Gå til innhold

Var dette nattskrekk eller mareritt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på 4 våknet og gråt i sted. Det er vanlig og da gir vi henne en klem og et glass vann så sovner hun fint igjen.

Pappaen gikk opp med vann og hun sluttet ikke å gråte, ropte på meg og skreik da jeg kom inn. Øynene var oppe og hun var virkelig livredd. Tennene klapret i munnen hennes og hele kroppe ristet.

Jeg tok henne på fanget og hun klamret seg til meg og det virket som om hun så ting rundt seg, skreik og skreik. Til slutt bar jeg henne ned til stuen og da kom hun "tilbake".

 

Var skikkelig skikkelig fælt å se lille jenta mi så redd uten at jeg fikk skikkelig kontakt med henne.

 

Har jo googlet litt nå og ser at man ikke skal løfte/vekke barnet når det har nattskrekk, men jeg har aldri hørt om det før nå.

 

Var dette nattskrekk tror du og er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns dette høres ut som et ekstremt mareritt, der barnet gjerne husker hva hun har drømt.

 

Jenta mi har natteskrekk. Når hun da "våkner" og skriker, så er hun blafrende i blikket, skriker høyere når jeg kommer inn i rommet, og er rett og slett redd meg. Det var som oftest i 30 min eller mer. Aldri verden om hun hadde klamret seg fast til meg om jeg hadde løftet henne opp. Prøvde en gang å gjøre det, da beit hun meg til blods. Sikkert fordi hun trodde jeg var et av monstrene i drømmen hennes...

 

Men alle er jo individuelle, så ja, det kan selvfølgelig ha vært natteskrekk. Men det høres mer ut som et forferdelig mareritt ettersom hun klamret seg fast til deg. Du fikk jo da en slags kontakt med henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...