Gå til innhold

mistet melketann - ingen ny på tur...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen mistet den ene fortanna si i påska, men det er ikke antydning til den nye tanna. Er det vanlig at det tar så lang tid, eller bør vi få det sjekket. Han har mistet flere tenner og da har den nye kommet opp med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenten min mistet de to tennene nede for lenge siden, sikkert rundt påske det også, og det er heller ikke noen tegn til hennes nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer, har ei på 8 og noen av tennene tok veldig lang tid før noe som helst dukket opp. Farmora hennes var overbevist om at noe var galt mens jeg roet ned det hele. Og jommen hadde ikke jeg rett. De kom til slutt de også. Helt normalt, tok enda lengre tid på enkelte enn fra påska til nå for å si det sånn. Hun har også en nå som først nå begynner å synes litt, den er det ihverfall 8 mnd + siden hun mistet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår fikk ikke ny tann før 1 år etter at hun mistet melketannen. Vi tok kontakt med tannlege da det hadde gått ca 9 mnd, og da tok de røntgenbilde for å se at nytannen var der. Den vistes godt på bildet, så det var ingen grunn til bekymring:)

 

Tannlegen sa at det ikke var uvanlig at det tok så lang tid før nytanna kom. Hvis ungen har ruglet litt ekstra på melketanna slik at den kanskje har falt ut litt før den ville ha falt ut hvis den hadde fått være i fred, kan det ta lenger tid før den nye tanna kommer. I mellomtiden vil tannkjøttet også bli hardere slik at det kan være vanskeligere for den nye tanna å bryte gjennom.

 

Plutselig så er den nye tanna der skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...