta storebror sitt rom slik at de får vårt rom... Jeg har alltid vasket sengetøyet på 60 grader og har alltid trodd og ment at d er nok... Nyt de siste ukene!
zombie2be Skrevet 27. juni 2011 #3 Skrevet 27. juni 2011 nå begynner det å nærme seg klart ja:) tenkte jeg skulle sette klar seng og stelllebord på barnerommet,bare for å ha det samla og klart. storebror bruker det jo ikke likevel så. ja,hun skal sove hos oss,så bare flytter inn senga da. Har malt veggene rosa/lilla,litt vanskelig å forklare, og så skal vi ha barnetapet på tre smådører der hvor det er oppbevaringsrom i veggene,falt for den lyse rosa i fargerikets nye barnekatalog.... måtte bare! vasker sengetøy som vårt 60grader og lufter det godtt etter ei omgang i tørketrommelen. Gleder meg også!!!
Mrs. Charming Skrevet 27. juni 2011 #4 Skrevet 27. juni 2011 Er sengetøyet helt nytt fra innpakningen, kan det være lurt å koke det. Vi har ikke noe babyrom klart, da hun som kommer, kommer til å være inne hos oss de fire første månedene uansett-stort sett... Vi har akkurat blitt ferdig med å male og dekorere rommet til storebror, vi da-så så raske er vi.
LCG80 Skrevet 27. juni 2011 #5 Skrevet 27. juni 2011 Barnerommet hørtes veldig fint ut, hvitt med sterke farger er fiiiint:) Her er alt klart - er førstegangsfødende og har 21 dager til ul termin. Har senga klar med himmel på barnerommet, da vi skal ha vugge den første tiden inne på soverommet vårt. Vugge er veldig bra for spebarn da det er litt trangere, og de kan føle seg litt tryggere der (assosiasjoner til det å ligge trangt i magen har jeg lært;) Ellers har vi lite bad, så på barnerommet står også stellebord med badestamp under, en kommode og skap - alt i hvitt. (senga og himmelen også) Rommet er malt i dus grått - hadde veldig lyst å lys lys rosa i og med at det kommer ei prinsesse, men siden vi skal selge leiligheten i september (vi bygger hus som er ferdig i nov/des) valgte vi farger som gjør at det er lettere å selge. På veggene henger det et nydelig ole brum bilde, en prinsesse kleshenger, samt en liten hylle hvor jeg har kjøpt store bokstaver med navnet til prinsessa:) I hivtt! Når det kommer til vask av sengetøy, har jeg vasket noe på 60 og noe på 90 grader - har kjøpt alt på KID - og der står det på lappen hva det tåler. Har vasket det 3 ganger, da det videre stod at sengetøy til barn anbefales å vaskes min. 2 ganger pga kjemikaler som blir brukt ved produksjon. Lykke til alle sammen:)
nudde80 Skrevet 27. juni 2011 #6 Skrevet 27. juni 2011 har 34 dager igjenn og har akkurat malt ferdig barnerommet og fyllt det opp med nye møbler.Valgte lyse møbler og lyse vegger og vi har valgt lyse/duse farger på allt av tekstiler. det er jo så lett å bytte ut når hun blir større har pusset opp romme til jenta mi på 6 år også og der har vi brukt sterke farger på allt av pynt og malt veggene lyse. untatt en vegg som jeg har malt blå himmel og et stort tre på. hun er kjempefornøyd hun har alltid hatt prinsesserom og var veldig klar for å bytte Har en liten seng (60 x 80 ) som skal stå inne på rommet vårt. men jeg tror ikke det blir mer enn 2-3 ukers tid. Hun har rommet vegg i vegg med oss så jeg vil helst bytte så fort jeg kjenner alle lydene hennes godt nok, Det blir jo også mye bedre luft inne på hennes når hun får ligge alene vasker nesten allt sengetøyet på 60 grader 2-3 ganger både nytt og arvet. tar det i tørketrommelen, men lufter det ikke ute pga allt pollenstøvet som er nå. Er glad for at vi snart er ferdige, for jeg begynnte å bli litt stessa av å tenke på det. lykke til )))
Anders1 Skrevet 28. juni 2011 #7 Skrevet 28. juni 2011 Her går det tregt med barnerommet foreløpig...tror mannen syns det er litt tiltak å begynne Vi må først fjerne gammel tapet (kunne jo malt over, men det mangler mange biter etter at jeg og min bror var små ) så skal vi ha opp sånn papirtapet uten noe mønster i og male denne i en hvit nyanse. På den ene langveggen skal vi male brede, vertikale striper i en kjempefin gråblå farge. Tror dette blir fint også trenger ikke lillemann å pusse opp rommet når han blir større heller, med mindre han insisterer på det da På sengefronten så må vi hente min gamle grindseng som står i kjelleren hos tanten min, vi har også en kjempegammel uttrekkbar grindseng etter farfaren min som vi skal ordne og bruke når han blir større. Denne skal vi modifisere litt slik at det går an å ta av og på grinden på ene siden. Gleder meg sånn!
pebbles Skrevet 28. juni 2011 #8 Skrevet 28. juni 2011 barnerommet har jeg ikke ofret en tanke ennå...Babyen skal sove på vårt rom det første året uansett, og sikkert lenger enn det og, så jeg synes ikke det er verd å streve med det nå. Har mer enn nok med andre ting som skal forberedes og hus som skal holdes sånn noenlunde i orden.
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 28. juni 2011 #9 Skrevet 28. juni 2011 Noe av det koseligste som finnes å gjøre i stand barnerommet. :-) Forrige runde hadde vi klart eget, nyoppusset rom til lillegutt på denne tiden, men denne runden har vi ikke plass til at nr 2 får eget rom, dessverre. Han må sove inne hos oss til vi flytter i større hus neste vår. Så da var det bare å hente ned sengen fra loftet, vaske den og skru sammen sengen, pluss å vaske alt babytøyet - opp til str 6 mnd i første rekke. Og finne en kreativ løsning på hvor jeg skal plassere alt sammen... Men selv om det ikke er så mye å gjøre for meg, har det likevel, stor psykologisk effekt å gjøre alt klart. Nå kommer faktisk babyen snart - det har virket så langt unna til nå! Han som skal bli storebror stoppet også opp litt og ble stående å stirre på den nyoppsatte babysengen. Han er 3, og har så langt bare vært søt og forventningsfull overfor det å bli storebror. Men når tror jeg han syntes det ble litt voldsomt - det kommer en baby som skal sove på mammas og pappas rom, liksom! :-) Glad jeg satte opp greiene nå, med tre uker til termin. Husker at selv de minste ting å gjøre ble store like etter sist fødsel, pga så mye nytt å venne seg til, pluss søvnmangel. Og hvem vet når ting setter i gang...! Å, som jeg gleder meg! Lykke til med fødslene alle mann! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå