Gå til innhold

Når dere blir invitert bort rundt barnets leggetid og ikke får barnevakt. Sier dere nei eller.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tilpasser dere sovingen etter når dere skal være borte?

Her lar vi henne (13 mnd) sove en ekstra gang slik at hun er våken når vi er borte også legger vi henne når hun kommer hjem igjen (hvis det bare er et kort besøk på ettermiddag/kveld).

Hvis vi skal være borte lenger utover kvelden sover hun som normalt på dagen også legger vi henne i vogn/seng hos de vi er på besøk hos.

Hun sovner ikke igjen hvis våkner helt på kvelden og kan holde det gående i timesvis, derfor lar vi hu være våken hos de vi er hos. Men det er hos de som har barn og har invitert oss OG barnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er 12 mnd og jeg gjør det samme som deg, bortsett fra at jeg ikke lar han være våken. Det fungerer ikke. Når denne karen er trøtt, så er han trøtt... Han legges borte og han våkner når vi tar han opp, men heldigvis så har han alltid sovnet greit når vi har kommet hjem igjen. Han trives veldig god i sin egen seng.

 

Barn er forskjellige, så man må finne ut av hva som er best for seg og sin familie. Vi har måttet si nei noen ganger og hvis vi drar et sted hvor jeg vet vi bare kommer til være 1 time lengre enn leggetid, så spør jeg heller om å få komme tidligere. Det har fungert bra hos familie iallfall, det er litt vanskeligere hos venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så bra med tulla vår er at hun tilpasser seg så greit, hun sover en liten lur på ettermiddagen også er hun våken på kvelden og sovner søtt når hun kommer hjem igjen. Uten at rutinene ødelegges dagen etterpå.

Men gjør jo ikke dette ofte. Og hvis hun ikke sovner på ettermiddagen så sier vi nei, er imot å holde henne våken bare for at vi skal bort på besøk. Eller så legger vi hu der vi er hvis vi skal være borte lenge.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sier nei, og tar det heller en annen gang. Vi har gjort det konsekvent siden dattera vår sluttet med natt-amming og skulle få inne en soverutine. Går glipp av mange koselige kvelder, men sånn blir det jo bare når man får barn. Heldigvis er de fleste flinke til å invitere oss i god tid slik at vi får bedre muligheter til å skaffe barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi bare hadde ett barn og hun var så sov hun bare i vogna når vi var ute.

Etter hvert som hun ble eldre og fikk søsken måtte minst en være hjemme med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sier nei, men det er fordi våre barn ikke er så enkle å endre rutiner på... Hadde de reagert som datteren din, hadde vi nok gjort det en gang i blandt:)

 

Så lenge det ikke er altfor ofte kan jeg ikke se hvilken skade det kan gjøre:) Er jo helt vanlig praksis i mange andre kulturer! Er jo "bare" vi som er så opphengt i akkurat 19.00...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstefødte var veldig fleksibel med soving, vi la henne bare der vi var på besøk i vogn eller på et soverom og hun kunne sovne hvor som helst. Vi har prøvd dette med nr 2., men det fungerer ikke like bra med ham så enten sier vi nei og blir hjemme eller bare en av oss går i selskapet dersom vi ikke får barnevakt. Her må man se an ungene sine og gjøre det som passer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går bort og koser oss og tar det som det kommer. Er de trøtte, sover de i vogna og så sover de videre i senga når vi kommer hjem:) Har 6 barn, og har gjort det med alle selvom noen takler det lettere enn andre. Det er viktig å ha et liv selvom man får barn. Ungene elsker å være borte hos andre med barn...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg alltid tatt med meg snuppa. Helt fra hun var baby. Og det har aldri vært noe problem. Klart, hun kan bli litt sliten og sutrete dagen etter om hun har vært oppe sent. Men barn tar ikke skade av å skeie ut litt innimellom. Og hun er IKKE en som man kan bære sovende ut av en bil og rett i seng. Hun holder det gående en liten stund før hun faller til ro igjen. Men so what?? Finnes større problemer i verden.

 

Da jeg var liten ble jeg også dratt med rundt omkring. Dette er hva barnet er vant til. Blir nesten litt oppgitt over hvor firkantet enkelte er. Livet stopper ikke opp selvom man får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sier nei eller så drar bare en av oss.

Kommer an på hva det gjelder. Gidder ikke ødelegge rutiner som fungerer for et par timers sosial omgang;)

 

Men nå har de fleste vennene våre små barn, så vi er i samme båt og sitter på hvert vårt nes og visner;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sier nei,snuppa har strevet med nattesøvn lenge og vært mye dårlig så rutiner og ro har blitt så viktig. Er ikke verdt å stikke på middag med henne på slep om hele natta skal bli ødelagt for alle.

Heldigvis har vi en stor familie så det er ikke vanskelig å få barnevakt noen timer på kvelden om vi trenger det:-) og ved middager i familien pusher vi legging litt eller sover over når det er mest praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den alderen tok vi med vogna og kjørte vanlig leggerutine. Hun sov i vogna til vi skulle hjem. Hvis det var nære hjemme, trillet vi hjem, hvis vi måtte kjøre flyttet vi henne til bilsetet osv.

 

Hun våknet litt, men det var ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker ja og tar med vogna. Hun tilpasser seg lett så å avvike fra rutinene gjør ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...