Gå til innhold

Uææ uke 31 og babyen ligger i seteleie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hmm lurer på når den har tenkt å snu seg, liker seg vist veldig godt i seteleie... kjenner kunn spark helt nederst i magen å så det stemmer nok veldig bra. Når jeg var i uke 32 i mine to forrige svangerskap hadde hodet allerede festet seg å de lå klare til å bli født :o Til og med førstemann festet hoset i uke 32... kjenner jeg begynner å få litt små panikk nå siden den her ikke har lagt seg med hodet ned engang :P hehe uææ

Flere som har babyer i seteleie her ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste at 90% av barna har snudd deg med hodet ned i uke 32, vent å se kanskje du merker romstering de kommende ukene:-)

Skrevet

90 %? hørtes veldig mye ut.. Kanskje dette gjelder førstegangsfødende? Første min la seg med hode ned 3 mnd før fødsel og satt godt fast. Er nå i uke 34 og fortsatt svømmer han rundt der inne. Men tror ikke det er noe særlig krise før man har kommet i uke 38 /39.. Man får en ekstra ul i uke 36 om ikke babyen har snudd seg. Er ikke så stressa mht det.. Skal nok klare og presse han ut uansett. Men det er jo selvfølgelig en fordel om hodet kommer først (-; Om man har født før og har fått ut en er det "lettere" og tryggere å føde et barn i seteleie, da vet man jo at bekkenet er stort nok.

Skrevet

Jeg er i uke 30 og min ligger på skrå:) Tror han koser seg der inne og satser på at han snur seg i tide....

Skrevet

Jeg fikk meg en voldsom overraskelse nå 6 dager før termin. Knerten sitter på rumpa si når både jordmor og lege hele veien har trodd at han ligger med hodet ned. Så her blir det setefødsel selv om jeg er førstegangsfødende. Har tatt mål av bekken og det var visst stort nok. Gruer meg jo litt, men har ikke født før så jeg aner uansett ikke hva jeg går til.

Skrevet

himmel, du har 9 uker igjen til termin, det er vel ikke noe å gidde å bruke tankekraft på? Min første snudde seg tre uker før.

Skrevet

jeg er i uke 38 nå og mini har akkurat snudd seg med hodet ned:) var nervøs selv en stund her, men ser ut som det ordnet seg :) *bank i bordet*

Skrevet

Jeg tror nok ikke det er noe å bekymre seg for i uke 31. Min lå også sånn da, men har snudd seg fint nå, er i uke 35 og annengangs. Hodet er ikke festa ennå, men det gjør det jo ofte ikke når man er flergangsfødende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...