Gå til innhold

"Skal du oppføre deg?"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på en butikk i et lite senter, og ser mange foreldre i samspill med barna sine, noen ganger bæres ungene hylende ut, og man skjønner at det er trass med i bildet.. Men i dag ble jeg sjokkert, begynte med at jeg hørte en mor ROPE til sønnen sin med en skikkelig stygg stemme (a la demonen i Excorsisten), så kom hun draende med han etter en arm bortover gangen med hat i blikket, mens han ropte au, og ba om unnskyldning og at hun skulle slippe (han var kanskje 4 år gammel). De kommer inn igjen, og blir stående tenfor min butikk, ungen er helt rolig, mens moren helt tydelig er skikkelig forbanna fortsatt (aner ikke hva ungen har gjort, men det må minst ha vært drapsforsøk for å få den reaksjonen der).. Flere ganger sier hun høyt "Skal du oppføre deg nå?" og ungen sier noe om at hun er så sint, og hun gneldrer om at det er klart hun er sint når han er så umulig.

Jeg nærmet meg utgangen på butikken for å holde et øye med dem, og hun for ørtende gang spør om han skal oppføre seg, ser jeg rett på henne og sier "Vi vet vel begge HVEM det er som ikke oppfører seg her, gjør vi ikke?"..

Da kommer faren og tar sønnen med på lekebutikken, så mor kunne få handle i fred. Jeg var skikkelig uvel lenge etter, og håper moren bare hadde en skikkelig dårlig dag. Uansett skjønner jeg ikke hva som kan forsvare en slik oppførsel, særlig med tanke på at det faktisk var i full offentlighet.. Så da lurer jeg på hvordan de her det hjemme.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg for min del kunne aldri ha skreket til barnet mitt, bare så det er sagt, slik at du skjønner at jeg ikke føler meg truffet. Men jeg har en del forståelse for at vi er forskjellige og som du sier, aner du ikke hva som har skjedd i forkant av denne episoden.

 

Jeg synes ikke du hadde noe med å kommentere noe som helst til denne dama. Jeg forstår godt dine følelser rundt denne opplevelsen, men synes ikke det er din "jobb" å blande deg. Da kunne du værtfall ha gjort det på en annen måte for å hjepe disse to med å spørre; "Kan jeg hjelpe dere me noe?", eller noe i den duren. Du rakket jo bare ned på dama!

 

Jeg er av den oppfatning av at barna skal oppdras både hjemme og borte. Jeg tror ikke at ting som foregår hjemme er verre enn alt som skjer på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho, håper dette er tull. Om ikke så tipper jeg du en dame som har fått deg en på tryne noen ganger hi (og da var det vel fortjent) For ei hurpe du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig med 21:06 jeg. Man skal ikke skrike til barna sine, men man vet faktisk ikke hva hun var forbannet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virke som om faren er en skikkelig tøffel, siden han plutselig dukket opp da konas autoritet ble krenket. Han virker dermed redd for hennes raseriutbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...