Gå til innhold

trenger hjelp.. Min sønn er syk


lille mini til mamsen

Anbefalte innlegg

Han har aldri vært slik før.. Han er altså så varm på hele kroppen at jeg aldri har kjent makan.. Hendene og føttene er kalde. Han fjerter masse og det stinker døden, og han har ikke bæsjet i dag. Det pleier han alltid og gjøre på formoddagen... Har tatt tempen i øret og den viste kun 37.5 ( har kjøpt helt ny øretermometer i dag faktisk )... han snakker og er " med " men nesten alt er nei og han er trist og lei stakkar..

 

Noen med erfaring og kan fortelle hva dette kan være? og hva jeg kan gjøre for å kjøle han ned uten at han skal fryse..??? han har alle tennene så det er ikke det heller... Han er forresten1.1/2 år....

 

Hjelp hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest amandine

Har du et vanlig termometer? Øretermometer er ikke alltid til å stole på. Mål tempen i rumpa på en så liten gutt. Og vær så snill, om du er bekymret ringer du lege/legevakt!! Ikke spør om slike medisinske råd her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hun andre her sier så er det nok lurt med et termometer som brukes analt. Da er du i hvertfall sikker på at han ikka har mye feber.

 

Men om han er sånn, så kan du jo prøve å gi en paracett? Kan jo hende han brygger på noe? Influensa? Forstoppelse?

 

Også må du følge med på allmenntilstanden: Spiser og drikker han bra, tempratur, farge osv.

 

Også ringer du legevakta om du blir veldig bekymra =) God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille har 36,5 som normaltemp, så 37,5 er feber hos oss.

Ellers, ring legevakten og spør, de kan kanskje gi deg noen tips

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...