Gå til innhold

Hvordan skiller du disse begrepene? (utseende)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan skiller du mellom en person som er:

 

Pen

Søt

Sexy

Flott

Vakker

 

Kan en være flott uten å være pen? Så ei skrev det i en annen tråd men forstår ikke helt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pen: At helheten (dvs. ansikt, kropp, hår og klær) gir et pent inntrykk

 

Søt: At man har et søtt ansikt

 

Sexy: Trenger verken være spesielt pen eller søt, men utråler noe sensuelt som man bare ikke kan ta øynene fra

 

Flott: Samme som pen + en god holdning på toppen

 

Vakker: Grace Kelly look-a-like

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som er pen ser jeg på som en som har vært heldig med utsenet sitt.

En som er slående vakker er over gjennomsnittet pen.

En som er flott kan være en som går stilig kledd, velstelt, pen frisyre - ja rett og slett en flott og stilfull dame, men hun trenger ikke å være spesielt pen for å være flott. Svigermoren min er en flott og stilfull dame, har en egen klasse over seg selv om hun ikke er spesielt pen.

Sexy - ja da trenger man heller ikke å være spesielt vakker, samme med søt. Det er maaange søte jenter der ute uten at jeg tenker at hun er pen.

 

Ble kanskje litt rotete, var vanskelig å forklare :P lettere å tenke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Vanskelig å komme med noen fasit her, men prøver å gi mine første tanker om de forskjellige begrepene.

 

Pen - har de "matematisk korrekte" trekkene som gjør at et ansikt blir sett på som pent/attraktivt. Det gylne snitt.

Søt - litt mer barnlige trekk, ikke de klassiske pene trekkene. Litt mer nabo-jenta med et naturlig søtt ansikt, som gjerne blir søtere nettopp fordi hun er naturlig og har en god personlighet.

Sexy - noe med utstrålingen, holdningen, blikket, hvordan man fører seg..

Flott - et mer subjektivt begrep. Man kan si at en dame er flott selv om hun ikke er pen. Som med "sexy" så er det noe med holdningen og hvordan man presenterer seg selv som avgjør om man er flott å se på. En meget overvektig dame kan fremdeles være flott, og sexy for den saks skyld, selv om den allmenne stemmen ikke ville sagt at hun kom under kategorien "pen" eller "vakker".

Vakker - det samme som pen. Man har de riktige trekkene, som en Michelangelo statue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen : Ansiktet

Søt: Personligheten

Sexy : utstrålingen

Flott: Helheten, utseendemessig

Vakker: Over gjennomsnittet pen, har i tillegg en personlighet som utstråler punktene ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...