Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt ang parkett?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal legge nytt parkett i stuen og jeg finner liksom aldri en jeg virkelig liker uten at den koster over 1000 kr m2.

Det jeg virkelig ser etter er parkett type plank (store planker) og så vil jeg den skal være lys, men i en kald tone. Litt mer grålig kanskje. Har funnet flere som ser lysegråe ut, men jeg vil ikke at det skal være direkte grått hvis dere skjønner. Bare en lys, kald tone. Er det umulig å finne til en grei pris? Noen som kan sende meg link til noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler dette:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20213519

 

Vi la det noen år tilbake, slitesterkt og nydelig. Det er ikke parkett. Men snekkeren som la det hos oss i sin tid sa at han regnet med folk ville slutte å legge parkett når laminatprodukene er blitt så pene og gode.

 

Får ikke penere gulv enn dette synes jeg, hvis man da ikke legger heltre..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, HUFF!

Laminat kan virkelig ikke sammenliknes med parkett!! handler jo ikke bare om utseende, men også om kvalitet og komfort. laminat er HARDT og KALDT sammenliknet med parkett. Den kan jo heller ikke slipes.

 

6 mm laminat ville jeg absolutt ikke legge med mindre det var inne i et kott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var før laminat var hardt og kaldt. Vi la laminat i vinter, og jeg kan fint ligge rett på gulvet uten å kjenne at det er kaldt. Det er forskjell på billig og dyrt, du får hva du betaler for. Parkett kan ikke slipes nei, men de fleste gjør ikke det med parkett heller. Når det er tid for sliping kjøper man heller nytt, det er dyrt å leie håndtverkere til å slipe gulv, og det bør fagfolk gjøre. Vi har eik barrique fra denne fabrikanten http://www.rbi.no/gulv_lam_mamut.html, og er veldig fornøyde. Det er et 12mm tykt gulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullt klar over at det er forskjell på laminat og laminat:)

Men laminat er fortsatt hardt og kaldt sammenliknet med parkett!!

 

Vi har selv en dyr laminat på kjøkkenet. Mener den er 16 mm + at vi la ekstra dempende underlag. Er veldig fornøyd med den, men den kan absolutt ikke sammenliknes med god parkett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er parkett og ikke laminat vi skal ha, man takk alle som har svart. Oy, den var kjempefin 20:36, tusen takk!! Midt i blinken :D

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...