Gå til innhold

Uff... Kom over denne siden da jeg skulle lese om brennkopper...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gutten min på 1,5 år fikk brennkopper i ett 2. grads brannsår nylig. Hele beinet så ut som det øverste bildet. Fælt!

 

To uker siden nå, og kan nesten ikke se at han har hatt hverken brannsår eller brennkopper. Takk og lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gutten din :(

 

Var til lege med eldstemann i forrige uke, med en betent tå. Legen mente det kunne være brennkopper, selv om det er uvanlig å få på tærne. Tåa er i bedring, men nå har det oppstått en rød flekk på det ene øyelokket også. Håper virkelig det ikke er brennkopper.

 

Gutten di ner i fin form nå? Hadde han mye ubehag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin form ja :) Det gikk overraskende bra. Ubehag bare når vi var inne å skiftet bandasje.

 

Brennkoppene var så omfattende at vi fikk antibiotikakur, da smitter det ikke lenger etter 24 timer.

 

Kjedelig og vanskelig å forhindre at det blir flere om han har fått på øyelokket! Kan jo ikke godt plastre øye heller...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennkopper er noe dritt å få på seg.

 

Datteren min hadde også brennkopper- nedentil.

Fikk antibiotika og 4 forskjellige salver som skulle blandes sammen og smøres på. Tok mange uker før hun ble helt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen var ikke helt sikker på om det var brennkopper. Så håper i det lengste at det ikke er det. Men det kan jo se ut til at det er det likevel... Varer vel ikke lenge før småsøsknene også får det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette med brennkopper er fæle greier. Min gutt ble innlagt på sykehus i en uke for brennkopper da han var baby. Intravenøs behandling.

 

Ser det dukker opp i mine dine og våre barn diskusjonene støtt og stadig. man er visst stemor fra helvete om man ønsker å forskyve litt på samvær for å ikke utsette småbarn for smittefare. Det synest jeg er hårreisende.

 

En ting er i alle fall sikkert jeg hadde ikke sendt ungene mine på besøk til noen med småbarn, eller på samvær tileks og hans baby om mine unger hade hatt brennkopper.

 

Brennkopper hos baby og brennkopper hos barn er ulikt, kommer an på helsetilstanden til pasienten, imunforsvar og unsertype av bakterie etc spiller avgjørende rolle for hvor ille det kan bli. Ting man ikke kan vite før vedkommende blir smittet.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 4 har hatt brennkopper utallige ganger. En typisk ting når man har atopisk eksem. Men ikke så ille som på de bildene, nei. Fikk du beskjed om å kjøpe brulidine? En sårsalve som er super mot brennkopper. Og det gjør ingen skade om det ikke er brennkopper, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...