Gå til innhold

Noen med erfaringer rundt det å slutte med bleie... Gutt på 2,5 år


Mjølkekua

Anbefalte innlegg

Hei dere,

 

Har en gutt på 2,5 år som virker mer og mer motivert til å slutte med bleie. Dette er selvfølgelig noe vi også ønsker (uten å presse han selvfølgelig), og vi oppfordrer til å gå på potte eller do. Han tisser i potte hver dag før morgenstell og før bading på kvelden. Han tisser også ofte ute ved å trekke ned bukse og bleie. Når det gjelder bæsj, er det ikke alltid vi får han til å gå på do/potte, men han har gjort dette innimellom (når han føler for det og/eller vi oppdager at "noe" er på gang).

 

Noen dager sier han at han ikke har lyst til å gå med bleie ("jeg skal slutte med bleie, jeg"), og da får han gå uten. Problemet er bare at han glemmer/vil ikke gå på potta hvis det er noe morsomt som skjer. Så tisser han seg ut. Det må man jo regne med, men det virker ikke som han synes det er noe problem i det hele tatt. Han sier bare "åj, mamma vaske buksa"

 

Kunne det fungert med avvenningstruser i en overgangsfase?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare la han gå med truse iaf, det blir noen bukser/truser og gulv at vaske. Men vettu, det gjør ikke noe. Ikke meg i hvert fall:) To av tre jenter her har sluttet med bleie når de var såvidt 2 år. Og det har vært deres valg, når de ville gå med truse så fikk de lov til det. Og ja det blir mye vask første uka eller to. Men siden er det gjort:) Mellomste hadde mange uhell første uka, og siden var hun bare tørr, fra ene dagen til den andre nesten. Minsta hadde i gjennomsnitt et par uhell om dagen de første to ukene og var siden tørr. Så det er litt mer uhell i begynnelsen når de er så små enn når de er nærmere 3 - 3 1/2 Men personlig så har jeg ikke hatt noe imot det. Minsta har vært bleiefri på dagen i 8 mnd nå og på natterstid i 5 mnd. Hun blir 3 i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...