Gå til innhold

Dere som skal ned i vekt nå, betydelig mengde!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal selv ned nermere 30 kg, etter mye "jojo" greier, har jeg nå bestemt meg for å gå ned i vekt på rett måte, trim og sunn mat, gruer meg litt, da jeg ikke har trimmet stort i det heletatt før i livet mitt. Men når man veier 30 kg + for mye, og har en liten unge som trenger mamman sin, så vil man jo gjerne gjøre det rette. Ikke bare helsemessig, så jeg skal være frisk nok til å se ungen min vokse opp, men også for å være et bedre forbilde for barnet mitt! Bare tanken på at ungen min også skal spise for store mengder mat senere i livet "fordi det var slik når jeg vokste opp", det gir meg grøssninger, er jo en av grunnene til min vekt, min mor var overvektig, og spiste altid på noe snop og knask.

 

 

Så, alle som skal ned i betydelig mengde vekt, og som skal gjøre det ved å endre på vanene sine: hva sier dere til at vi lager egen tråd inne på slankedebatten eller noe, hvor vi kan støtte og oppmuntre hverandre? Sier også velkommen til de som er midt i prosesen, eller enderlig har nådd målene sine etter dette, vil jo være stor støtte å se/høre/lese hvor bra dere har gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer med at du har bestemt deg for å endre livsstil.

 

Jeg gjorde det for ca 3 år siden, gikk ned nærmere 50 kg på den "gammeldagse" måten, mindre mat - mer mosjon. Ikke noen vidunderkur som lavkarb, suppekur etc etc. Men mindre fett og sukker, og mye vann og masse mosjon.

 

Jeg har til den dags dato ikke satt mine bein på et helsestudio. Men jeg går rask gange, ca.5 dager i uken, ca.5-8 km hver gang. Har faste løyper.

 

Spiser 4 hovedmåltider om dagen: frokost, lunch, midddag og kveldsmat. Til kveldsmat spiser jeg enten 2 rista brød med magert pålegg, eller knekkebrød. Samme til lunch og frokost. Spiser mye salat, grønnsaker til middag og spiser ca. 2 frukt om dagen. Til middag velger jeg å forsyne meg mye av salat, en porsjon kjøtt/fisk og ris/pasta/potet. Sjelden jeg spiser potet egentlig, men det er vel mer fordi mannen min ikke liker poteter.

 

Jeg har kuttet ut sjokolade, is, kaker m.v (spiste ekstremt mye før). Tar av og til dessert når det tilbys, eller litt kake i selskap etc. Spiser saftis når hele familien kjøper seg is f.eks.

 

Men som sagt, går rask gang. Mye.Av og til hver dag. Går etter at barna har lagt seg.Føles tungt av og til men så fort jeg kommer meg ut i løypa føles det deilig.

 

Nå har jeg holdt vekta i godt over 1 år.Sprekker inniemlllom,men tar meg inn igjen etter en dag eller to..

 

Lykke til, dette klarer du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har nå 25 kilo igjen, har gått ned 5 kilo på 3 uker.

Jeg trener 3 ganger i uka og har sluttet med snop, chips, kaker ol.

Det er driithardt, og jeg kommer nok til å få noen sprekker underveis.

 

Jeg ønsker åspringemed mine barn, og være utholdene sammen med dem, det er min største motivasjon.

 

Det er godt å være i gang, men også vanskelig å ikke kunne belønne seg selv med noe skikkelig god mat når en ser resultatene;-)

 

LYKKE TIL til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med.. Jeg skal ned minst 35 kg. Jeg gikk ned ca 40 kg for fire år siden, men etter ett svangerskap har 10-15 av dem kommet på igjen. Nå vil jeg bli kvitt resten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allerede godt i gang, hadde 20 kilo som skulle vekk. Nå er 11 borte og jeg har 9 igjen (jeg kan godt gå ned 30 totalt jeg også, men jeg er fornøyd når jeg er nedi det første målet mitt. Da er jeg hvertfall normalvektig).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men obsobs! Du er kanskje gravid, siden du skriver i dette forumet? Ikke legg deg til for store forandringer og dietter mens du er gravid, men spise sunnere er ok. Jeg veier over 100 kg, men er i relativt god form. Jeg er gravid i uke 36 og har kun gått opp 3 kilo, til legens store glede. Men jeg har kun kuttet ut usunn mat og passer på å spise forskjellig mat til middag, frukt og drikker mye vann og Farris. Jeg har vært like aktiv som jeg var før fødselen, for mye trim om man ikke er vant til det er heller ikke bra under graviditeten. Det eneste jeg har gjort ekstra er svømming i ny og ne. Det er også bra for ryggen når den krangler litt..

 

Jeg regner med at jeg veier mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid når svangerskapet er over, og må da være flink til å fortsette i den gode rytmen jeg har fått nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi her, er ikke gravid nei, har en liten unge, skriver inne på dib, men kommer jo opp på bim også.

Siden jeg endte opp med flaske barn, har jeg nå kommet frem til at jeg like greit kan starte nå, fremfor å vente ut ammingen som ikke ble. :)

 

Blir nok slitsomt, men godt å starte :)

 

Starter opp på slankedebatten nå, dere finner igjen meg under overskriften: stort vekt tap ønskes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ganske ny her jeg, så jeg var ikke klar over at det var for alle forumene. Så lurt egentlig.. Men lykke til da, håper du klarer det :) Og det er mye trim i en barnevogn også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...