Gå til innhold

Inspirert av tråden om konsekvenser/straff...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

-Flere som er enig med meg i at her på BIM virker det som om konsekvenser/straff er kjempeviktige virkemidler for å få greie unger, SÅFREMT ungene ikke er stebarn? Da må man for all del ikke sette grenser for ikke å få betegnelsen egoist og stemor fra helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo viktig å sette grenser og være klar på hva konsekvensene av ting er uansett hvem ungen stammer fra vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tidligere brukte man straff, det er helt avleggs nå. Nå heter det konsekvens. Men noen har kommet enda lenger, og innbiller seg at de ikke bruker det. Men uansett hvordan du vrir og vender på det får en handling en konsekvens. Om du spiser er konsekvensen at du blir mett, om du tisser i buksa blir du våt, sover du for mye på dagen får du ikke sove til natten osv.

Om barna roter eller griser vil de fleste tenke at de barna som er store nok kan rydde/vaske selv, eller hjelpe til. Det er faktisk en konsekvens, men ord er ord, og barnet vil også se på det som straff.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med HI!

 

Når noen her mener at det er symptomer på vantrivsel hos barn og at stemor er slem bare fordi hun ikke syns det er OK av tiåringen å holde sponhelvete på sein kveld, og ovenikjøpet skryte av det etterpå, da lurer jeg litt på hva de gjør når egne unger bryter regler. Selvsagt er det ting i ethvert hjem som ikke er lov, det vet også stebarna, de blir ikke automatisk om til noen skjelvende, mistilpassede persilleblader med traumer selv om mor og far er skilt. De er fint i stand til å overholde reglene som fins f eks på skolen, men i stemors hus skal man ikke kreve noe av dem. Det blir helt sykt.

 

Samme også i tråden "fra et bonusbarns ståsted"- snakker om å ta patent på hvordan det føles å ha skilte foreldre! Det har jeg også det, og om pappa forsømte oss og endelig prøver å ta det igjen etter 30 år; vel, så var han faktisk en voksen mann mens det pågikk. Han hadde muligheten til å velge annerledes da vi var små, men gjorde det ikke. Hans tap nå i alle fall - jobben hans vil ikke bli en hyppig gjest på gamlehjemmet, men vi barna kunne jo ha blitt det, om han hadde pleiet forholdet til oss tidligere. Men selv DET er altså stemors feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her! Takk for støtte 19.38.. Begynte å lure på om jeg var den eneste som tenkte dette her inne...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er normalt å gjøre som mor, er slemt å gjøre som stemor, har jeg skjønt. Og alt som en vanlig pappa ville kalle "bortskjemming" kaller en helgepappa for normalt og skulle bare mangle...

 

Det har jeg lært ute i felten som både mor og stemor. Oooops, glemte meg, det heter visst ikke stemor eller stebarn lenger, det heter premiegevinstbonusmamsemor og premiegevinstbonussnuppetulle.

 

19.38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...