Gå til innhold

Jeg trenger tips til mat til en brød OG grøtlei ettåring.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun er så kresen og jeg sliter med å få i hu mat. Hun er veldig glad i havregryn med melk og usukret syltetøy. Også liker hun frukt veldig godt, men der stopper det også. Brød får jeg ikke i hu i det hele tatt! Ikke grøt heller. Så jeg begynner å grue med til barnehagestart i august siden hun spiser så dårlig.

Hun vil ikke ha, begynner å kaste brødet på gulvet og skyver bort asjetten... Så dagene er et eneste rot, føler at jeg prøver å gi hu mat dagen lang. Vil ikke ty til yoghurt og slike ting og gjøre henne vant til å få noe søtt med en gang hun ikke vil spise opp maten sin...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Tror ikke du burde bekymre deg på forhånd ang barnehagestart og mat. Sannsynligvis vil hun gjøre akkurat som de andre barna der, og synes sikkert det er stas å spise det samme som dem. Barna har jo også en tendens til å "opponere" mot oss foreldre, og gjerne bruke mat som en form for protest. Så det løser seg sikkert!

 

Da datteren min var rundt 1 år var hun heller ikke så glad i verken brød eller grøt. Vi kuttet grøten helt, og serverte det heller som kveldsmat en gang i ny og ne.

Her er mine tips på ting du f.eks kan gi henne i stedet for brød og grøt:

- knekkebrød (stor favoritt her i huset)

- egg/omelett/eggerøre og gjerne med stekt falunkorv til.

- ostesmørbrød

- pitabrød fylt med rester fra kjøleskapet (utrolig morsomt å plukke ut tingene av pitabrødet)

- fylte horn eller pizzaruller (kan tas opp en og en fra fryseren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weetabix med melk (når mor var i godlune ble det en skje med jordbærsyltetøy) ble redningen for min sønn da han var mat- og grøtlei:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minifras er stas her i huset hos 1åringen:-)

 

Og i barnehagen ordner det seg. Dessuten er det ingen barn som sulter seg ihjel hvis de får tilbud om mat:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...