Gå til innhold

Ååh! Jeg vil ned 8-10 kg.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men jeg får det ikke til! Er ikke nok motivert, og for svak når det gjelder å unngå visse typer mat!

Det jeg har blitt flink til er å kutte ned på brus! Noe jeg drakk hverdag, nå hvis jeg drikker brus, så er det brus uten sukker ! Og jeg spiser mindre av poteter, ris og pasta. Og mer grønnsaker, men jeg klarer ikke å kutte ut de tingene. Og jeg klarer ikke å komme inn i en fast rutine med trening. Har begynt å sykle litt ute, og går litt tur. Men ikke nok , for vekten beveger seg ikke ned over! Jeg er 162 høy og veier 64 kg. Må ned hvertfall 8 kg. Hjelp!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På med joggeskoene! Ja, jeg vet, jeg hatet også å jogge, men det funker som bare pokker. Jeg klarte over flere måneder å legge om kostholdet mitt og spise lite kalorier og "trene" litt (gå turer, sykle litt, litt sit-ups og sånt), og gikk da ned mange kilo på det, men så fant jeg ut at jeg vil ikke klare å leve med så lite mat og hele tiden begrense matinntaket mitt, så da måtte noe gjøres. Jeg økte på med styrketrening, og begynte å jogge. I starten klarte jeg bare å jogg i 10 min før jeg var helt utpest, men allerede etter kun 2 uker med jogging 3-4 dager i uken klarte jeg å jogge i 40-50 minutter. Kondisen blir fort mye bedre, og da er det lettere å jogge også. Invester gjerne i en pulsklokke, det er sinnsykt motiverende! Nå kan jeg spise som normalt, og skeie ut med litt godis, kaker ol, og likevel holde vekten helt fint. Jogger da 30-60 minutter 3 dager i uken, og trener styrke 2-3 dager i uken. Mat har mye å si for vektnedgang, men trening er faktisk litt alfa omega det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker Zumba på vekt nedgang? Jeg har hørt noen si at det ikke gjør det. Jeg har Zumba på Wii, men har bare brukt det to ganger. Og jogging blir vanskelig å holde gående, siden mannen min har reise jobb og småen ikke kan være hjemme alene. Men noen ganger skal jeg få til :)

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man bør gjerne holde på minst en time om gangen,trene seg opp litt svette osv :P jeg overtok dvd'ene fra både mamma og søster da ingen av de orket/gadd mer enn 1 uke, skal veie meg i morgen tidlig så får se om det er no resultat av disse 2-3 ukene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du komme med oppdatering når du har veid deg :)

Problemet mitt med å holde ut er at jeg blir så sinnsykt sliten og andpusten ganske med en gang. Men det er pga jeg har hjerteproblemer. Pulsen min kommer opp i over 180 allerede før det er gått ett minutt :-/

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har en bmi på 23 så det er vel ikke akkurat overvekt det er snakk om da...

 

Men Tren ZUMBA... enten hjemme i stua med dvd, eller på treningsenter.. kjempe gøy!!!

Utoverdet, slutt å småspis, og forskyn deg konsekvent kun en gang enten det er middag, eller boller på besøk det er snakk om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig veldig enkelt! Dersom du virkelig vil det, så får du det til.

Søk råd og hjelp hos noen som har peiling ev på nett som vektklubb.no e.l.

Du må forbrenne mer enn du putter i deg av kalorier hver dag. Det gjør at trening gjør at du kan spise litt mer enn om du ikke trener.

 

Det å registrere hva man trener og spiser i et kaloriregnskap er veldig oppdragende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

autch, har man hjerteproblemer bør du kanskje spørre lege først før zumba, ok skal holde deg oppdatert :P Håper det ordner seg, de siste kg's kan være drit vanskelige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wii regner bmi'en min til 24.35 :-/ jeg har Zumba på den, så får prøve meg frem med gjerne 20 min øktene annen hver dag i en uke eller to og se om jeg får jobbet meg opp til en time , men vanskelig når hjertet ikke spiller på lag!

Takk for svar og ideer =D

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve nå å forbli motivert og prøve å se hva kroppen takler og på mat veien må jeg bare være streng !

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes da ikke noe særlig ut. Har du en påvist hjertefeil eller er du bare i elendig fysisk form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hjertefeil. Ble operert for et par mnd siden, og skal operere igjen i løpet av høsten !

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...