Gå til innhold

Jeg skal bli mormor- fylte 40 i februar


Hildemor fra vest

Anbefalte innlegg

Eldste jenten min er 16 år. Hun har hatt fast følge et halvt års tid og har brukt p-piller.2 uker siden fortalte hun meg at hun lurte på om hun kunne være gravid, hun følte seg litt rar og at det boblet i magen.

 

Hun har ikke vært kvalm eller hatt noen særlig vektøkning. Da hun tok testen bekreftet den graviditet. Fikk time på ultralyd og det viser seg at hun er 5 mnd på veg.

Herlighet fikk sjokk jeg, trodde ikke det gikk an. Jeg har 4 barn og har vært forferdelig dårlig i alle svangerskapene. Magen har vokst i andre mnd.

Klart dette er veldig tidlig å bli mamma men når det først har skjedd og hun er så langt på veg er det jo bare å glede seg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer :) Min ex svigermor ble farmor for første gang for 2,5 år siden til min datter ( hun var da 42) men så er jeg 22 år nå da, ikke like ung som din datter. Klart det er tidlig å bli mamma, men med hjelp og støtte rundt seg kommer hun nok til å klare seg bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. det var en ung bestemor, Hildemor :) Gratulerer :)

 

Godt du tar det slik, for jenta trenger jo mye støtte nå.

 

Dette er jo ikke noe en ønsker, når de er så unge. Men når det først har skjedd, så må en jo bare gjøre det beste ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en fantastisk mamma! Lykke til som mormor og som en viktig støttespiller for din datter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på vei til å bli farmor i år, men jenta mistet. Heldigvis, på en måte, for hun var bare 14....

 

Og jeg er også 40 år, som deg. Jeg var klar til å stille opp så mye som mulig. Men naturen ordnet det så det ikke ble noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojsann..

 

Det var tidsnok.. Gratulerer så mye! De jeg kjenner som ble mødre i så ung alder har taklet det kjempefint!

 

Lykke til i tiden fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma var 38 da hun ble mormor, jeg var 19 år og hun var 19 da hun fikk meg. Må ærlig si at jeg håper min datter er langt oppi tyveårene før hun får sitt første barn ;)

 

Uansett, gratulerer! Men vær så snill gjør datteren din den tjenesten at du får henne i gang med skolegang og utdannelse etter hun har blitt mamma! Det tjener både hun og babyen på, det er ikke noe tristere med unge jenter som dropper ut fordi de får barn i altfor ung alder.

En venninne av meg ble mamma da hun var 16. Nå er hun 28 år og har bare vaskejobber, hun begynte aldri på vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratuulerer :) Dette kommer te å gå så bra så :)

Jeg ble født dagen etter min mormors 39 års dag jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hyggelig da HI. :) Lykke til, du høres ut som en god mor og blir en fantastisk mormor!

 

Til deg 19.44, jeg fikk barn veldig ung og droppet ut. Jeg har ikke en gang vgs... Og likevel så sitter jeg i en høyt ansett jobb i et stort norsk firma som eneste ekspert innen mitt område i bedriften og tjener veldig bra takk.

 

Dra nå ikke alle som ble ung mor og ikke fikk tatt hele skolegangen under en kam, har man guts og stå på vilje så får man til akkurat det man vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg, 20:07 - hvor mange andre unge mødre tror du kan si det samme? Du er nok en av veldig få som har fått det til. Og det vet du nok veldig godt selv! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til deg 20:07: Hun sa da ingenting om at datteren ikke ville taklet det. Men det er jo best å vente litt med å få barn. Spesielt nå om dagen, som man blir voksen først mye senere enn i "gamle dager".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...