Gå til innhold

Kvinner som har barn med flere fedre versus kvinner som ikke har det, er egentlig et spørsmål om abort.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest en del hets her inne mot kvinner som har barn med forskjellige menn, har jeg lyst til å sette et søkelys på noe jeg tror er et stort poeng i denne sammenhengen.

Jeg vil tro at over 50% av brukerne her inne ville hatt barn med med 2-10 forskjellige menn hvis det ikke var for nødprevensjon og abort.

Dette er min påstand.

Jeg baserer dette på at det er utrloig vanlig å ta abort, og de fleste kvinner får utført en eller flere i løpet av livet.

 

Tror mange vil kunne kjenne seg igjen i én eller flere av følgende scenarier:

- onenightstands der kondomen sprekker

- knullekompis man har hatt over tid og man har ikke vært påpasselig nok med pilla

- han du bare måtte ha på sydenferie, og tanken på prevensjon var like langt borte som moderlandet

- utroskapen som endte i graviditet, eller var det samboeren ditt sitt barn? Uansett så hadde du ikke nerver til å bære fram barnet og finne det ut

- du var ung og dum og ble gravid med en eller annen fyr du definitivt ikke så for deg en fremtid sammen med, dessuten hadde du utdannelse, reiser og masse gøy fremfor deg

- etc etc

 

Det jeg påstår er altså at veldig mange av oss har vært i lignende situasjoner, blitt gravide, men valgt abort fordi det er det mest fornuftige for vårt liv.

Tror det som skiller mange av de som har barn med forskjellige fedre fra resten av oss, er at de faktisk ikke valgte abort i slike situasjoner. De bar fram barnet isteden. Mange ville faktisk påstå at det er et mer moralskt valg å ta. Men her inne hever man seg over dem.

Er bare noe jeg har tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv tatt abort med min største kjærlighet, 2 år etter at jeg og eksmannen gikk fra hverandre. Jeg angrer på aborten hver dag, men fikk null støtte fra alle hold. Ser heller ikke ned på de som tar abort eller har barn med flere forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje? Men kanskje er det også mange av oss som ikke har sex med hvem som helst, og som derfor ikke blir gravide med menn vi ikke kan tenke oss å leve sammen med. Kanskje er det rett og slett sånn at ikke alle tar like lett på det, og ærlig talt: Det går an å beskytte seg mot graviditet! 50% av alle her inne har ikke blitt gravide ved et uhell! Men mange av dem burde ha vært hakket mer ansvarlige i første omgang.

Og nei, jeg er inegn snerphøne og ja jeg har uplanlagte barn. Men med samme mann, og som jeg lever sammen med. Hvis man VET man ikke vil bli gravid tar man forhåndsregler. Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på seg selv kjenner man andre ja :-)

 

Men jeg tror du er et godt stykke ut på jordet her altså. Noen, men ikke så mange tror jeg vet godt at man bruker prevensjon for å forhindre svangerskap. Angrepille er ikke det samme som abort, og slettes ikke alle har mange OS. Og man må ha endel for at kondomet skal sprekke, om man tenker statistikk.

 

Det er ganske vanlig med abort ja. Men der finnes flere grunner til å ta obort, selv om ungen har samme far som resten av flokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 2 barn som ikke var planlagt, med to forskjellige menn som ikke egner seg for og ha barn. Lever i en evig rettsprossess ang den ene og den andre har jeg heldigvis ikke hørt noe fra faren enda. MEN, jeg vil heller sloss for mine barn og være i den situasjonen jeg er i en og "ta livet av dem" Og nekte dem et liv når de først er der. Jeg brukte prevansjon, men det funker ikke på meg så jeg har bestemt meg for sterilisering. Jeg elsker barna mine over alt på jord og abort falt meg ikke inn engang. Men det holder med de to jeg har. Så da tar jeg ansvar og passer på at ikke jeg kommer i en situasjon der jeg får en til med nr. 3.. Det og ta en abort kan være grusomt og leve med og da synes jeg heller man skal beholde barnet uansett hvem faren er. Selvfølgelig så lenge man er i stand til å ta vare på de alene og har mot til og sloss for tryggheten til disse barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, heter det forholdsregler.

For det andre, det at du er sammen med samme mann hele tiden, har en god del av flaks i seg. Mange blir dumpet, bedratt, mannen dør, osv. Skal man da slutte å ha sex til evig tid fordi forrige forhold av en eller annen grunn sprakk? Ser ut som du, anonym 11:32 traff din mann forholdsvis tidlig i livet. Hadde du gått 5-10 år som singel i løpet av voksenlivet, hadde du nok også hatt sex med folk du ikke ville ha barn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke se lenger enn til meg selv for å finne fordommer merket jeg nå.....

 

I først omgang tenkte jeg som frøkenen over her, at herlighet, jeg hører da til en ansvarsbevist gruppe damer, sånne som meg tillater oss ikke å bli gravide med "hvem som helst, hvor som helst, når som helst".....

 

Så lett kan man glemme; jeg har hatt en spontanabort som 16åring, hadde det ikke endt i SA ville jeg tatt vanlig abort.. Også har jeg benyttet meg av angrepillen 2 ganger....

Altså kunne jeg muligens hatt barn med 4 forskjellige menn, ink mannen jeg nå har barn med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, seriøst? Det har ikke falt meg inn engang. Mulig jeg bare er naiv. Kan kun snakke for min egen del, og grunnen til at jeg ikke har barn med flere fedre har ikke noe med abort å gjøre. Har alle barna med min mann, og tok alle mulige forholdsregler for å ikke bli gravid før barn var aktuelt. Skjønner at det av og til kan skje at man blir gravid likevel, men for min egen del velger jeg å se på det som et resultat av sunn fornuft. (Og en anelse paranoia for å bli gravid ufrivillig.) Dermed har jeg sluppet å finne ut hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde blitt gravid uplanlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det statistisk sett er noe i det du sier,men for min del har jeg klart å unngå abort på tross av at jeg ikke møtte min mann før jeg var 30, fikk første barn når jeg var 34 og hadde et aktivt sexualliv i årene fra jeg var ca 19-30 også.

Det er vel ikke SÅ vanlig at kondomen sprekker og man blir gravid på tross av p-piller og spiral? Min påstand er at en god del jenter blir gravid halvveis med vilje med til dels løse bekjentskaper. Veldig sjelden jeg hører at moren har fortsatt med p-pille lenge etter at hun ble gravid og dermed ser vi heller ikke potensielle skader på barnet. Hadde det ikke vært med vilje ville jo mor ikke tatt graviditetstest før etter en god stund, og heller ikke sluttet med pillen tvert rett etter samleie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dotter fick jag med mitt ex och det var inte planlagt men fantastiskt välkommet, trodde aldrig att jag skulle skaffa fler barn efter jag och han skillde lag men har nu varit tillsammans med min min länge och planen att bli gravid fanns, men om välodigt länge.. Sen är det så att jag har en medicinsk historia och under 1 år som jag var iunder utredning så var allt av prevensjon helt oaktellt, det kunder rett o slett vara farligt.. Samtidigt så gick jag på tunga mediciner och legen min sa att risken för att jag skulle bli gravid var minimal. Vi räknade dagar och hade bara sex i "säkra" perioder, kondom fungerar tyvärr inte då jag får sopp infektion av detta, men oavsett hur försiktiga vi en var så blev jag gravid. Vi hade långa samtaler, grät och förtvivlade tills vi beslutade att behålla barnet. Nu har vi kommit dit att vi gleder oss och storesyter är världens gladaste och exen tar det meget pent och är stöttande. Ja jag kommer vara mor till 2 barn med olika pappor, men båda dessa män är fantastiska fedrer och tar ansvar för sina barn och livet blir inte alltid som önskat men just nu lever jag min dröm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skeptisk til HI sin påstand...

 

Jeg tror hi har rett i alle situasjoner vi velger abort fremfor å beholde... (men det tror jeg alle abortmotstandere kan se litt på....)

 

Jeg tror likevel at de som har barn med flere fedre... ikke nødvendigvis bare har barn med flere fordi dem ikke vil ta abort..

 

se på meg... har fått to barn, med en mann jeg en gang elsket.. som viste seg å være alkoholiker... og jeg måtte ta hensyn til mine barns fremtid og skilte meg.. så ble jeg sammen med en fabelaktig mann.. (som kunne vise til at han var steril.. i den forstand at han har såpass få levende sædceller at det går under å være steril... han kunne dokumentere at han ikke kan få barn..) jeg ble veldig fort gravid med han.. var alene med to små, og under utdanning.. jeg kunne ikke ta imot babyen, i frykt for å ble alenemor for tre i en alder av 25.. har angret på aborten siden... Jeg og denne mannen fortsatte forholdet, påtross av at han også syns mitt valg var tøft, men aksepterte og forsto det...

 

Nå 7 år senere har jeg og denne mannen har fått 2 barn sammen.. altså er jeg en mor med flere barn med to menn som likevel har fått utført en abort... noe som ikke passer inn i bildet som hi skildrer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...