Gå til innhold

Noen her med små hannhunder?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min er begynt å markerer litt inne nå og ute har det tatt helt av. Overalt skal det markeres. Han er av liten rase, MEN har mye pels. Føler det lukter av han rett og slett. Han har jo mye pels under buken så lukten setter seg jo til en viss grad. Mye bading for tiden;)

Tør ikke ta han på besøk til folk heller lengre siden han er begynt markere inne.

Han er 1 år og 3 mnd.

Noen som har noen tips/råd?

Han skal ikke brukes i avl så tenker også på kastrering. Noen som har erfaringer knyttet til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kapp av det som kan kappes av ;) DA kan markeringen roe seg, og lukta vil bli borte uansett om han markerer eller ikke ;) Og bikkja bli roligere rundt løpetisper osv. Bare tull å ha ukastrerte hannbikkjer som ikke skal brukes i avl, for de kan bli skikkelig frustrert over å aldri få dyppa snoppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kastrert hannkatt og hannkanin, og begge deler er vellykket. Da lukter det ikke kjønn av urinen lenger.... Det er bare tiss.... Og de har heller ikke den typiske hanneoppførselen lenger. De er nøytrale, både i oppførsel og lukt.

 

Hva med å klippe/barbere rundt penis?

 

Jeg ville kastrert ham, men det er meg da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Har kastrert hannkatt og det er jeg veldig fornøyd med. Skulle kastrere han uansett, men når han begynte markere inne bestilte jeg time tvert. Sluttet på dagen han.

Bestandig hatt tisper før så føler jeg er i ukjent farvann her;)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund og katt er det ingen problemer med å sterilisere. Jeg vet at kaniner tåler mye mindre, så at min hannkanin lever etter kastrering er bra :)

 

Du har erfaring med katt, og det er ikke annerledes med hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta en tlf til dyrlegen i morgen å sjekke. Mener bare jeg husker at det tidligere var lover knyttet til kastrering av hannhund og at dette ikke var noe en gjorde lite lettvint som på en katt.

Men kan jeg hende jeg tuller fælt nå;)

Noen som vet hva et slikt inngrep koster?(ca)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alle dyr kan kastreres hvis eier vil det, med mindre dyret er avlet opp til avl (avlsokser osv), men hunder kan kastreres såfremt eier ønsker det og det ikke er noe klausul i kjøpskontralt mellom oppdretter og eier som tilsier at oppdretter har krav på et kull eller no.

 

Det koster litt, par tusenlapper kanskje, men er definetivt verdt det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...