Gå til innhold

Prøver å få gutten over på stor avd i bhg, meen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han blir 3 i desember, men er komt utrolig langt i utvikling. Lengre enn noen av de som allerede er fylt 3 i den bhg han går i nå. Han er veldig ivrig etter å lære, både tall, farger, former bokstaver o.l. Han kan ekstremt mye for å bare være 2,5 år. Han får mye skryt av de ansatte i den bhg han går i nå. Nå går han i en liten familiebhg, ei småbarnsavd med 7 barn. Han ble flyttet over i en større bhg fordi han er blitt for gammel for familiebhg. Men de har puttet han i en ny småbarnsavd, 1-3år.

De ansatte i den bhg han går i nå reagerte på det og sa han kom til å bli en stor gutt i den avd.

Er så redd for at han vil stagnere, så har lyst å bytte avd, til 2-4 år.

Men ble møtt av en sur ansatt, hun som skal være ped.leder i den avd. han er komt inn i. Hun virket nesten fornærmet over at vi ville ha han i stor avd. Kom ikke så langt med ønsket mitt heller, da styrer for bhg ikke var til stede i dag. Så fikk en sur beskjed om å ringe opp igjen på mandag..

 

Er redd for at jeg har laget dårlig stemning nå..

Er det feil av meg å prøve/ønske å bytte avd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig skal du ha han over på stor avdeling. Her hadde jeg stått på mitt om jeg var deg, HI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får ha klar tale på mandag når jeg skal snakke med styrer :-)

Tror han vil få det mye bedre i stor avd! Vi var å besøkte barnehagen her om dagen, var jo nesten bare 1-2 åringer der. Vi fikk beskjed om at han ville bli en av de eldste på gruppa. Men de andre som var der som også fyller 3 etter bhgstart (de blir 4 stk av totalt 16 barn) var ikke komt like langt som min sønn. Ikke at jeg innbiller meg at han er et vidunderbarn altså, men han kan mye. Folk som møter han for første gang får sjokk når vi sier han bare er 2,5 år.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er tilfelle får de laget et eget opplegg for han. Betaler for en tjeneste og er vi ikke fornøyd med den får de legge opp så det blir rett for han. Skal han måtte kjede seg i lag med små barn når han er komt så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det problemet hadde du ikke fått i vår bhg(til eldstemann), er kun en avd med barn fra 1-6 år. Fungerer kjempebra:)

 

Du får prate med de, men det går på plassen også.

Har søkt mine minste inn i en annen bhg enn eldste, og der er det kun to barn født i 08. De andre er født i 09 og 2010.

De ville egentlig ha de inn på stor avd, men har ikke plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvis den ikke fungerer som den skal?

 

Kjøper du en TV får du en TV, men funker ikke TV'en som den skal og du ikke er fornøyd med varen klager du, gjør du ikke?

Det var faktisk ped.leder i bhg han går i nå som sa det på den måten. Og sa vi måtte bare klage om vi ikke var fornøyd. Så det har jeg tenkt å gjøre. Ikke for å være vanskelig, men for at jeg vil at gutten min skal få det best mulig i bhg og få mest mulig utbytte av å være der. Er ikke noe kjekt at han skal ikke skal få videreutvikle seg når han er kommet så langt som han er.

De kommer nok neppe til å praktisere et læreprogram som passer hans nivå når det stortsett er 1åringer på avdelingen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av egen erfaring med sønnen min som var tidlig ut med det meste. Syns jeg du skal stå på ditt.

Å samme her, han var laaangt foran de andre i hans alder.

Han har gått å kjedet seg så sinnssykt på barnehagen siden han var tre.

 

Idag går han sin siste dag sin på barnehagen. Blir endelig skolegutt til høsten. Å han er SÅ gla over det.

Tidlig ut med alt han. Tørr både på dag å natt vid 2år, lest storesøster sin leselekse når han var 4. Aldri hørd den gutten si "nei jeg kan ikke"

Han hiver seg ut i alt. Vare seg om det er å lese bøker, skrive eller når han skulle lær seg nye ord som liten.

 

Stå på ditt. Hvis gutten er på et annet nivå enn de jevngamle, så må nok barnehagen gjøre noe for å tilfredstille der han er.Av egen erfaring med sønnen min som var tidlig ut med det meste. Syns jeg du skal stå på ditt. Jeg fikk ikke byttet avd når jeg syns det egentlig var på tide. Å samme her, han var laaangt foran de andre i hans alder.

Han har gått å kjedet seg så sinnssykt på barnehagen siden han var tre. Å han er 6 nå.

Går siste dagen sin på barnehagen idag. Å han er SÅ gla over det.

Tidlig ut med alt han. Tørr både på dag å natt vid 2år, lest storesøster sin leselekse når han var 4. Aldri hørd den gutten si "nei jeg kan ikke"

Han hiver seg ut i alt. Vare seg om det er å lese bøker, skrive eller når han skulle lær seg nye ord som liten.

 

Stå på ditt. Så slipp du at gutten misstrives på barnehagen fordi han ikke får nok med utfordringer. Legge tl rette for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han regnes som "stor" i det året han fyller 3. (bemanningsfaktoren er annerledes)

Barnehagene kan imidlertid velge å sette sammen blandete grupper med både store og små barn.

 

Dersom barnehagen er flinke med sitt pedagogiske opplegg, så blir det ikke noe problem, men jeg ser absolutt hva du sier. Jeg har hatt en frøken lik det du beskriver som også var bleiefri. Måtte plukke av en del ting i starten, men i barnehagen får hun det sosiale og på fritiden får hun bryne hodet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyller 3 i år, så da skulle han vel regnes som stor da?

Den avd. jeg vil ha han inn i er fra 2-4 år. Den han er komt inn i er fra

(0)1-3år.

Men de blir kun 4 stk som er på samme alder og vi møtte de her om dagen, de kan jo nesten ikke prate en gang :/ Så merket stoor forskjell på de og min gutt.

 

Ja, vi får vel bare gjøre det beste ut av det hvis han ikke får byttet :-)

Men vil gjøre et forsøk hvertfall, så får vi heller se.

Håper bare ikke det blir dårlig stemning i bhg, for hun jeg snakket med i dag virket nesten litt fornærmet over at jeg ville bytte avd. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...