Anonym bruker Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Vi er en familie på 4 som har bodd mange år i utlandet, men vurderer nå å flytte tilbake til Norge. I forhold til hvor vi skal flytte står vi relativt fritt, vi har begrenset det til at vi vil til by på øst-sørlandet. Hvordan ville dere gått fram? Ville dere funnet jobb eller leie leilighet først? Vil vel tro det er best å finne jobb først, men finnes det folk som annsetter over mail/tlf? Det er ikke så lett å ordne seg jobb i Norge når man er stasjonert i utlandet... Vi har ingen familie i Norge, så vi kan ikke campe hos dem heller mens vi flyr på jobbintervju.. Noen tips til hvordan vi burde gå frem?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 ville finne jobb først. for da står man fritt hvor man skal bo hen. når det gjelder intervju, så går det fint å ta over tlf. en venn av meg som bodde i usa gjorde intervjuet gjennom tlf. som første runde, men etter 2.runde måtte han være tilstede...han fikk jobben
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 Hmm kan jo være litt risikabelt å få leilighet uten å ha jobb. men samtidig, har dere oppsparte midler så dere f.eks kan betale en husleie i2- 3mnd frem i tid (innen den tid bør dere ha fått jobb). Hva slags jobb/utdannelse har dere? Er du sykepleier er det null stress, piloter osv sliter gjerne litt med å få jobb med ett knips.... Vet ikke om man kan søke noen støtte på nav jeg, men det ville jeg undersøkt. Fått litt støtte i overgangsperioden/dagpenger ++. Dette med penger ville jeg funnet ut av først hvertfall. Om dere ikke har spart opp noe særlig til nå, så kankjse det er lurt å begynne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå