Gå til innhold

Leilighet eller jobb først?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på 4 som har bodd mange år i utlandet, men vurderer nå å flytte tilbake til Norge. I forhold til hvor vi skal flytte står vi relativt fritt, vi har begrenset det til at vi vil til by på øst-sørlandet.

 

Hvordan ville dere gått fram? Ville dere funnet jobb eller leie leilighet først? Vil vel tro det er best å finne jobb først, men finnes det folk som annsetter over mail/tlf? Det er ikke så lett å ordne seg jobb i Norge når man er stasjonert i utlandet... Vi har ingen familie i Norge, så vi kan ikke campe hos dem heller mens vi flyr på jobbintervju..

 

Noen tips til hvordan vi burde gå frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ville finne jobb først. for da står man fritt hvor man skal bo hen. når det gjelder intervju, så går det fint å ta over tlf. en venn av meg som bodde i usa gjorde intervjuet gjennom tlf. som første runde, men etter 2.runde måtte han være tilstede...han fikk jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm kan jo være litt risikabelt å få leilighet uten å ha jobb. men samtidig, har dere oppsparte midler så dere f.eks kan betale en husleie i2- 3mnd frem i tid (innen den tid bør dere ha fått jobb). Hva slags jobb/utdannelse har dere? Er du sykepleier er det null stress, piloter osv sliter gjerne litt med å få jobb med ett knips.... Vet ikke om man kan søke noen støtte på nav jeg, men det ville jeg undersøkt. Fått litt støtte i overgangsperioden/dagpenger ++.

 

Dette med penger ville jeg funnet ut av først hvertfall. Om dere ikke har spart opp noe særlig til nå, så kankjse det er lurt å begynne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...