Gå til innhold

Hvor mye penger skal jeg gi i bryluppsgave? Hjelp meg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er til et vennepar.. er jeg og datteren min som skal dit.. 300,400,500? usikker.. har ikke så god økonomi eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig å gi 500 pr person som kommer.. Altså et par gir vanligvis. 1000 kr.. Så 400-500 for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vanlig" er et veldig vidt begrep...

Så alt fra 150 til .... nvil være vanlig... Kommer du alene ville jeg ikke gitt mindre enn 200 kanskje...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir dere penger i bryllupsgave???? Hva med å faktisk kjøpe en gave?

Personlig ville jeg nok ikke gitt mindre enn 500 dersom jeg skulle gi penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo mange som ønsker seg penger i gave, da man kanskje har vært sammen en del år og har alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ikke gitt 200 kr nei. Det er noe man gir i en vanlig bursdag til venner (familie noe høyere).

Et bryllup er en stor dag og synes man ihvertfall bør gi 500 kr dersom man skal gi penger. Som par bør man gi noe mer etter min mening. ( 800 - 1000)

 

Dersom man har dårlig råd kan man evt gi en gave f.eks på tilbud som er verdt mye mer men som man betaler f.eks 500 for.

 

Størrelsen på gaven kommer også an på om man ska l til middag eller kaffe. Til kaffe minimum 500 kr og til middag høyere ( 750-1000 eller høyere Avhengig av hvor nærmt man er brudeparet).

 

200 kr i gave i brullup er for lite - kjøp heller gave på salg som har høyere verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, gi det du har råd til. Ønsker de seg penger, ja da kan de vel få penger. Ingen som kan sette noen øvre eller nedre grense for beløpet. Har du ikke råd til mere enn 200, så kan ikke brudeparet gjøre noe annet enn å smile og takke deg.

 

Men på en annen side, så synes jeg det er døvt å ønske seg penger. "Kom i bryllupet vårt, men du må betale kalaset selv." Fordi man setter folk i den situasjonen at de føler de må gi mere siden det dreier seg om cash istedetfor gave.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...