Gå til innhold

Der begynte den lille å åle seg langs gulvet, og panikken griper meg... jeg har ikke barnesikret stikkkontaktene!!!! HJELP!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Apoteket eller barneutstyrsbutikk.

Ellers så må de stikke noe passende av metall inn i kontakten for å få strøm i seg, du har jo sikkert ikke så mye sånt liggende på gulvet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri barnesikra kontaktene, aldri. Men er jo kanskje lurt, men kan man få strøm ved å putte fingeren i kontaken? Link gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var ikke de stikkontaktene med propper eller uten propper problemet, de det kom ledninger ut av var det som tiltrakk seg lillebror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har jeg ikke metall liggende og slenge, men jeg trodde også det var nok at babyen puttet en finger i kontakten. Er det ikke det da? Jeg vil uansett sikre dem, så jeg føler meg trygg. Apoteket var en god ide. Sjekker det i morgen, for det er stengt her nå. Takk.

 

Om andre titter inn her... noen som vet nettbutikker som selger diverse barnesikringsting? Kan like så godt forberede meg på krabbe-gå fasen og fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svarte deg tidligere ( meg som spurte om de kunne få strøm ved å stikke fingeren inn i kontakten). Jeg kjøpte det jeg har på clas Ohlsen. De har ikke nettbutikk (tror jeg), men er mye rimeligere enn diverse andre butikker =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke barnesikring til stikkontaktene, du mener støpslene.

Hvor gamle er de da? Er de av den nyere typen er det sikring inne i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha, ha...

 

Er så morsomt med de som skal være belærende når de selv er den som tar fullstendig feil... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke feil det.

En elektriker som sa det, de burde da vite?

 

Stikkontakt er den du putter inn i støpselet.

Hva heter den enden av ledningen du stikker inn for deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på google. Skriv støpsel og trykk på bilder;)

 

Støpselet er det du stikker inn i stikkontakten....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heller aldri sikret de, og min datter er snart 2 år og lever i beste velgående selvom hun har hatt en finger eller 2 inni stikkkontaktene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som lurte: Det er gamle kontakter, uten sånn sperre i. Jeg går for beskyttelse, uansett om det er farlig eller ikke. hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, åssen i huleste får ungen plasstil fingeren inn i støpselet?! Og med mindre du har støpsel fra nitten-pil-og.bue så har de en liten flapp som dekker hullet, og det må ganske hard trykking til for at den flappen skal gå bakover. Så ikke stress med det du, såfremt du ikke lar strikkepinner eller gafler ligge løst på gulvet så går det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en pakke med sånne til og sette i stikkontakten og mye annet nyttig på en lekebutikk. Det var med beskyttelse til spisse hjørner, til og feste på skuffer og skap og til vinduene. Veldig lurt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...