Gå til innhold

mange som skal få babyen sin i Trondheim i starten av oktober?


hildis :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal føde på St Olavs, forhåpentligvis ikke så langt ut i oktober...har termin 5. Dette er min tredje fødsel men første i Trondheim, har bare hørt positivt om det nye kvinne-nog barnsenteret så tror dette vil bli en bra opplevelse.

 

Hva teller for og hva imot Tr.heim for din del da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 1. okt men regner med han kommer litt over.

Det som teller mot er vel egentlig at det som regel er så mange som føder der, at man kanskje får tettere oppfølging en annen plass. Ikke at jeg bryr meg veldig om vi blir mye alene for det syntes jeg bare var godt sist (var på Elverum da). Også er det jo mye lettere for de som vil komme på besøk på andre plasser. Orker egenltig ikke besøk heller da men :D de kommer jo likevel :D

 

Masse som teller for da :) rom på pasienthotellet, de beste ressurser om det skulle bli noe spes. nytt og fint :)

 

Nei... dette er vanskelig. Bor midt i mellom to sykehus. Hadde en helt vanlig fødsel sist, ingen kompilkasjoner og den varte i 8-9 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med barnehagereglene som er i disse tider er det vel ikke så mange høstbarn, hvertfall i forhold til sommerbarn. Jeg tror ikke det kommer til å være spesielt hektisk på st olavs føde i oktober; vi får nok veldig god behandling der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt på det samme jeg også, men hadde jeg skulle fått sommerbarn hadde jeg nok ikke orket st.olavs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin i midten av oktober her, men lille kan jo komme før :)

 

Jeg fødte på St.Olavs sist også, og var rett og slett kjempefornøyd ! Jenta vår ble født på en "travel" dag, men vi følte oss aldri alene der. Vi fikk masse oppmerksomhet og støtte, og de var veldig lydhøre for hvor mye vi faktisk ønsket at de skulle være tilstede. Og siden jeg ikke kjente noe liv i magen fra vannet gikk til lille vàr ute så var jeg skeptisk og redd, men fikk så og si konstant tilsyn samt ctg som sto på fra begynnelse til slutt. Barselopphold på hotellet var også supert, dørene ble ikke rent ned av pleiere, men spurte vi fikk vi alltid hjelp. Hadde de ikke tid øyeblikkelig, så spurte de om de skulle komme tilbake når de var ferdige med oppgavene sine, eller om de kunne hjelpe på annen måte om litt. Masse støtte og veiledning også her, natt og dag, om alt fra baby til amming :)

 

Så jeg er glad jeg hører til på St.Olavs, og "gleder" meg til å føde der igjen :) bare positivt å si om dem !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har termin 12.okt, men jeg trur hun kommer 4.okt. En følelse jeg har hatt siden jeg fant ut at jeg var gravid igjen:)

Lillegutt kom også 8 dager før termin, så blir spennende:)

 

Fødte på St.olavs sist også, i en litt travel periode, men de tok godt vare på oss likevel! Men eneste jeg reagerte på, var at når jeg kom inn på sykehuset (etter vannet hadde gått), sjekka ikke jordmor åpning eller tok ctg... Hun bare anntok at ettersom jeg var førstegangsfødene kom det til å ta laaaang tid.. Der tok hun jammen meg feil! For etter 2 timer kom han som en skudd:) Når jeg først sa at jeg måtte bæsje (for det føltes viiirkelig sånn ut), så måtte jeg forte meg borte til senga. Jordmor sjekka åpning og den var 10 cm og hodet på tur ut:p

Men alt annet skyter jeg av! Personalet på barselhotellet var fantastisike! Og de var så flinke til å hjelpe til med amminga når den ikke gikk som den skulle.

Trur nok ikke du blir å angre deg med å føde på St.olavs :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...