Gå til innhold

Hvor blir melka av?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig klart å slutte å amme, jenta er snart 3 år... men hvor i alle dager blir melka av? Jeg er jo skikkelig sprengt og pumper ut hver kveld for at det ikke skal være vondt å ligge på siden. Må jeg fortsette med dette helt til jeg får neste barn? Er redd for at vis jeg ikke gjør det blir det igjen melk, og den vil jo bli sur til neste barn skal få.. Huff for et strev da.. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svarer deg som om dette er et seriøst spørsmål, selv om jeg har mine tvil...

 

Slutt å pumpe. Så lenge du pumper opprettholder du produksjonen. Om du ikke orker å la være, så pump ut bare litt. Det som blir igjen absorberes av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du fortsetter å pumpe deg om kveldene, så vil du opprettholde melkeproduksjonen din! Du må la være å pumpe deg, så slutter den av seg selv. Og ja, det er vondt å slutte å amme! Du får bare tåle å ha melkespreng. Til meg varte det i en ukes tid, før jeg sluttet å produsere melk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da prøver jeg å slutte å pumpe. Skjønner at produksjonen stopper etterhvert, men tenkte bare at det ville være igjen rester der til nestemann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare for at det blir liggend esur melk til neste mann.. Men ikke bli redd for om du lekker under neste svangerskap, og du må heller ikke bli redd om du lekker litt lenge etter. Hvis jeg kniper på brystvortene mine kommer det litt melk, enda jeg sluttet å amme for 2 år siden. Les deg opp på www.ammehjelpen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...