Anonym bruker Skrevet 24. juni 2011 #1 Del Skrevet 24. juni 2011 Hun er så kresen og jeg sliter med å få i hu mat. Hun er veldig glad i havregryn med melk og usukret syltetøy. Også liker hun frukt veldig godt, men der stopper det også. Brød får jeg ikke i hu i det hele tatt! Ikke grøt heller. Så jeg begynner å grue med til barnehagestart i august siden hun spiser så dårlig. Hun vil ikke ha, begynner å kaste brødet på gulvet og skyver bort asjetten... Så dagene er et eneste rot, føler at jeg prøver å gi hu mat dagen lang. Vil ikke ty til yoghurt og slike ting og gjøre henne vant til å få noe søtt med en gang hun ikke vil spise opp maten sin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 24. juni 2011 #2 Del Skrevet 24. juni 2011 Tror ikke du burde bekymre deg på forhånd ang barnehagestart og mat. Sannsynligvis vil hun gjøre akkurat som de andre barna der, og synes sikkert det er stas å spise det samme som dem. Barna har jo også en tendens til å "opponere" mot oss foreldre, og gjerne bruke mat som en form for protest. Så det løser seg sikkert! Da datteren min var rundt 1 år var hun heller ikke så glad i verken brød eller grøt. Vi kuttet grøten helt, og serverte det heller som kveldsmat en gang i ny og ne. Her er mine tips på ting du f.eks kan gi henne i stedet for brød og grøt: - knekkebrød (stor favoritt her i huset) - egg/omelett/eggerøre og gjerne med stekt falunkorv til. - ostesmørbrød - pitabrød fylt med rester fra kjøleskapet (utrolig morsomt å plukke ut tingene av pitabrødet) - fylte horn eller pizzaruller (kan tas opp en og en fra fryseren) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2011 #3 Del Skrevet 24. juni 2011 Weetabix med melk (når mor var i godlune ble det en skje med jordbærsyltetøy) ble redningen for min sønn da han var mat- og grøtlei:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2011 #4 Del Skrevet 24. juni 2011 Minifras er stas her i huset hos 1åringen:-) Og i barnehagen ordner det seg. Dessuten er det ingen barn som sulter seg ihjel hvis de får tilbud om mat:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå