Gå til innhold

Dere som har laget gryterett til mange personer, laget dere risen dagen før ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg ville laget risen på forhånd. Kan lett bli klissete/overkokt når du skal varme den opp igjen.

 

Jeg hadde nok laget den rett før den skulle serveres.

 

Hva slags anledning er det? Ankommer dere samtidig som gjestene?

Hvis dere har hjelp på kjøkkenet kan de jo sette på risen slik at den er klar når dere skal spise.

Hvis dere kommer samtidig som gjestene så kan dere jo gjøre alt klart og sette på risen med en gang dere kommer. Ingen forventer mat med engang de ankommer og ris tar vel max 30 min å lage. Den tiden kan dere jo bruke på å ta i mor gjestene osv :-)

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dåp og ca 70stk som skal spise, halvparten av de er barn.

 

Vi ankommer samtidig med gjestene rett etter kirken. Tenker da på å bestille baguetter istedenfor som kommer litt etter oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal lage mat til 70 stk er nok kjøkkenhjelp et must.

 

Selv med ferdiglagde baguetter/smørbrød tar det tid å ta av all plasten fra fatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde dåp forrige helg. Da serverte vi biff stroganoff med ris. Risen lagde vi tidlig på morgenen før dåpen, kjørte den til lokalet vi hadde leid Da vi og gjestene kom plasserte vi risen i serveringsskålene og varmet opp i mikrobølgeovn (som vi hadde hatt med hjemmeifra) Funket helt perfekt det:-) det var Basmati ris btw:-) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...