Gå til innhold

det er så stygt med barn i 3-4-5 års alderen som bruker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

smokk fortsatt... jeg grøsser når jeg ser en 4 åring som går med smokk i munnen..... fysj!!!!!

 

hva er grunnen til at foreldre lar barna sine bruke smokk så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det er lettere enn å ta opp kampen sikkert...

Og jeg er helt enig med deg! Ille at de bruker smokk i det hele tatt når de er så gamle, og helt forferdelig når de kommer på butikken, i byen eller på aktiviteter med smokken i munnen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du hvor gamle de er? Jeg har en på 2,5 som fremdeles bruker smokk, han ser ut som han er 4. Men bruker riktignok ikke smokk på dagen da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en gutt som begynte på skole uten å være verken nattavvent med melk, eller ferdig med nattbleie, Men sutten var foreldrene rååååstolte av å ha avvent han i sommerferien..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man klarer å se om en unge er "for stor" til smokk..

 

i bhg til datteren min er det en jente som er 4 år, som går med smokk i munnen til og fra bhg hver dag.. fy flate det er fælt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert samme som med de som har friske barn som bruker bleie på dagen i samme alder:

 

Ungen er ikke "klar" til å bli avvent......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Derfor har min 2 aring bare hatt smokk naar han sov. Men for 4 uker siden bestemte vi for aa kutte ut smokken ogsaa om natten. Hver kveld fremdeles spor han etter smokken og har problemer med aa sovne. Vi kan bruke opp til 2.5 timer paa aa faa han til aa sove, mens naar han hadde smokken sovnet han paa et blunk.

 

Jeg tror ikke HAN kobler sine innsovnings vansker til sutten, men jeg gjor. Og det er vansklig naar jeg har en 4 mnd gammel som min naa 2.5 mnd staar opp av sengen og gaar inn i et annet rom for aa vekke....

 

Angrer litt paa at vi slutta med sutten om natten naa gitt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk om natta en en ting, men bleie om natta er det en del, særlig gutter, som bruker ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha.. min søster fikk alle sine barn lenge etter jeg var ferdig å få barn. Hun syns at en ettåring med smokk var motbydelig, og forstod ikke i hele tatt hvorfor mine brukte smokk lenger enn det.

 

Mine barn sluttet helt med smokk 2 år gammel og 4 år gammel. Gjett hvem som snart har skolebarn(min søsters eldste) som nettopp her om dagen sluttet med smokk? ;)

 

Hvorfor blander du deg med hva andre gjør? Det har jo ikke noe å si hvor lenge noen bruker smokk. Dersom tannstillingen påvirkes, så tar det ca 1/2 år etter smokkeslutt før all påvirkning er borte og tennene tilbake der de skal være. Det er IKKE skadelig for tennene i det lange løp å bruke smokk. Derimot kan de som suger på tomlen, få varige tannskader. For en kan ikke kaste tommelen i søpla......

 

Ei jeg kjenner, har faktisk helt skadet tannstilling grunnet tommelsutting til tenårene. Men ingen jeg vet om har varige skader av smokk. Da må de ha brukt smokk etter at varige tenner har kommet i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er uenig i at det er samme som bleie siden sutten er noe vi foreldre har infort og jeg tror de "aldri" blir klare ettersom sutt er et substitutt for aa tilfredstille sugebehov, mens bleie er noe som man maa vaere klar for mht lukkemuskler etc.

 

Hilsen anonym under er som har en 2.5 aaring som slutta med sutten for 4 uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel mitt barn brukte trost smokker fra apoteket og plutselig naar min mor skulle kjope nye til meg (jeg bor i et annet land) var de borte pga at de odla tannstillingen saa de!!! Det er var helt runde sutter og de var de eneste min sonn ville ha.

 

Min sonn har ogsaa vaert hos tannlegen i det landet vi bor naa naar han var 2 aar og vi ble forklart at tennene var preget av smokke bruk, selvom han bare brukte smokken om natten! Tannlegen sa det ideelle om man maatte bruke smokk var a slutte ved 1 aars alderen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20.45, det er heeelt feil at tennene er tilbake der de skal være etter 1/2 år.! hvor har du dette fra?? "alle" tannleger konstanterer jo at det er en direkte sammenheng!

 

nærmeste eksempelet jeg har på dette er niesen min som brukte smokk til hun var 4,5 år. hun er nå 6år, og har fortsatt et bitt som ikke ligner grisen og må ha regulering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke smokkens feil, men arv. Jeg har selv barn som fikk skikkelig smokkebitt(helt åpent til en finger i fronten. Barnet på 4 år). Det gikk et halvt år, så var alt på plass igjen av seg selv. Tannlegen sa også at det ikke var noe problem.

 

Så hva kverrulerer du etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arv...? ja du får tro hva du vil... hverken mor eller far til dette barnet har hatt "problemer" med tennene... er nok heller ditt barn som er et av unntakene..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig! Synes barna bør avvennes med smokk når de er 1,5-2 år gamle, da det tross alt er et slags substitutt for puppen....og de fleste ammer ikke så lenge uansett. Det ser bare teit ut! Og jeg må innrømme at når jeg ser store barn med smokk så tenker jeg at foreldrene er late som ikke klarer å avvenne med smokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 6 år bruker smokk her. Skolejente til høsten. Hun bruker den også offentlig. Jeg kjenner ikke foreldrene godt nok til å si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sluttet gutten vår med smokken når han var nesten 4 mndr, jeg er av de som ikke synes stort om smokk generelt, men han hadde så stort sugebeehov før, så vi ga smokken, det tok han to dager å godta at smokken er borte, i senga på kveld/natt nå, så har han en bamse å kose med, og han stortrives.

 

Men noen har jo stort sugebehov helt frem til 2-3 års alderen, etter det er det vel bare "kosen" ved å ha smokk å sutte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...